-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
0+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
요약
숫자 1-16을 열로 배열하여 다섯 개의 보조 열을 사용하고 세심한 계획을 세워야 하는 추상 게임입니다.
게임의 조준
각 플레이어는 3개의 새로운 열을 배치하려고 하는데, 각 행은 1로 시작해서 16으로 끝나며, 그 사이에 있는 모든 숫자는 올바른 순서로 배열된다. 자신의 세 줄을 가장 먼저 완성하는 선수가 승리합니다.
게임플레이
각 플레이어는 48개의 숫자 타일(숫자 1~16의 세 세트)을 얻어서 1부터 16까지 3개의 가로줄로 배열한다. 한 명의 플레이어가 호출자로 선정되어 자신의 타일을 섞은 후 가방에서 하나씩 뽑는다. 그/그녀가 뽑힌 번호로 전화를 건다. 각 선수는 그/그녀의 가로줄 중 하나에서 그 번호를 취한다. 1이면 세 개의 새로운 메인 행 중 하나를 시작할 수 있습니다. 다른 번호라면 보조 칸에 먼저 넣어야 합니다.
각 선수는 모든 길이의 수직 보조 열을 5개까지 가질 수 있다. 틈이 없어야 하며(예: 타일을 서로 바로 아래에 배치해야 함), 나중에 타일을 재배열해서는 안 됩니다. 타일을 순서대로 배치할 필요는 없지만 주 행을 효율적으로 제거할 수 있도록 배치해야 합니다. 타일은 중앙이나 위쪽이 아닌 아래쪽에서 시작하는 보조 열에서만 가져올 수 있으며, 주 행은 1이 호출되었을 때만 시작할 수 있습니다.
세 개의 새 행은 각각 1로 시작해야 합니다. 여기에 타일을 올바른 순서로 배치해야 합니다. A 3은 2 뒤에나 넣을 수 있고, 이런 식입니다. 타일은 플레이어&rsquo의 메인 행 중 하나의 끝에 있는 숫자 바로 뒤에 있는 보조 열에서 가져올 수 있다. 예를 들어, 선수’의 주 열 끝에 3이 있고 보조 열 중 하나에 4가 있는 경우, 4를 취하여 주 열의 3 옆에 둘 수 있다. 타일이 일치 순서에 있는 경우 보조 기둥의 아래쪽에서 타일을 가져올 수 있습니다.
자신의 세 줄을 가장 먼저 완성하는 선수가 승리합니다. 발신자가 마지막 번호로 전화를 걸 때까지 세 행을 모두 완료할 수 없는 경우, 가장 적은 타일을 가진 플레이어가 승리합니다.
__________________
라벤스버거의 트래블러 시리즈 게임 중 하나입니다.
숫자 1-16을 열로 배열하여 다섯 개의 보조 열을 사용하고 세심한 계획을 세워야 하는 추상 게임입니다.
게임의 조준
각 플레이어는 3개의 새로운 열을 배치하려고 하는데, 각 행은 1로 시작해서 16으로 끝나며, 그 사이에 있는 모든 숫자는 올바른 순서로 배열된다. 자신의 세 줄을 가장 먼저 완성하는 선수가 승리합니다.
게임플레이
각 플레이어는 48개의 숫자 타일(숫자 1~16의 세 세트)을 얻어서 1부터 16까지 3개의 가로줄로 배열한다. 한 명의 플레이어가 호출자로 선정되어 자신의 타일을 섞은 후 가방에서 하나씩 뽑는다. 그/그녀가 뽑힌 번호로 전화를 건다. 각 선수는 그/그녀의 가로줄 중 하나에서 그 번호를 취한다. 1이면 세 개의 새로운 메인 행 중 하나를 시작할 수 있습니다. 다른 번호라면 보조 칸에 먼저 넣어야 합니다.
각 선수는 모든 길이의 수직 보조 열을 5개까지 가질 수 있다. 틈이 없어야 하며(예: 타일을 서로 바로 아래에 배치해야 함), 나중에 타일을 재배열해서는 안 됩니다. 타일을 순서대로 배치할 필요는 없지만 주 행을 효율적으로 제거할 수 있도록 배치해야 합니다. 타일은 중앙이나 위쪽이 아닌 아래쪽에서 시작하는 보조 열에서만 가져올 수 있으며, 주 행은 1이 호출되었을 때만 시작할 수 있습니다.
