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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-4+ 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.67 / 5
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디자이너
Andrea Brusati
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아티스트
Dan Marcolini
-
인원
게임 소개
제1차 세계 대전 동안 이탈리아 전선에서 가장 유명한 전투였고, 이 전선에서 전쟁의 중요한 사건이었다. 카포레토 1917"는 전쟁을 만드는 두 가지 다른 방법, 즉 정적 방어에 대한 침투 전술 사이의 대결이다.
카포레토 1917"는 1916년 스트랙스페디션과 1916년 고리치아에 이어 이탈리아 전선에서 벌어진 세 번째 전쟁 게임이다.
제2판 규칙이 포함된 일련의 규칙집을 만들 예정이며, 스트랙스페디션 1916과 고리치아 1916에서 모두 사용할 수 있으며, 통합된 에라타와 더 자세한 대포 용도가 포함될 것이다. 특정 규칙은 게임 시나리오 자체를 다루며, 이 배틀 전용 규칙과 게임 턴이 12시간(GT당 하루 대신)이 될 것이다. 역사적인 캠페인 게임에서 이탈리아는 이길 방법이 없다; 두 선수 또는 두 팀은 오스트리아-독일 및 이탈리아 우익과 오스트리아-독일 및 이탈리아 좌익과의 경기를 치른다. 크라우스와 스타인 그룹은 이탈리아 제4군단을 공격하고, 베러와 스코티 그룹은 이탈리아 제7군단과 제24VII의 일부를 공격했다.
이 지도는 서쪽의 카닌 산과 롬본에서 동쪽의 톨미노 교두보까지, 북쪽의 플레조와 몬테 네로에서 남쪽의 치비달레와 프리울리 평원까지 이어질 것이다. 각 선수, 혹은 팀이 상대보다 더 빨리 목표를 달성해야 하는 부문으로 나눠진다.
캠페인 게임은 지도 2개, 유닛과 마커 1000개가 넘는 대형 게임이지만 회복 불가능한 상황 앞에서 카도르나 장군이 일반 철수 명령을 내린 10월 24일부터 10월 27일까지 짧다. 그때쯤이면, 8게임 턴 후에, 오스트리아-독일 군대는 지도 전체를 가로질러 달려갔어야 했다. 카포레토 캠페인 게임은 서두르는 게임이지만, 제1차 세계 대전에서의 전쟁에 대한 두 가지 다른 접근법에 대해 연구한다. 1917년 카포레토에서는 스토즈월경, 아르디티, 가스 및 광산 공격 등 이전 두 게임의 유닛과 전문화를 볼 수 있습니다. 작은 시나리오는 이 서사시적 대결의 구체적인 에피소드와 오스트리아-독일 및 이탈리아와의 대체 캠페인 게임을 다루는데, 이 게임에서는 이탈리아 플레이어가 자유롭게 리저브를 배치할 수 있고 이탈리아 색채를 위해 전투가 더 잘 진행되었는지 시험할 수 있다.
1차 대전의 기동전에 온 걸 환영해
—출판사의 설명
카포레토 1917"는 1916년 스트랙스페디션과 1916년 고리치아에 이어 이탈리아 전선에서 벌어진 세 번째 전쟁 게임이다.
제2판 규칙이 포함된 일련의 규칙집을 만들 예정이며, 스트랙스페디션 1916과 고리치아 1916에서 모두 사용할 수 있으며, 통합된 에라타와 더 자세한 대포 용도가 포함될 것이다. 특정 규칙은 게임 시나리오 자체를 다루며, 이 배틀 전용 규칙과 게임 턴이 12시간(GT당 하루 대신)이 될 것이다. 역사적인 캠페인 게임에서 이탈리아는 이길 방법이 없다; 두 선수 또는 두 팀은 오스트리아-독일 및 이탈리아 우익과 오스트리아-독일 및 이탈리아 좌익과의 경기를 치른다. 크라우스와 스타인 그룹은 이탈리아 제4군단을 공격하고, 베러와 스코티 그룹은 이탈리아 제7군단과 제24VII의 일부를 공격했다.
이 지도는 서쪽의 카닌 산과 롬본에서 동쪽의 톨미노 교두보까지, 북쪽의 플레조와 몬테 네로에서 남쪽의 치비달레와 프리울리 평원까지 이어질 것이다. 각 선수, 혹은 팀이 상대보다 더 빨리 목표를 달성해야 하는 부문으로 나눠진다.
