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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-60 분
-
연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Luis Bolaños Mures
-
아티스트
-
인원
게임 소개
소개
Omny는 두 명의 플레이어: Black과 White를 위한 무승부 없는 연결 게임입니다. 그것은 유한하고 처음에는 육각형 타일링의 빈 조각의 공간(셀)에서 재생된다. 각 플레이어는 각자의 색깔의 스톤 수에 충분히 접근할 수 있어야 한다.
정의들
그룹은 같은 색의 서로 인접한 돌들의 집합이다.
그룹의 절단( of of)은 서로 인접한 세포(비어 있거나 어느 색이 차지하고 있는)의 집합으로, 해당 그룹에 돌이 없다.
놀다
게임이 시작되기 전에, 보드의 몇몇 셀들은 스타 셀로 지정된다.
검은색이 먼저 재생되고 나서 번갈아 돌아간다. 당신의 차례에, 빈 칸에 당신의 색깔의 돌을 놓아라.
보드에 있는 스타셀의 절반 이상을 포함하는 컷이 없도록 자신의 색깔의 그룹을 만들면 승리합니다.
코미와 파이가 지배하다
코미 또는 파이 규칙은 게임을 공정하게 만들기 위해 사용될 수 있다.
파이 규칙은 화이트가 첫 번째 턴에서만 정기적으로 움직이는 대신 상대방과 편을 바꿀 수 있는 선택권을 준다.
코미(Komi)는 정수이거나 정수에 0.5를 더한 것입니다. 코미를 사용할 경우 블랙은 보드에 절반 이상의 스타셀이 들어가거나 코미를 뺀 컷이 없도록 블랙 그룹을 만들고 화이트는 보드에 절반 이상의 스타셀이 없는 코미를 만들어 승리한다. 코미는 별세포의 수가 상당히 많을 때 가장 잘 작동한다.
게임이 시작되기 전에, 첫 번째 선수는 코미의 가치를 선택하고, 두 번째 선수는 편을 선택한다. 그 대신에, 경험이 많은 선수들은 모든 게임의 표준 값에 동의할 수 있다. 코미와 파이 룰을 함께 사용하면 첫 번째 차례에 블랙이 코미를 선택해 보드에 검은 돌을 올려놓으면 화이트가 규칙적인 움직임 대신 블랙과 편을 바꿀 수 있는 옵션이 생긴다.
메모들
레이스( 무승부는 아님)는 별 세포 수와 코미 값의 두 배의 합이 짝수일 때 가능하다.
보드 모양과 스타 셀 구성에 따라 게임이 달라진다.
선더: 보드의 둘레는 정육각형이다. 보드에 있는 모든 세포는 별 세포입니다.
보드의 둘레는 정삼각형입니다. 보드의 세 모서리 셀은 별 세포입니다.
자이어: 보드의 둘레는 정육각형이다. 중심 세포와 모든 주변 세포는 항성 세포이다.
자유 Y: 보드의 둘레는 홀수의 세포를 가진 불규칙한 육각형입니다. 모든 주변 세포는 항성 세포이다.
—디자이너의 설명
Omny는 두 명의 플레이어: Black과 White를 위한 무승부 없는 연결 게임입니다. 그것은 유한하고 처음에는 육각형 타일링의 빈 조각의 공간(셀)에서 재생된다. 각 플레이어는 각자의 색깔의 스톤 수에 충분히 접근할 수 있어야 한다.
정의들
그룹은 같은 색의 서로 인접한 돌들의 집합이다.
그룹의 절단( of of)은 서로 인접한 세포(비어 있거나 어느 색이 차지하고 있는)의 집합으로, 해당 그룹에 돌이 없다.
놀다
게임이 시작되기 전에, 보드의 몇몇 셀들은 스타 셀로 지정된다.
검은색이 먼저 재생되고 나서 번갈아 돌아간다. 당신의 차례에, 빈 칸에 당신의 색깔의 돌을 놓아라.