세 개의 새 행은 각각 1로 시작해야 합니다. 여기에 타일을 올바른 순서로 배치해야 합니다. A 3은 2 뒤에나 넣을 수 있고, 이런 식입니다. 타일은 플레이어&rsquo의 메인 행 중 하나의 끝에 있는 숫자 바로 뒤에 있는 보조 열에서 가져올 수 있다. 예를 들어, 선수’의 주 열 끝에 3이 있고 보조 열 중 하나에 4가 있는 경우, 4를 취하여 주 열의 3 옆에 둘 수 있다. 타일이 일치 순서에 있는 경우 보조 기둥의 아래쪽에서 타일을 가져올 수 있습니다.
자신의 세 줄을 가장 먼저 완성하는 선수가 승리합니다. 발신자가 마지막 번호로 전화를 걸 때까지 세 행을 모두 완료할 수 없는 경우, 가장 적은 타일을 가진 플레이어가 승리합니다.
__________________
라벤스버거의 트래블러 시리즈 게임 중 하나입니다.
Summary
An abstract game in which the numbers 1-16 have to be arranged into rows, using five auxiliary columns and careful planning.
Aim of the game
Each player tries to lay three new rows, each of them starting with 1 and ending with 16, with all the numbers in between in their correct sequence. The player who first completes his/her three rows wins the game.
Game play
Each player gets 48 number tiles (three sets of numbers 1-16) and arranges them in three horizontal rows from 1 to 16. One player is selected as the caller, shuffles his/her tiles and draws them one by one from a bag. He/she calls the number drawn. Each player takes that number from one of his/her horizontal rows. If it is a 1, he/she can start one of his/her three new main rows. If it is any other number, it has to be placed in an auxiliary column first.
Each player may have up to 5 vertical auxiliary columns of any length. There must not be any gaps (i.e. tiles must be placed directly below one another), and tiles must not be rearranged later. Tiles need not be placed in sequence, but they should be placed in a way that allows for efficient removal to construct the main rows. Tiles may only be taken from the auxiliary columns starting at the bottom (not in the middle or top), and main rows can only be started when a 1 has been called.
Each of the three new rows has to be started with a 1. The tiles have to be placed in correct sequence here. A 3 can only be placed after a 2, and so on. Tiles can be taken from the auxiliary columns (without being called again) as soon as the number at the bottom directly follows one at the end of one of the player’s main rows. E.g. if there is a 3 at the end of one of the player’s main rows and a 4 at one of his/her auxiliary columns, the 4 may be taken and placed next to the 3 in the main row. Tiles can be taken from the bottom of the auxiliary columns as long as they are in matching sequence.
The player who first completes his/her three rows wins the game. If no player is able to complete all three rows by the time the caller calls the last number, the player with the fewest tiles left wins instead.
__________________
One of Ravensburger's Traveller-Series games.
An abstract game in which the numbers 1-16 have to be arranged into rows, using five auxiliary columns and careful planning.
Aim of the game
Each player tries to lay three new rows, each of them starting with 1 and ending with 16, with all the numbers in between in their correct sequence. The player who first completes his/her three rows wins the game.
Game play
Each player gets 48 number tiles (three sets of numbers 1-16) and arranges them in three horizontal rows from 1 to 16. One player is selected as the caller, shuffles his/her tiles and draws them one by one from a bag. He/she calls the number drawn. Each player takes that number from one of his/her horizontal rows. If it is a 1, he/she can start one of his/her three new main rows. If it is any other number, it has to be placed in an auxiliary column first.
Each player may have up to 5 vertical auxiliary columns of any length. There must not be any gaps (i.e. tiles must be placed directly below one another), and tiles must not be rearranged later. Tiles need not be placed in sequence, but they should be placed in a way that allows for efficient removal to construct the main rows. Tiles may only be taken from the auxiliary columns starting at the bottom (not in the middle or top), and main rows can only be started when a 1 has been called.
Each of the three new rows has to be started with a 1. The tiles have to be placed in correct sequence here. A 3 can only be placed after a 2, and so on. Tiles can be taken from the auxiliary columns (without being called again) as soon as the number at the bottom directly follows one at the end of one of the player’s main rows. E.g. if there is a 3 at the end of one of the player’s main rows and a 4 at one of his/her auxiliary columns, the 4 may be taken and placed next to the 3 in the main row. Tiles can be taken from the bottom of the auxiliary columns as long as they are in matching sequence.
The player who first completes his/her three rows wins the game. If no player is able to complete all three rows by the time the caller calls the last number, the player with the fewest tiles left wins instead.
__________________
One of Ravensburger's Traveller-Series games.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
444
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
364
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
596
-
2024-11-13
-
Lv.18