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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Michael Amundsen, Alek Erickson
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아티스트
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인원
게임 소개
올가미는 6헥스 보드에서 두 가지 색상의 스톤을 가지고 플레이된다. 게임의 승자는 온전히 그들 색깔의 돌로 이루어진 루프를 먼저 만드는 플레이어이다.
규칙:
차례가 되면 (i) 비어 있는 육각형 위에 자신의 색깔의 돌을 놓거나 (ii) 적진의 호를 뒤집어야 합니다. 둘 다 할 순 없어
정의:
적의 돌을 뒤집는 것은 당신의 (가급적이면 끝없는) 공급으로부터 그것을 당신 자신의 돌로 대체하는 것이다.
호는 예각도 없고 반대 방향으로 회전하지 않는, 아마도 구부러진 돌들의 선이다. 호를 보다 정확하게 정의하려면 아래를 참조하십시오.
만약 당신의 조각 중 두 개가 완전히 적 조각으로 이루어진 호의 끝점이라면, 당신은 적 조각의 호를 측면에 두고 있다고 말한다.
만약 당신 혼자만 측면으로 돌리면 당신은 적들의 호를 뒤집을 수 있습니다.
루프(loop)는 다음과 같은 의미에서 그 그룹에 포함되지 않은 하나 이상의 셀이 보드의 가장자리에서 절단되도록 하는 돌의 그룹이다. 절단된 세포에서 고리 그룹으로부터 적어도 하나의 돌이 없는 가장자리 세포로 이어지는 인접한 세포들의 사슬은 없다. (적석 하나 또는 적어도 하나의 빈 감방 주위에서 스스로 엉덩이를 물어뜯는 돌의 곡선이다.)
호의 보다 정확한 정의:
인접한 조각의 체인은 사슬의 첫 번째 멤버에서 마지막 멤버까지 순서대로 걸어갈 때 (i) 한 지점에서 60도 이상의 회전이 필요하지 않고 (ii) 시계 방향 회전이나 반시계 방향 회전이 필요하지 않은 순서에 따라 첫 번째에서 마지막 순서로 순서를 정할 수 있는 경우 호를 구성한다.
—디자이너의 설명
규칙:
차례가 되면 (i) 비어 있는 육각형 위에 자신의 색깔의 돌을 놓거나 (ii) 적진의 호를 뒤집어야 합니다. 둘 다 할 순 없어
정의:
적의 돌을 뒤집는 것은 당신의 (가급적이면 끝없는) 공급으로부터 그것을 당신 자신의 돌로 대체하는 것이다.
호는 예각도 없고 반대 방향으로 회전하지 않는, 아마도 구부러진 돌들의 선이다. 호를 보다 정확하게 정의하려면 아래를 참조하십시오.
만약 당신의 조각 중 두 개가 완전히 적 조각으로 이루어진 호의 끝점이라면, 당신은 적 조각의 호를 측면에 두고 있다고 말한다.
만약 당신 혼자만 측면으로 돌리면 당신은 적들의 호를 뒤집을 수 있습니다.
루프(loop)는 다음과 같은 의미에서 그 그룹에 포함되지 않은 하나 이상의 셀이 보드의 가장자리에서 절단되도록 하는 돌의 그룹이다. 절단된 세포에서 고리 그룹으로부터 적어도 하나의 돌이 없는 가장자리 세포로 이어지는 인접한 세포들의 사슬은 없다. (적석 하나 또는 적어도 하나의 빈 감방 주위에서 스스로 엉덩이를 물어뜯는 돌의 곡선이다.)
호의 보다 정확한 정의:
인접한 조각의 체인은 사슬의 첫 번째 멤버에서 마지막 멤버까지 순서대로 걸어갈 때 (i) 한 지점에서 60도 이상의 회전이 필요하지 않고 (ii) 시계 방향 회전이나 반시계 방향 회전이 필요하지 않은 순서에 따라 첫 번째에서 마지막 순서로 순서를 정할 수 있는 경우 호를 구성한다.
—디자이너의 설명
Noose is played on a hexhex board with stones of two colors, one color belonging to each player. The winner of the game is the player to first make a loop consisting entirely of stones of their color.
Rules:
On your turn, you must either (i) place a stone of your color on an empty hex, or (ii) flip an eligible arc of enemy stones. You may not do both.
Definitions:
To flip an enemy stone is to replace it with a stone of your own, from your (preferably endless) supply.
An arc is a possibly bent line of stones with no acute angles and no turns going in opposite directions (no S-like swingyness). (Se below for a more precise definition of an arc.)
You are said to flank an arc of enemy pieces if two of your pieces are the endpoints of an arc otherwise completely made up of said enemy pieces.
You may flip an arc of enemy pieces if you are the only one flanking it.
A loop is a group of stones causing one or more cells not contained in that group to be severed from the edges of the board in this sense: There is no chain of adjacent cells going from any of those severed cells to any edge cell that does not contain at least one stone from the loop group. (It's a curve of stones biting itself in the ass, around at least one enemy stone or at least one empty cell.)
More precise definition of an arc:
A chain of adjacent pieces make up an arc if it is possible to order them from first to last in a sequence where a walk from the first to the last member of the chain, visiting all members in order, will (i) at no point require a turn of more than 60 degrees, and (ii) either require no clockwise turns or no counter-clockwise turns.
—description from the designer
Rules:
On your turn, you must either (i) place a stone of your color on an empty hex, or (ii) flip an eligible arc of enemy stones. You may not do both.
Definitions:
To flip an enemy stone is to replace it with a stone of your own, from your (preferably endless) supply.
An arc is a possibly bent line of stones with no acute angles and no turns going in opposite directions (no S-like swingyness). (Se below for a more precise definition of an arc.)
You are said to flank an arc of enemy pieces if two of your pieces are the endpoints of an arc otherwise completely made up of said enemy pieces.
You may flip an arc of enemy pieces if you are the only one flanking it.
A loop is a group of stones causing one or more cells not contained in that group to be severed from the edges of the board in this sense: There is no chain of adjacent cells going from any of those severed cells to any edge cell that does not contain at least one stone from the loop group. (It's a curve of stones biting itself in the ass, around at least one enemy stone or at least one empty cell.)
More precise definition of an arc:
A chain of adjacent pieces make up an arc if it is possible to order them from first to last in a sequence where a walk from the first to the last member of the chain, visiting all members in order, will (i) at no point require a turn of more than 60 degrees, and (ii) either require no clockwise turns or no counter-clockwise turns.
—description from the designer
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