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BGG랭킹
BGG전체 : 8971
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-10 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.29 / 5
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디자이너
Dr. Mindflip
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아티스트
Ryan Caskey
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인원
게임 소개
한 세기 동안의 잠든 후에, 당신은 당신의 성을 수치스러운 상태로 발견합니다. 이러면 안 돼! 흡혈귀는 결국 삶이 제공하는 최고의 감식가이다. 당신의 은신처에서 가장 으리으리한 방들을 개조하세요! 홀을 귀신 같은 하인으로 채워라! 좋은 와인을 마시고, 가장 높은 탑에서 극적으로 포즈를 취하며, 무서운 시를 쓰세요! 하지만 호기심이 많고 대담한 지역 주민들이 지나가면 주의하세요. 아마도 그들을 초대할 수 있을 거예요.한잔하실래요?
데쿨라는 뱀파이어 사냥꾼과 약탈자를 물리치는 퇴폐적인 생활방식과 균형을 맞추려고 노력하는 다크 코믹 카드 게임이다. 확장 가능한 어려움과 작은 풋프린트로 빠르고 쉽게 재생할 수 있습니다.
이 게임의 목적은 성 방문객들에게 살해당하지 않고 갑판 끝까지 가는 것입니다. 각 턴마다 카드를 뽑고 카드를 구매할지(테이블라우에 추가) 폐기할지(향후 카드를 구매할 에너지 포인트를 확보) 결정할 수 있습니다. 많은 카드들은 승점을 얻을 가치가 있으며 대부분은 자신을 방어하고 경기 흐름을 조작하기 위해 사용할 수 있는 다양한 까다로운 효과를 특징으로 한다. 방문자 카드는 예외입니다. 즉, 즉시 '위협 영역'에 들어가서 주의하지 않으면 점수에 영향을 미치거나 심지어 당신을 파괴할 수 있는 몇 가지 나쁜 영향을 미치게 됩니다. 문제는 방문객의 부정적인 영향을 통제하면서 가능한 한 많은 고득점 카드를 사용하는 것이다.
게임에서 이기고 카드를 채점할 때 또는 방문자 또는 다른 카드 효과로 인해 패할 때 게임이 종료됩니다.
—디자이너의 설명
2021년 카드놀이 인쇄 및 플레이 콘테스트에서 데쿨라는 다음과 같은 상을 받았다.
-테마 사용률 1위
-최우수 그래픽 디자인 부문 2위
-최우수 신인 디자이너 2위
데쿨라는 뱀파이어 사냥꾼과 약탈자를 물리치는 퇴폐적인 생활방식과 균형을 맞추려고 노력하는 다크 코믹 카드 게임이다. 확장 가능한 어려움과 작은 풋프린트로 빠르고 쉽게 재생할 수 있습니다.
이 게임의 목적은 성 방문객들에게 살해당하지 않고 갑판 끝까지 가는 것입니다. 각 턴마다 카드를 뽑고 카드를 구매할지(테이블라우에 추가) 폐기할지(향후 카드를 구매할 에너지 포인트를 확보) 결정할 수 있습니다. 많은 카드들은 승점을 얻을 가치가 있으며 대부분은 자신을 방어하고 경기 흐름을 조작하기 위해 사용할 수 있는 다양한 까다로운 효과를 특징으로 한다. 방문자 카드는 예외입니다. 즉, 즉시 '위협 영역'에 들어가서 주의하지 않으면 점수에 영향을 미치거나 심지어 당신을 파괴할 수 있는 몇 가지 나쁜 영향을 미치게 됩니다. 문제는 방문객의 부정적인 영향을 통제하면서 가능한 한 많은 고득점 카드를 사용하는 것이다.
게임에서 이기고 카드를 채점할 때 또는 방문자 또는 다른 카드 효과로 인해 패할 때 게임이 종료됩니다.
—디자이너의 설명
2021년 카드놀이 인쇄 및 플레이 콘테스트에서 데쿨라는 다음과 같은 상을 받았다.
-테마 사용률 1위
-최우수 그래픽 디자인 부문 2위
-최우수 신인 디자이너 2위
After a century of slumber, you awaken to discover your castle in a disgraceful state. This will not do! Vampires are, after all, connoisseurs of the very best that (un)life has to offer... Renovate the most imposing rooms of your lair! Fill the halls with ghoulish servants! Drink a fine wine, pose dramatically on the highest tower, and write dreadful poetry! But beware the curious and bold locals that might wander by - perhaps you can invite them in...for a drink?
Deckula is a darkly-comic card game of high stakes (sorry) where you try to balance a decadent lifestyle with fending off aspiring vampire hunters and looters. It's quick and easy-to-play, with scalable difficulty and a small footprint.
The objective of the game is to make it to the end of the deck without getting killed by any visitors to the castle. Each turn, you have a simple decision to make - draw a card and decide whether to buy it (adding it to your tableau) or discard it (gaining energy points to purchase future cards). Many cards are worth victory points and most of them feature a variety of tricky effects you can use to defend yourself and manipulate the flow of play. The visitor cards are the exception - they'll instantly enter a 'threat area' and have a couple of nasty effects that can affect your score or even destroy you, if you're not careful. The challenge is playing as many high-scoring cards as possible while still keeping the negative effects of the visitors under control.
The game ends when you make it to the end of the deck - winning the game and scoring your cards - or when a visitor or other card effect causes you to lose.
—description from the designer
In the 2021 Solitaire Print & Play Contest, Deckula won:
-1st place in Best Use of Theme
-2nd place in Best Graphic Design
-2nd place in Best New Solo Designer
Deckula is a darkly-comic card game of high stakes (sorry) where you try to balance a decadent lifestyle with fending off aspiring vampire hunters and looters. It's quick and easy-to-play, with scalable difficulty and a small footprint.
The objective of the game is to make it to the end of the deck without getting killed by any visitors to the castle. Each turn, you have a simple decision to make - draw a card and decide whether to buy it (adding it to your tableau) or discard it (gaining energy points to purchase future cards). Many cards are worth victory points and most of them feature a variety of tricky effects you can use to defend yourself and manipulate the flow of play. The visitor cards are the exception - they'll instantly enter a 'threat area' and have a couple of nasty effects that can affect your score or even destroy you, if you're not careful. The challenge is playing as many high-scoring cards as possible while still keeping the negative effects of the visitors under control.
The game ends when you make it to the end of the deck - winning the game and scoring your cards - or when a visitor or other card effect causes you to lose.
—description from the designer
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