-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
3-15 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Anthony Michael Maggio
-
아티스트
-
인원
게임 소개
게시자:
고대 이집트 문화에 대한 흥미롭고 흥미로운 사실들을 플레이어들에게 노출시키는 것 외에도, 미이라 메시지 교실 시뮬레이션 게임은 각 플레이어들이 피라미드 내부를 여행하는 고고학자가 되면서 스릴, 좌절, 그리고 끔찍한 위험을 경험할 수 있게 해준다. 50가지 문제 카드와 이러한 위험에 직면한 것이 원정 팀에게 미칠 수 있는 영향; 피라미드를 통한 성공적인 진행은 3년의 연구만으로 이루어졌다. 플레이어들이 발견하게 될 것처럼, 피라미드로의 고고학 탐험은 무덤 강도들을 좌절시키고 혼란스럽게 하기 위해 치명적인 함정을 통합한 피라미드 건축가의 가학적인 정신의 결과로 많은 신체적, 정서적 도전에 직면하게 되었다.
3개의 그룹이 만들어지며, 각 그룹은 2개의 경쟁 고고학 팀(팀당 약 5명)을 가지고 있다. 팀은 질문 카드에 정답을 맞추고, 통과 진행 카드를 선택하고, 상형 문자 기호와 해당 기호를 번역한 상형 문자 카드를 수집함으로써 피라미드를 통과한다. 비록 대부분의 상징들이 실제 상형문자와 비슷하게 만들어졌지만, 플레이어들이 상형문자의 실제 메시지를 모으고, 조각내고, 올바르게 번역하면서 마주치는 시뮬레이션 경험은 진품이다.
두 팀의 목표는 파라오 무덤, 퀸 무덤, 그레이트 홀의 세 개의 무덤을 각각 여행하는 것이다. 각 방에 들어가면 상형문자판의 한 조각 또는 여러 조각들이 발견됩니다. 축적된 상형문자 카드를 이용해 정확하게 조각을 맞춰 미이라의 메시지를 번역할 수 있는 팀이 시뮬레이션 게임에서 승리한다.
고대 이집트 문화에 대한 흥미롭고 흥미로운 사실들을 플레이어들에게 노출시키는 것 외에도, 미이라 메시지 교실 시뮬레이션 게임은 각 플레이어들이 피라미드 내부를 여행하는 고고학자가 되면서 스릴, 좌절, 그리고 끔찍한 위험을 경험할 수 있게 해준다. 50가지 문제 카드와 이러한 위험에 직면한 것이 원정 팀에게 미칠 수 있는 영향; 피라미드를 통한 성공적인 진행은 3년의 연구만으로 이루어졌다. 플레이어들이 발견하게 될 것처럼, 피라미드로의 고고학 탐험은 무덤 강도들을 좌절시키고 혼란스럽게 하기 위해 치명적인 함정을 통합한 피라미드 건축가의 가학적인 정신의 결과로 많은 신체적, 정서적 도전에 직면하게 되었다.
3개의 그룹이 만들어지며, 각 그룹은 2개의 경쟁 고고학 팀(팀당 약 5명)을 가지고 있다. 팀은 질문 카드에 정답을 맞추고, 통과 진행 카드를 선택하고, 상형 문자 기호와 해당 기호를 번역한 상형 문자 카드를 수집함으로써 피라미드를 통과한다. 비록 대부분의 상징들이 실제 상형문자와 비슷하게 만들어졌지만, 플레이어들이 상형문자의 실제 메시지를 모으고, 조각내고, 올바르게 번역하면서 마주치는 시뮬레이션 경험은 진품이다.
두 팀의 목표는 파라오 무덤, 퀸 무덤, 그레이트 홀의 세 개의 무덤을 각각 여행하는 것이다. 각 방에 들어가면 상형문자판의 한 조각 또는 여러 조각들이 발견됩니다. 축적된 상형문자 카드를 이용해 정확하게 조각을 맞춰 미이라의 메시지를 번역할 수 있는 팀이 시뮬레이션 게임에서 승리한다.
From the publisher:
Besides exposing the players to interesting and fascinating facts about ancient Egyptian culture, the Mummy's Message classroom simulation game allows each of the players to experience the thrills, frustrations, and horrible dangers as they become archeologists traveling through the interior of a pyramid. The 50 Problem Cards and the possible impact that facing these dangers have on the expeditionary teams’ successful progress through the pyramid, took three years of research alone. As the players will discover, archeological expeditions into pyramids encountered many physical and emotional challenges as the result of the sadistic mind of the pyramid builder, who incorporated deadly traps in order to frustrate and confuse grave robbers.
Three groups are created, each with two competing archeological teams (approximately five players per team). The teams progress through the pyramid by correctly answering Question Cards, selecting a Passage Progress Card and collecting Hieroglyphic Cards, each with a hieroglyphic symbol and the translation of that symbol. Although most of the symbols were created to resemble actual hieroglyphics, the simulated experiences encountered as the players collect, piece together, and correctly translate a real message from a hieroglyphic tablet, is authentic.
The goal of the two competing archeological teams is to travel to each of the three chambers; the Pharaoh’s Burial Chamber, the Queen’s Burial Chamber and the Great Hall. As each chamber is entered, a piece or several pieces of a Hieroglyphic Tablet is/are discovered. Using the Hieroglyphic Cards accumulated, the team that can correctly piece together and translate the Mummy's Message wins the simulation game.
Besides exposing the players to interesting and fascinating facts about ancient Egyptian culture, the Mummy's Message classroom simulation game allows each of the players to experience the thrills, frustrations, and horrible dangers as they become archeologists traveling through the interior of a pyramid. The 50 Problem Cards and the possible impact that facing these dangers have on the expeditionary teams’ successful progress through the pyramid, took three years of research alone. As the players will discover, archeological expeditions into pyramids encountered many physical and emotional challenges as the result of the sadistic mind of the pyramid builder, who incorporated deadly traps in order to frustrate and confuse grave robbers.
Three groups are created, each with two competing archeological teams (approximately five players per team). The teams progress through the pyramid by correctly answering Question Cards, selecting a Passage Progress Card and collecting Hieroglyphic Cards, each with a hieroglyphic symbol and the translation of that symbol. Although most of the symbols were created to resemble actual hieroglyphics, the simulated experiences encountered as the players collect, piece together, and correctly translate a real message from a hieroglyphic tablet, is authentic.
The goal of the two competing archeological teams is to travel to each of the three chambers; the Pharaoh’s Burial Chamber, the Queen’s Burial Chamber and the Great Hall. As each chamber is entered, a piece or several pieces of a Hieroglyphic Tablet is/are discovered. Using the Hieroglyphic Cards accumulated, the team that can correctly piece together and translate the Mummy's Message wins the simulation game.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
454
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
367
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
329
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18