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BGG랭킹
BGG전체 : 13199
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
45-150 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.17 / 5
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디자이너
Kenny Michael-Otton
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아티스트
Nilanjan Malakar
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인원
게임 소개
SCRAP에서 당신은 "의 역할을 맡는다."라고만 알려진 사건을 계기로 진정한 지능을 갖게 된 봇의 라인"특이점". 지식에 굶주린 봇은 가능한 한 많은 데이터를 얻기 위해 특이점의 근원으로 이동했습니다.
SCRAP은 수많은 " 인용구를 특징으로 하는 지역 제어 게임이다.지도상의 봇". 주요 기계적 특징은 다음과 같다.
작업 대기열 프로그래밍: "를 배치하면 미리 계획을 세울 수 있습니다.함수를 큐에 인용합니다. 매 회마다 대기열 맨 앞에 있는 기능을 해결하고 대기열 맨 뒤에 새 기능을 배치합니다.
수작업: 게임 내내 프로그래밍 옵션을 늘릴 수 있는 새로운 기능을 획득하게 됩니다. 각 카드에는 두 가지 주요 목적이 있습니다. 하나는 봇의 고유한 옵션(두 카드는 동일하지 않음)과 다른 기능을 위한 연료입니다. 차례에 따라 기능을 공개할 때마다 일치하는 색상의 기능을 삭제하여 강력한 보너스 효과를 얻을 수 있습니다!
손 관리: 사용 사이에 기능을 새로 고치는 데 시간이 필요하며, 재부팅 전환을 미리 계획해야 합니다(로봇도 휴식이 필요함!). 너무 많은 카드를 너무 빨리 사용하면 재부팅 빈도가 높아집니다.
숨겨진 입찰 전투: 주사위나 카드가 없는 고유한 전투 시스템에서 봇 주문을 할당하면, 봇이 수행할 작업을 선택할 수 있습니다. 상대를 탐색하여 미래에 대비한 추가 데이터나 무기를 확보하고, 공격하기 전에 봇을 잘라낸 다음, 충돌에 대비하십시오! 게다가, 무언가를 파괴할 때마다 데이터를 얻으세요!
비대칭 파벌: 고유한 기능(다른 플레이어와 유사한 코어 5개 및 완전히 고유한 기능 1개)과 고유한 업그레이드를 특징으로 하는 여섯 가지 고유한 "라인"(악감) 중 하나로 플레이하십시오. 미티어와의 경쟁을 부수거나 엔트로피와 혼돈을 뿌리거나 타키온과 시공간 연속체를 조작하십시오.
SCRAP은 크툴후 워즈, 이니스, 스키테, 콩코디아, 라이징 선, 크라이 해모션, 블러드 레이지, 마법사 나이트, 스피릿 아일랜드 등 다양한 게임에서 영감을 얻는다.
—출판사의 설명
SCRAP은 수많은 " 인용구를 특징으로 하는 지역 제어 게임이다.지도상의 봇". 주요 기계적 특징은 다음과 같다.
작업 대기열 프로그래밍: "를 배치하면 미리 계획을 세울 수 있습니다.함수를 큐에 인용합니다. 매 회마다 대기열 맨 앞에 있는 기능을 해결하고 대기열 맨 뒤에 새 기능을 배치합니다.
수작업: 게임 내내 프로그래밍 옵션을 늘릴 수 있는 새로운 기능을 획득하게 됩니다. 각 카드에는 두 가지 주요 목적이 있습니다. 하나는 봇의 고유한 옵션(두 카드는 동일하지 않음)과 다른 기능을 위한 연료입니다. 차례에 따라 기능을 공개할 때마다 일치하는 색상의 기능을 삭제하여 강력한 보너스 효과를 얻을 수 있습니다!
손 관리: 사용 사이에 기능을 새로 고치는 데 시간이 필요하며, 재부팅 전환을 미리 계획해야 합니다(로봇도 휴식이 필요함!). 너무 많은 카드를 너무 빨리 사용하면 재부팅 빈도가 높아집니다.