보드에 있는 스타셀의 절반 이상을 포함하는 컷이 없도록 자신의 색깔의 그룹을 만들면 승리합니다.
코미와 파이가 지배하다
코미 또는 파이 규칙은 게임을 공정하게 만들기 위해 사용될 수 있다.
파이 규칙은 화이트가 첫 번째 턴에서만 정기적으로 움직이는 대신 상대방과 편을 바꿀 수 있는 선택권을 준다.
코미(Komi)는 정수이거나 정수에 0.5를 더한 것입니다. 코미를 사용할 경우 블랙은 보드에 절반 이상의 스타셀이 들어가거나 코미를 뺀 컷이 없도록 블랙 그룹을 만들고 화이트는 보드에 절반 이상의 스타셀이 없는 코미를 만들어 승리한다. 코미는 별세포의 수가 상당히 많을 때 가장 잘 작동한다.
게임이 시작되기 전에, 첫 번째 선수는 코미의 가치를 선택하고, 두 번째 선수는 편을 선택한다. 그 대신에, 경험이 많은 선수들은 모든 게임의 표준 값에 동의할 수 있다. 코미와 파이 룰을 함께 사용하면 첫 번째 차례에 블랙이 코미를 선택해 보드에 검은 돌을 올려놓으면 화이트가 규칙적인 움직임 대신 블랙과 편을 바꿀 수 있는 옵션이 생긴다.
메모들
레이스( 무승부는 아님)는 별 세포 수와 코미 값의 두 배의 합이 짝수일 때 가능하다.
보드 모양과 스타 셀 구성에 따라 게임이 달라진다.
선더: 보드의 둘레는 정육각형이다. 보드에 있는 모든 세포는 별 세포입니다.
보드의 둘레는 정삼각형입니다. 보드의 세 모서리 셀은 별 세포입니다.
자이어: 보드의 둘레는 정육각형이다. 중심 세포와 모든 주변 세포는 항성 세포이다.
자유 Y: 보드의 둘레는 홀수의 세포를 가진 불규칙한 육각형입니다. 모든 주변 세포는 항성 세포이다.
—디자이너의 설명
Introduction
Omny is a drawless connection game for two players: Black and White. It is played on the spaces (cells) of a finite, initially empty patch of a hexagonal tiling. Each player must have access to a sufficient number of stones of their own color.
Definitions
A group is a set of mutually adjacent stones of the same color.
A cut of a group is a set of mutually adjacent cells (empty or occupied by either color) including no stones in that group.
Play
Before the game starts, some cells on the board are designated as star cells.
Black plays first, then turns alternate. On your turn, place a stone of your color on an empty cell.
You win by making a group of your color such that none of its cuts include more than half of the star cells on the board.
Komi and pie rule
Komi or the pie rule (or both) can be used in order to make the game fair.
The pie rule gives White the option, on their first turn only, to swap sides with their opponent instead of making a regular move.
Komi is either a whole number or a whole number plus 0.5. When komi is used, Black wins by making a black group such that none of its cuts include more than half of the star cells on the board minus komi, and White wins by making a white group such that none of its cuts include more than half of the star cells on the board plus komi. Komi works best when the number of star cells is fairly large.
Before the game starts, the first player chooses the value of komi, and then the second player chooses sides. Alternatively, experienced players may agree on a standard value for all games. When komi and the pie rule are used together, Black on their first turn chooses komi and places a black stone on the board, and then White has the option to swap sides with Black instead of making a regular move.
Notes
Races (but not draws) are possible when the sum of the number of star cells and twice the value of komi is an even number.
Different board shapes and star cell configurations result in different games:
Sunder: The perimeter of the board is a regular hexagon. All cells on the board are star cells.
Y: The perimeter of the board is an equilateral triangle. The three corner cells of the board are star cells.
Gyre: The perimeter of the board is a regular hexagon. The center cell and all perimeter cells are star cells.
Free Y: The perimeter of the board is an irregular hexagon with an odd number of cells. All perimeter cells are star cells.
—description from the designer
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