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BGG랭킹
BGG전체 : 20730
WARGAMES : 3801
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.14 / 5
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디자이너
Joseph Miranda
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아티스트
Nicolás Eskubi, Joe Youst
-
인원
게임 소개
Strategy & Tactics 잡지 #254 (2009년 1월/2월)에 처음 게재되었다.
한니발의 전쟁(Hannibal's War)은 기원전 3세기 후반 지중해 서부와 주변 지역을 장악하기 위한 투쟁을 시뮬레이션한 중간 규모의 2인칭, 3인칭 또는 4인칭 워게임이다. 이 투쟁은 역사적으로 로마와 카르타고의 대결로 이어져 다음 몇 세기 동안 서구 세계의 운명을 형성했다. 그러므로 역사적 시나리오는 두 명의 선수를 서로 맞붙게 하는데, 하나는 로마를, 다른 하나는 카르타고를 지휘한다.
다만 제2차 포에니 전쟁이 갈리아와 마케도니아의 참전을 통해 더 커질 가능성을 모색하기 위해 3, 4번 선수를 추가할 수 있다. 각 플레이어는 제국을 개척하고 적들을 섬멸할 수 있는 다양한 군사적, 정치적 도구를 가지고 있다. 이 게임은 이전 S&T 게임 "1066에서 처음 소개된 시스템의 진화를 사용한다.
사각 격자 지도는 서쪽의 이베리아에서 동쪽의 그리스에 이르는 모든 지중해 서부와 중부 지역을 보여준다. 각각의 정사각형은 좌우로 100 로마 마일과 같다.
유명한 예술가 니콜라스 에스쿠비가 만든 대형 카운터믹스(총 176개)의 상징적인 유닛은 각각 약 5,000명에서 20,000명의 전투원을 나타낸다. 대표적으로 군단, 팔랑크스, 개사티(광신적인 야만 전사), 경보병, 기병, 수비대, 전투 코끼리, 함대 등이 있다.
17번의 경기 턴은 각각 1년과 같으며, 경험이 풍부한 선수들은 한 경기를 4~6시간 안에 마칠 수 있을 것으로 기대할 수 있다.
한니발의 전쟁(Hannibal's War)은 기원전 3세기 후반 지중해 서부와 주변 지역을 장악하기 위한 투쟁을 시뮬레이션한 중간 규모의 2인칭, 3인칭 또는 4인칭 워게임이다. 이 투쟁은 역사적으로 로마와 카르타고의 대결로 이어져 다음 몇 세기 동안 서구 세계의 운명을 형성했다. 그러므로 역사적 시나리오는 두 명의 선수를 서로 맞붙게 하는데, 하나는 로마를, 다른 하나는 카르타고를 지휘한다.
다만 제2차 포에니 전쟁이 갈리아와 마케도니아의 참전을 통해 더 커질 가능성을 모색하기 위해 3, 4번 선수를 추가할 수 있다. 각 플레이어는 제국을 개척하고 적들을 섬멸할 수 있는 다양한 군사적, 정치적 도구를 가지고 있다. 이 게임은 이전 S&T 게임 "1066에서 처음 소개된 시스템의 진화를 사용한다.
사각 격자 지도는 서쪽의 이베리아에서 동쪽의 그리스에 이르는 모든 지중해 서부와 중부 지역을 보여준다. 각각의 정사각형은 좌우로 100 로마 마일과 같다.
유명한 예술가 니콜라스 에스쿠비가 만든 대형 카운터믹스(총 176개)의 상징적인 유닛은 각각 약 5,000명에서 20,000명의 전투원을 나타낸다. 대표적으로 군단, 팔랑크스, 개사티(광신적인 야만 전사), 경보병, 기병, 수비대, 전투 코끼리, 함대 등이 있다.
17번의 경기 턴은 각각 1년과 같으며, 경험이 풍부한 선수들은 한 경기를 4~6시간 안에 마칠 수 있을 것으로 기대할 수 있다.
Originally published in Strategy & Tactics magazine #254 (Jan/Feb 2009)
Hannibal's War is a two-player, three-player or four-player wargame of intermediate complexity, simulating the struggle to gain control of the western Mediterranean and the lands surrounding it during the late 3rd century BC. That struggle historically pitted Rome against Carthage in a titanic clash that shaped the fate of the Western world for the next several centuries. The historical scenario therefore also pits two players against each other, one commanding Rome and the other Carthage.
Third and fourth players can be added, however, to explore the possibilities had the 2nd Punic War grown even larger through greater Gallic and Macedonian participation. Each player has a variety of military and political instruments with which he can attempt to carve out an empire and annihilate his foes. The game uses an evolution of the system first presented in the earlier, and much liked, S&T game "1066."
The square-grid map shows all the western and central Mediterranean from Iberia on the west to Greece in the east. Each square equals 100 Roman miles from side to side.
Each of the iconic units within the large-size counter-mix (176 total), by famed artist Nicolas Eskubi, represents about 5,000 to 20,000 combatants. The unit-types represented include: legions, phalanxes, Gaesati (fanatic barbarian warriors), light infantry, cavalry, garrisons, war elephants, and fleets.
Each of the 17 game turns equals one year, and experienced players can count on being able to finish a match in about four to six hours.
Hannibal's War is a two-player, three-player or four-player wargame of intermediate complexity, simulating the struggle to gain control of the western Mediterranean and the lands surrounding it during the late 3rd century BC. That struggle historically pitted Rome against Carthage in a titanic clash that shaped the fate of the Western world for the next several centuries. The historical scenario therefore also pits two players against each other, one commanding Rome and the other Carthage.
Third and fourth players can be added, however, to explore the possibilities had the 2nd Punic War grown even larger through greater Gallic and Macedonian participation. Each player has a variety of military and political instruments with which he can attempt to carve out an empire and annihilate his foes. The game uses an evolution of the system first presented in the earlier, and much liked, S&T game "1066."
The square-grid map shows all the western and central Mediterranean from Iberia on the west to Greece in the east. Each square equals 100 Roman miles from side to side.
Each of the iconic units within the large-size counter-mix (176 total), by famed artist Nicolas Eskubi, represents about 5,000 to 20,000 combatants. The unit-types represented include: legions, phalanxes, Gaesati (fanatic barbarian warriors), light infantry, cavalry, garrisons, war elephants, and fleets.
Each of the 17 game turns equals one year, and experienced players can count on being able to finish a match in about four to six hours.
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