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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Donald J. Manganaro
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아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임에서, 플레이어들은 뉴욕의 상점을 관리합니다. 상점들은 사과 모양의 보드에 공간을 두고 플레이어들은 상품을 나타내는 카드를 들고 재고를 관리한다. 이 카드들은 창고 공간에서 구매하며, 플레이어가 상대의 상점에 도착할 때마다 카드를 구매해야 하기 때문에 자주 주인이 바뀐다. 아이템의 최대 가격은 매장 내 층수에 따라 달라지기 때문에 플레이어들은 지속적으로 아웃렛을 확장하고 있다.
이 게임은 단순히 현금만을 다루는 것이 아닙니다. 모든 플레이어는 은행 대출과 다른 플레이어와의 신용을 추적하는 데 사용되는 대차대조표를 받게 됩니다. 크레딧 한도는 게임 시작 시 결정되며 게임 길이에 영향을 미칩니다. 한 시간 동안 사용할 경우 300달러 한도가 권장되며, 500달러는 2시간 이상 지속될 수 있습니다. 선수들이 신용한도에 도달해 채권자를 갚을 수 없게 되면서 파산해 경기를 포기하게 된다.
이 게임은 일반적인 구매와 판매의 흐름과 더불어 무작위 이벤트로 게임 플레이를 더 즐겁게 해주는 보드 공간과 카드를 특징으로 한다. 일반적인 롤링과 무빙에 다양성을 더하기 위해 선수들의 움직임을 조금 더 제어할 수 있는 특별한 교통 공간(택시, 지하철)도 있다.
빅애플은 분명히 모노폴리로부터 많은 영감을 끌어내지만, 단순히 재창조하는 것이 아니라, 더 유명한 이전 제품과 구별될 만큼 충분한 차이점이 있다.
이 게임은 단순히 현금만을 다루는 것이 아닙니다. 모든 플레이어는 은행 대출과 다른 플레이어와의 신용을 추적하는 데 사용되는 대차대조표를 받게 됩니다. 크레딧 한도는 게임 시작 시 결정되며 게임 길이에 영향을 미칩니다. 한 시간 동안 사용할 경우 300달러 한도가 권장되며, 500달러는 2시간 이상 지속될 수 있습니다. 선수들이 신용한도에 도달해 채권자를 갚을 수 없게 되면서 파산해 경기를 포기하게 된다.
이 게임은 일반적인 구매와 판매의 흐름과 더불어 무작위 이벤트로 게임 플레이를 더 즐겁게 해주는 보드 공간과 카드를 특징으로 한다. 일반적인 롤링과 무빙에 다양성을 더하기 위해 선수들의 움직임을 조금 더 제어할 수 있는 특별한 교통 공간(택시, 지하철)도 있다.
빅애플은 분명히 모노폴리로부터 많은 영감을 끌어내지만, 단순히 재창조하는 것이 아니라, 더 유명한 이전 제품과 구별될 만큼 충분한 차이점이 있다.
In this game, players manage stores in New York City. Stores are established in spaces on the apple-shaped board, and players manage their inventory by holding onto cards representing goods. These cards are purchased from warehouse spaces and frequently change hands since a player is obliged to purchase a card whenever he or she lands on an opponent's store. The maximum price which may be charged for an item depends on the number of floors in a store, so players are constantly expanding their outlets.
The game deals with more than just cash -- every player gets a balance sheet used for tracking bank loans and credit with other players. Credit limits are determined at the start of the game and affect the length of the game -- a $300 limit is recommended for an hour-long game, while $500 can last two hours or more. As players reach their credit limits and are unable to pay back their creditors, they go bankrupt and drop out of the game.
In addition to the normal flow of buying and selling, the game features board spaces and cards that spice up gameplay with random events. There are also some special transportation spaces (taxis and subways) which allow players a little more control over their movement to add variety to the normal rolling and moving.
Big Apple obviously draws a lot of inspiration from Monopoly, but it's not just a retheming -- there are enough differences to make it distinct from its more famous predecessor.
The game deals with more than just cash -- every player gets a balance sheet used for tracking bank loans and credit with other players. Credit limits are determined at the start of the game and affect the length of the game -- a $300 limit is recommended for an hour-long game, while $500 can last two hours or more. As players reach their credit limits and are unable to pay back their creditors, they go bankrupt and drop out of the game.
In addition to the normal flow of buying and selling, the game features board spaces and cards that spice up gameplay with random events. There are also some special transportation spaces (taxis and subways) which allow players a little more control over their movement to add variety to the normal rolling and moving.
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