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Hold the Line: Excalibur, The Battles of King Arthur (2022)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    60-90 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

이 게임은 신화, 전설, 역사가 있어야 아더와 그의 전투 이야기를 그대로 전해준다.

이제 업데이트되고 깊어진 Hold the Line 시스템 사용 중이었거나 사용 중일 수 있는 전투를 다시 조명합니다.

이 게임은 총 8가지 시나리오로 구성된 3가지 캠페인으로 구성되어 있다.

캠페인 1: 시나리오 1 - 3 “북쪽 문제 (서기 490년 경)
캠페인 2: 시나리오 4 - 6 “PEACE OR NONE” 대략 10년 후 (서기 500년경)
캠페인 3: 시나리오 7 - 8 “"왕의 겨울"

시나리오 1: 글레인 강
시나리오 2: 올드 트리몬튬
시나리오 3: 캣 코이트 칼레돈
시나리오 4: 잠든 마을
시나리오 5: 론디니움 외곽
시나리오 6: 배든 힐 전투
시나리오 7: 마구간의 배반
시나리오 8: 캠런 전투

HOLD THE LINE 시스템에 익숙한 사용자는 변경 사항을 빠르게 확인할 수 있습니다.

행동 지점 결정(AP): 각 시나리오에서 차례대로 각 면에 정해진 수의 행동 지점(일반적으로 3-5개)이 주어진 다음 추가 행동 지점 1에서 3까지의 무작위 숫자를 받기 위해 다이를 굴립니다.

측면 A는 동작을 수행합니다. 현재 활동 중인 플레이어는 최대 액션 포인트까지 개별 유닛에 대해 다음 동작을 수행합니다. 각 장치는 다음 장치의 작업을 시작하기 전에 해당 작업을 완료해야 합니다.

1 AP - 유닛을 작동하여 이동 허용 범위까지 이동합니다.
AP 1개 - 인접한 해안 레이더 2개 유닛을 사용하여 이동 또는 공격
1 AP - 인접 유닛 공격
AP 1개 - 리더는 자신이 쌓아둔 유닛에 대해 1개의 안타를 집결시킬 수 있습니다.
2 AP - 기병 유형 유닛이 인접하지 않은 적 유닛에 대해 기병 돌격을 수행할 수 있습니다.
2 AP - 게시스 보병 유닛이 1 육각 이동 및 적 유닛 공격 가능
2 AP - Berserker는 Berserker 전하를 수행할 수 있습니다.
2 AP - 픽트 족장 기병대가 적 보병 유형 유닛만 공격할 수 있음
A 측에서 사용 가능한 모든 조치 포인트를 사용하거나 통과한 후 B 측에서 조치를 수행합니다.

측면 B가 사용 가능한 액션 포인트를 모두 사용하거나 통과하면 승리가 확인됩니다. 만약 어느 쪽도 승리를 거두지 못했고, 그것이 게임의 마지막 순서가 아니라면, 새로운 턴이 시작된다.

강조된 시스템 변경 사항 중 일부는 다음과 같습니다.

히트/전투 능력에서 유닛 차별성 강화
특별한 리더 능력
해안 습격자 집단 이동 및 전투
버서커
기병 돌격
3군 - 로마노-영국/색슨/픽트
특별한 마법 능력을 가진 멀린과 모르간나를 위한 선택적 규칙

상대 유닛을 제거하고 지형을 점령함으로써 승리가 결정된다.
This game takes the myths, legends, and history to tell the tale of Arthur and his battles as they might have been.

Now you get to refight the battles that were or might have been using an updated and deepened Hold the Line system....

The game comes with 3 campaigns of linked scenarios, with 8 total scenarios:

Campaign 1: SCENARIOS 1 - 3 “THE MATTER OF THE NORTH” (Roughly 490 AD)
Campaign 2: SCENARIOS 4 - 6 “PEACE OR NONE” *Roughly 10 years later (Around 500 AD)
Campaign 3: SCENARIOS 7 - 8 “THE WINTER OF THE KING”

Scenario 1: The River Glein
Scenario 2: Old Trimontium
Scenario 3: Cat Coit Caledon
Scenario 4: A Sleepy Village
Scenario 5: The Outskirts of Londinium
Scenario 6: The Battle of Badon Hill
Scenario 7: Treachery at the Stables
Scenario 8: The Battle of Camlann

Anyone familiar with the HOLD THE LINE system will quickly pick up the changes.

DETERMINE ACTION POINTS (AP): In each scenario each side in a turn is given a set number of action points (normally 3 to 5), and then roll a die to receive a random number from 1 to 3 of additional action points.

SIDE A PERFORMS ACTIONS: The currently active player spends up to his total action points performing the following actions with individual units. Each unit must complete it's action before the next unit begins it's actions:

1 AP - Activate a unit to move up to its movement allowance
1 AP - Move or attack using 2 adjacent Coastal Raider units
1 AP - Attack an adjacent unit
1 AP - Leaders may rally 1 hit on a unit they are stacked with
2 AP - Cavalry type units may perform a cavalry charge against non-adjacent enemy units
2 AP - Gesith infantry units may move 1 hex and attack enemy units
2 AP - Berserkers may perform a berserker charge
2 AP - Pictish Chieftains may cavalry charge enemy infantry type units only
After Side A spends all of the Action Points he has available, or passes, then Side B Performs Actions.

After Side B spends all of the Action Points he has available, or passes, the Victory is checked. If neither side has won a victory, and it is not the last turn of the game, then a new turn begins.

Some of the highlighted system changes are:

Greater unit differentiation in hit/combat ability
Special Leader Abilities
Coastal Raiders group movement and combat
Berserkers
Cavalry Charges
3 Armies - Romano-British/ Saxons/ Picts
Optional Rules for Merlin and Morganna with special magical abilities

Victory is determined by eliminating opposing units and capturing terrain

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