숨겨진 입찰 전투: 주사위나 카드가 없는 고유한 전투 시스템에서 봇 주문을 할당하면, 봇이 수행할 작업을 선택할 수 있습니다. 상대를 탐색하여 미래에 대비한 추가 데이터나 무기를 확보하고, 공격하기 전에 봇을 잘라낸 다음, 충돌에 대비하십시오! 게다가, 무언가를 파괴할 때마다 데이터를 얻으세요!
비대칭 파벌: 고유한 기능(다른 플레이어와 유사한 코어 5개 및 완전히 고유한 기능 1개)과 고유한 업그레이드를 특징으로 하는 여섯 가지 고유한 "라인"(악감) 중 하나로 플레이하십시오. 미티어와의 경쟁을 부수거나 엔트로피와 혼돈을 뿌리거나 타키온과 시공간 연속체를 조작하십시오.
SCRAP은 크툴후 워즈, 이니스, 스키테, 콩코디아, 라이징 선, 크라이 해모션, 블러드 레이지, 마법사 나이트, 스피릿 아일랜드 등 다양한 게임에서 영감을 얻는다.
—출판사의 설명
In SCRAP, you take on the role of a "Line" of Bots who have just become truly intelligent following an event known only as "The Singularity". Hungry for knowledge, your Bots have travelled to the source of the singularity to acquire as much data as possible.
SCRAP is an area control game featuring lots of "Bots on a Map". Its major mechanical features are:
Action Queue Programming: You'll plan your moves in advance by placing "Functions" into an queue. Each turn, you'll resolve the Function at the front of your queue and place a new Function at the back of it.
Hand Building: Throughout the game, you'll acquire new Functions to increase your options when programming. Each card has two major purposes; one, to serve as a unique option for your Bots (no two cards are the same), and also as fuel for other powers; whenever you reveal a Function on your turn, you can discard a Function of a matching colour to gain powerful bonus effects!
Hand Management: Your Functions will need time to refresh in between uses, and you must plan a Reboot turn in advance (even Robots need a break!). Spend too many cards too quickly and you'll find yourself rebooting much more frequently.
Hidden Bidding Combat: Assign your Bots orders in a unique and thematic combat system with no dice or cards; YOU choose what your Bots will do. Probe your opponent to gain additional data or weapons for the future, snipe their Bots before they can strike, brace for impact, and then get ready to brawl! Plus, get data whenever you destroy something!
Asymmetric Factions: Play as one of six unique "lines" (faction) featuring a unique hand of functions (5 cores similar to other players and one wholly unique ability) and unique upgrades. Crush the competition with Meteor, sow chaos with Entropy, or manipulate the space-time continuum with Tachyon.
SCRAP draws inspiration from a range of games, including Cthulhu Wars, Inis, Scythe, Concordia, Rising Sun, Cry Havoc, Blood Rage, Mage Knight, and Spirit Island.
—description from the publisher
SCRAP is an area control game featuring lots of "Bots on a Map". Its major mechanical features are:
Action Queue Programming: You'll plan your moves in advance by placing "Functions" into an queue. Each turn, you'll resolve the Function at the front of your queue and place a new Function at the back of it.
Hand Building: Throughout the game, you'll acquire new Functions to increase your options when programming. Each card has two major purposes; one, to serve as a unique option for your Bots (no two cards are the same), and also as fuel for other powers; whenever you reveal a Function on your turn, you can discard a Function of a matching colour to gain powerful bonus effects!
Hand Management: Your Functions will need time to refresh in between uses, and you must plan a Reboot turn in advance (even Robots need a break!). Spend too many cards too quickly and you'll find yourself rebooting much more frequently.
Hidden Bidding Combat: Assign your Bots orders in a unique and thematic combat system with no dice or cards; YOU choose what your Bots will do. Probe your opponent to gain additional data or weapons for the future, snipe their Bots before they can strike, brace for impact, and then get ready to brawl! Plus, get data whenever you destroy something!
Asymmetric Factions: Play as one of six unique "lines" (faction) featuring a unique hand of functions (5 cores similar to other players and one wholly unique ability) and unique upgrades. Crush the competition with Meteor, sow chaos with Entropy, or manipulate the space-time continuum with Tachyon.
SCRAP draws inspiration from a range of games, including Cthulhu Wars, Inis, Scythe, Concordia, Rising Sun, Cry Havoc, Blood Rage, Mage Knight, and Spirit Island.
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