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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-10 명
BGG추천: 4-6 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Piotr Pawłowski, Robert Sypek
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아티스트
-
인원
게임 소개
페리클레스는 페르시아와의 고대 그리스 전쟁에 관한 게임입니다. 풀 컬러 맵으로 구성되며 카운터를 잘라야 합니다. 규칙은 폴란드어로 되어 있다.
게임은 한니발 안테 포르타스와 같은 시스템을 기반으로 한다.
게임은 2가지 주요 요소가 있습니다.
- 고대 그리스와 소아시아 지역의 전략 지도가 있는데, 여기에는 플레이어가 국가와 지방을 통제하고 세금을 징수하고 군대를 모집한다. 각 지역은 남성에게서 측정되는 고정된 양의 고용 잠재력을 생산합니다. 지역은 모집 가능한 단위의 잠재적 수와 종류가 모두 다릅니다.
부대는 경보병/중보병, 경보병/중기병 등 간단한 등급입니다.
지도 이동은 군대 카운터에 의한 것입니다.
군대가 중립의 우호적인 지역 시스템을 넘을 때 플레이어는 중립을 통해 침입자에 동맹으로 합류하는 것으로부터 전쟁의 가능한 결과를 결정하게 된다.
공성전, 강제 행진, 약탈에는 규칙이 있습니다.
두 군대가 만나면 메타게임으로 전투를 벌인다.
배틀보드는 12개의 필드가 있습니다.
오른쪽 플랭크, 중앙 및 오른쪽 측면, 그리고 각각의 두 번째 라인.
플레이어들은 자신의 병력을 비밀리에 배치하고 공격이나 방어 같은 비밀 명령을 필드 각 부분에 부여한다.
게임은 역사적 시나리오를 특징으로 하지만 상당히 개방적이다.
게임은 한니발 안테 포르타스와 같은 시스템을 기반으로 한다.
게임은 2가지 주요 요소가 있습니다.
- 고대 그리스와 소아시아 지역의 전략 지도가 있는데, 여기에는 플레이어가 국가와 지방을 통제하고 세금을 징수하고 군대를 모집한다. 각 지역은 남성에게서 측정되는 고정된 양의 고용 잠재력을 생산합니다. 지역은 모집 가능한 단위의 잠재적 수와 종류가 모두 다릅니다.
부대는 경보병/중보병, 경보병/중기병 등 간단한 등급입니다.
지도 이동은 군대 카운터에 의한 것입니다.
군대가 중립의 우호적인 지역 시스템을 넘을 때 플레이어는 중립을 통해 침입자에 동맹으로 합류하는 것으로부터 전쟁의 가능한 결과를 결정하게 된다.
공성전, 강제 행진, 약탈에는 규칙이 있습니다.
두 군대가 만나면 메타게임으로 전투를 벌인다.
배틀보드는 12개의 필드가 있습니다.
오른쪽 플랭크, 중앙 및 오른쪽 측면, 그리고 각각의 두 번째 라인.
플레이어들은 자신의 병력을 비밀리에 배치하고 공격이나 방어 같은 비밀 명령을 필드 각 부분에 부여한다.
게임은 역사적 시나리오를 특징으로 하지만 상당히 개방적이다.
Perykles is a game about Greek ancient wars against Persian. It comprises a full colour map, counters need to be cut. The rules are in Polish.
Game is based on same system that as Hannibal Ante Portas
Game has 2 main elements
- There is strategical map of ancient Greece and parts of Asia minor, where players control countries, and provinces, gather taxes and recruit armies. Each territory produces up to fixed amounts of recruitment potential measured in men. Regions differ both in potential numbers and kinds of units that are recruitable.
Units are simple graded - Light/ Heavy infantry, light/ heavy cavalry.
Map movement is by army counters.
When an army crosses neutral province system of friendliness let players decide possible outcome from war, through neutrality to joining trespasser as ally.
There are rules for sieges, forced marches and pillaging.
-When 2 armies meet, Game is using metagame to play a battle.
Battle board has 12 fields
each players Right-flank , centre and right flank, and respective second lines.
Players place their forces in secret and give each part of the field an secret order such as Attack or Defense.
Game features historical scenarios, but is quite open.
Game is based on same system that as Hannibal Ante Portas
Game has 2 main elements
- There is strategical map of ancient Greece and parts of Asia minor, where players control countries, and provinces, gather taxes and recruit armies. Each territory produces up to fixed amounts of recruitment potential measured in men. Regions differ both in potential numbers and kinds of units that are recruitable.
Units are simple graded - Light/ Heavy infantry, light/ heavy cavalry.
Map movement is by army counters.
When an army crosses neutral province system of friendliness let players decide possible outcome from war, through neutrality to joining trespasser as ally.
There are rules for sieges, forced marches and pillaging.
-When 2 armies meet, Game is using metagame to play a battle.
Battle board has 12 fields
each players Right-flank , centre and right flank, and respective second lines.
Players place their forces in secret and give each part of the field an secret order such as Attack or Defense.
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