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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-60 분
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연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Luis Bolaños Mures
-
아티스트
-
인원
게임 소개
선덜은 두 선수: 블랙과 화이트에게 무승부 없는 연결 게임입니다. 그것은 처음에 비어있던 육각형 육각형 격자의 공간(셀)에서 재생된다. 각 플레이어는 각자의 색깔의 스톤 수에 충분히 접근할 수 있어야 한다.
그룹은 같은 색의 서로 인접한 돌들의 집합이다. 그룹의 절단( of of)은 서로 인접한 세포(비어 있거나 어느 색이 차지하고 있는)의 집합으로, 해당 그룹에 돌이 없다.
검은색이 먼저 재생되고 나서 번갈아 돌아간다. 당신의 차례에, 빈 칸에 당신의 색깔의 돌을 놓아라.
보드에 있는 세포의 절반 이상을 잘라내지 않도록 자신의 색깔의 그룹을 만들면 승리할 수 있습니다.
코미와 파이가 지배하다
코미 또는 파이 규칙은 게임을 공정하게 만들기 위해 사용될 수 있다.
파이 규칙은 화이트가 첫 번째 턴에서만 정기적으로 움직이는 대신 상대방과 편을 바꿀 수 있는 선택권을 준다.
코미(Komi)는 정수이거나 정수에 0.5를 더한 것입니다. 코미를 사용할 경우 블랙은 보드의 절반 이상에서 코미를 뺀 셀이 포함되지 않도록 블랙 그룹을 만들고, 화이트는 보드의 절반 이상과 코미를 더한 셀이 없도록 화이트 그룹을 만들어 승리한다.
게임이 시작되기 전에, 첫 번째 선수는 코미의 가치를 선택하고, 두 번째 선수는 편을 선택한다. 그 대신에, 경험이 많은 선수들은 모든 게임의 표준 값에 동의할 수 있다. 코미와 파이 룰을 함께 사용하면 첫 번째 차례에 블랙이 코미를 선택해 보드에 검은 돌을 올려놓으면 화이트가 규칙적인 움직임 대신 블랙과 편을 바꿀 수 있는 옵션이 생긴다.
메모들
선덜은 옴니의 특별한 경우이다.
그룹은 같은 색의 서로 인접한 돌들의 집합이다. 그룹의 절단( of of)은 서로 인접한 세포(비어 있거나 어느 색이 차지하고 있는)의 집합으로, 해당 그룹에 돌이 없다.
검은색이 먼저 재생되고 나서 번갈아 돌아간다. 당신의 차례에, 빈 칸에 당신의 색깔의 돌을 놓아라.
보드에 있는 세포의 절반 이상을 잘라내지 않도록 자신의 색깔의 그룹을 만들면 승리할 수 있습니다.
코미와 파이가 지배하다
코미 또는 파이 규칙은 게임을 공정하게 만들기 위해 사용될 수 있다.
파이 규칙은 화이트가 첫 번째 턴에서만 정기적으로 움직이는 대신 상대방과 편을 바꿀 수 있는 선택권을 준다.
코미(Komi)는 정수이거나 정수에 0.5를 더한 것입니다. 코미를 사용할 경우 블랙은 보드의 절반 이상에서 코미를 뺀 셀이 포함되지 않도록 블랙 그룹을 만들고, 화이트는 보드의 절반 이상과 코미를 더한 셀이 없도록 화이트 그룹을 만들어 승리한다.
게임이 시작되기 전에, 첫 번째 선수는 코미의 가치를 선택하고, 두 번째 선수는 편을 선택한다. 그 대신에, 경험이 많은 선수들은 모든 게임의 표준 값에 동의할 수 있다. 코미와 파이 룰을 함께 사용하면 첫 번째 차례에 블랙이 코미를 선택해 보드에 검은 돌을 올려놓으면 화이트가 규칙적인 움직임 대신 블랙과 편을 바꿀 수 있는 옵션이 생긴다.
메모들
선덜은 옴니의 특별한 경우이다.
Sunder is a drawless connection game for two players: Black and White. It is played on the spaces (cells) of an initially empty hexagonal grid of hexagons. Each player must have access to a sufficient number of stones of their own color.
A group is a set of mutually adjacent stones of the same color. A cut of a group is a set of mutually adjacent cells (empty or occupied by either color) including no stones in that group.
Black plays first, then turns alternate. On your turn, place a stone of your color on an empty cell.
You win by making a group of your color such that none of its cuts include more than half of the cells on the board.
Komi and pie rule
Komi or the pie rule (or both) can be used in order to make the game fair.
The pie rule gives White the option, on their first turn only, to swap sides with their opponent instead of making a regular move.
Komi is either a whole number or a whole number plus 0.5. When komi is used, Black wins by making a black group such that none of its cuts include more than half of the cells on the board minus komi, and White wins by making a white group such that none of its cuts include more than half of the cells on the board plus komi.
Before the game starts, the first player chooses the value of komi, and then the second player chooses sides. Alternatively, experienced players may agree on a standard value for all games. When komi and the pie rule are used together, Black on their first turn chooses komi and places a black stone on the board, and then White has the option to swap sides with Black instead of making a regular move.
Notes
Sunder is a particular case of Omny.
A group is a set of mutually adjacent stones of the same color. A cut of a group is a set of mutually adjacent cells (empty or occupied by either color) including no stones in that group.
Black plays first, then turns alternate. On your turn, place a stone of your color on an empty cell.
You win by making a group of your color such that none of its cuts include more than half of the cells on the board.
Komi and pie rule
Komi or the pie rule (or both) can be used in order to make the game fair.
The pie rule gives White the option, on their first turn only, to swap sides with their opponent instead of making a regular move.
Komi is either a whole number or a whole number plus 0.5. When komi is used, Black wins by making a black group such that none of its cuts include more than half of the cells on the board minus komi, and White wins by making a white group such that none of its cuts include more than half of the cells on the board plus komi.
Before the game starts, the first player chooses the value of komi, and then the second player chooses sides. Alternatively, experienced players may agree on a standard value for all games. When komi and the pie rule are used together, Black on their first turn chooses komi and places a black stone on the board, and then White has the option to swap sides with Black instead of making a regular move.
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Sunder is a particular case of Omny.
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