캠페인 게임은 지도 2개, 유닛과 마커 1000개가 넘는 대형 게임이지만 회복 불가능한 상황 앞에서 카도르나 장군이 일반 철수 명령을 내린 10월 24일부터 10월 27일까지 짧다. 그때쯤이면, 8게임 턴 후에, 오스트리아-독일 군대는 지도 전체를 가로질러 달려갔어야 했다. 카포레토 캠페인 게임은 서두르는 게임이지만, 제1차 세계 대전에서의 전쟁에 대한 두 가지 다른 접근법에 대해 연구한다. 1917년 카포레토에서는 스토즈월경, 아르디티, 가스 및 광산 공격 등 이전 두 게임의 유닛과 전문화를 볼 수 있습니다. 작은 시나리오는 이 서사시적 대결의 구체적인 에피소드와 오스트리아-독일 및 이탈리아와의 대체 캠페인 게임을 다루는데, 이 게임에서는 이탈리아 플레이어가 자유롭게 리저브를 배치할 수 있고 이탈리아 색채를 위해 전투가 더 잘 진행되었는지 시험할 수 있다.
1차 대전의 기동전에 온 걸 환영해
—출판사의 설명
For sure the most famous battle on the Italian Front during the Great War, and a pivotal event of the war on this front. "Caporetto 1917" is a confrontation between two different ways to make war: infiltration tactics against static defense.
"Caporetto 1917" is the third wargame on a battle on the Italian Front, after Strafexpedition, 1916 and Gorizia 1916, using the same system and scale.
It will have a series rule book, with the 2nd edition rules, usable for both Strafexpedition 1916 and Gorizia 1916, with consolidated errata and a more detailed artillery use. The Specific Rules will cover the game scenario itself, with rules dedicated to this battle and where game turns will be 12 hours long (instead of one day per GT). In the historical campaign game there is no way for the Italians to win; the two players, or teams, will play the Austro-German and Italian right wing, against the Austro-German and Italian left wing. In detail, Krauss and Stein Groups attacking the Italian IV Corps, and Berrer and Scotti Groups attacking the Italian VII Corps and part of the XXVII.
The map will run from Mount Canin and Rombon on the West to Tolmino bridgehead on the East, and from Plezzo and Monte Nero on the North to Cividale and the Friuli plains on the South. It will be divided in sectors where each player, or team, will have to achieve its objectives faster than the opponent.
The campaign game will be big, with 2 maps, and over 1000 units and markers, but short, from October 24th to October 27th, when general Cadorna gave the order of general withdrawal in front of an unrecoverable situation. By that time, after 8 Game Turns, the Austro-German troops should have run across the whole map. Caporetto campaign game is a rush, but also a study of two different approaches to warfare in World War One. In Caporetto 1917 you will find units and specializations from the former two games, beside Stosstruppen, Arditi, gas and mine attacks, and more. Small scenarios will cover specific episodes of this epic confrontation, and an alternative campaign game, with Austro-German and Italian counterparts, where the Italian player can freely deploy its reserves (only), and can test if the battle could have gone better for the Italian colors.
Welcome to the mobile warfare in the Great War.
—description from the publisher
"Caporetto 1917" is the third wargame on a battle on the Italian Front, after Strafexpedition, 1916 and Gorizia 1916, using the same system and scale.
It will have a series rule book, with the 2nd edition rules, usable for both Strafexpedition 1916 and Gorizia 1916, with consolidated errata and a more detailed artillery use. The Specific Rules will cover the game scenario itself, with rules dedicated to this battle and where game turns will be 12 hours long (instead of one day per GT). In the historical campaign game there is no way for the Italians to win; the two players, or teams, will play the Austro-German and Italian right wing, against the Austro-German and Italian left wing. In detail, Krauss and Stein Groups attacking the Italian IV Corps, and Berrer and Scotti Groups attacking the Italian VII Corps and part of the XXVII.
The map will run from Mount Canin and Rombon on the West to Tolmino bridgehead on the East, and from Plezzo and Monte Nero on the North to Cividale and the Friuli plains on the South. It will be divided in sectors where each player, or team, will have to achieve its objectives faster than the opponent.
The campaign game will be big, with 2 maps, and over 1000 units and markers, but short, from October 24th to October 27th, when general Cadorna gave the order of general withdrawal in front of an unrecoverable situation. By that time, after 8 Game Turns, the Austro-German troops should have run across the whole map. Caporetto campaign game is a rush, but also a study of two different approaches to warfare in World War One. In Caporetto 1917 you will find units and specializations from the former two games, beside Stosstruppen, Arditi, gas and mine attacks, and more. Small scenarios will cover specific episodes of this epic confrontation, and an alternative campaign game, with Austro-German and Italian counterparts, where the Italian player can freely deploy its reserves (only), and can test if the battle could have gone better for the Italian colors.
Welcome to the mobile warfare in the Great War.
—description from the publisher
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