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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-40 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Guillermo Achúcarro
-
아티스트
Guillermo Achúcarro
-
인원
게임 소개
벨기에 어디선가 진실 기계가 녹슬고 있는 것 같다. 과학이 누구였는지 잊고 논리가 모든 것을 할 수는 없다고 계산하는 곳. 당신은 누가 믿는지는 모르지만, 사건들을 묶고 이 확산되는 카오에 대한 일관성을 결정짓기 위해서는 협력이 필수적일 것이다. 그리고 물론 당신은 이 사건의 배후를 알고 있는 유일한 사람입니다.SCP - db", 스탠드벌든.
SCP 재단(SCP Foundation)은 대규모 공황을 막기 위해 자연법의 테두리를 벗어난 변칙들을 포함하고 분류하는 가상의 국제 기구이다. 하지만, 이 사건들이 기밀로 분류되고 어떻게든 감금되기 전에 무슨 일이 일어날까요? 만약 무료였다면요?
이 게임은 현대 시대를 기반으로 하며 부분적인 초현실주의를 따르는 초자연적인 사건들에 대한 교외 조사를 포함한다. 플레이어들은 캐릭터의 관점에 따라 다른 결말을 지으며, 진행 상황에 대한 조각과 조각을 얻고 그것들을 함께 묶는다. 목표는 설득력 있는 줄거리에서 가장 일관성 있는 시나리오를 제안하는 것입니다.
게임은 숨겨진 채로 남아 있는 캐릭터와 오브젝트 카드를 다루는 것으로 시작합니다. 그때 키프레임 카드가 나왔는데, 이 카드에는 신비한 이미지와 서술 파편이 담겨 있다. 모든 참가자들이 자신의 질문을 중심으로 한 다음 작은 이야기로 돌아가며 대답하여 일관성을 기릅니다. 투표 라운드는 발생한 사건의 실제 버전으로 남아 어느 줄거리가 승리할지를 결정합니다. 그러면 해당 플레이어의 캐릭터가 주인공이 되어 "이 무엇인지 설명한다.SCP - db (Standbeelden)"로 밝혀졌습니다. 패자는 주인공, 상대, 내레이션, 부차적 캐릭터, 아이템이 무엇인지 등을 고려해 캐릭터에 결과를 부여한다.
이 게임은 제로섬 게임이 아니라 서사 게임툴로 보는 것이 좋다. 플레이어가 자신의 키 프레임을 작성한 후 원하는 만큼 많은 키 프레임을 재생할 수 있는 오픈 엔드 게임입니다. 경기에 대한 어떠한 의심도 관련된 사람들에 의해 결정되어야 한다.
이 게임의 설정은 더 멀리, 더 리듬감 있는 패턴을 찾기 위해 비선형 서사를 함께 나누고 협력하는 인간의 능력을 강조한다. 과잉 해석, 무절제와 추측을 통해. 그것은 다음 질문을 고려합니다: “우리가 전체적으로 인정하지 않는 것이 무엇입니까?” 그리고 “왜 그것이 필연적이고 자주 거대한 망상의 흐름과 관련이 있을까요?”
—디자이너의 설명
SCP 재단(SCP Foundation)은 대규모 공황을 막기 위해 자연법의 테두리를 벗어난 변칙들을 포함하고 분류하는 가상의 국제 기구이다. 하지만, 이 사건들이 기밀로 분류되고 어떻게든 감금되기 전에 무슨 일이 일어날까요? 만약 무료였다면요?
이 게임은 현대 시대를 기반으로 하며 부분적인 초현실주의를 따르는 초자연적인 사건들에 대한 교외 조사를 포함한다. 플레이어들은 캐릭터의 관점에 따라 다른 결말을 지으며, 진행 상황에 대한 조각과 조각을 얻고 그것들을 함께 묶는다. 목표는 설득력 있는 줄거리에서 가장 일관성 있는 시나리오를 제안하는 것입니다.
게임은 숨겨진 채로 남아 있는 캐릭터와 오브젝트 카드를 다루는 것으로 시작합니다. 그때 키프레임 카드가 나왔는데, 이 카드에는 신비한 이미지와 서술 파편이 담겨 있다. 모든 참가자들이 자신의 질문을 중심으로 한 다음 작은 이야기로 돌아가며 대답하여 일관성을 기릅니다. 투표 라운드는 발생한 사건의 실제 버전으로 남아 어느 줄거리가 승리할지를 결정합니다. 그러면 해당 플레이어의 캐릭터가 주인공이 되어 "이 무엇인지 설명한다.SCP - db (Standbeelden)"로 밝혀졌습니다. 패자는 주인공, 상대, 내레이션, 부차적 캐릭터, 아이템이 무엇인지 등을 고려해 캐릭터에 결과를 부여한다.
이 게임은 제로섬 게임이 아니라 서사 게임툴로 보는 것이 좋다. 플레이어가 자신의 키 프레임을 작성한 후 원하는 만큼 많은 키 프레임을 재생할 수 있는 오픈 엔드 게임입니다. 경기에 대한 어떠한 의심도 관련된 사람들에 의해 결정되어야 한다.
이 게임의 설정은 더 멀리, 더 리듬감 있는 패턴을 찾기 위해 비선형 서사를 함께 나누고 협력하는 인간의 능력을 강조한다. 과잉 해석, 무절제와 추측을 통해. 그것은 다음 질문을 고려합니다: “우리가 전체적으로 인정하지 않는 것이 무엇입니까?” 그리고 “왜 그것이 필연적이고 자주 거대한 망상의 흐름과 관련이 있을까요?”
—디자이너의 설명
Somewhere in Belgium the truth machine seems to be rusting away. Where science forgets who it was and logic calculates that it cannot do everything. You don’t know who trust, but cooperation is going to be essential in order to tie the events down and crystallize a coherence for this spreading caos. And of course you are the only person who knows the truth behind the "SCP - db", the Standbeelden.
The SCP Foundation is a fictional international organization that contains and classificates anomalities outside bounds of natural law to prevent mass panic. But, what happens before these events are classified and somehow enprisoned? What if those were free?
This is a game based on the contemporary era and involves suburb investigation on paranormal events along a fractional surrealism. The players get bits and pieces of what’s going on and tie them together, giving different endings to it depending on the interpretations of their character's point of view. The objective is to propose the most coherent scenario in a convincing storyline.
The game starts by dealing Character and Object cards that remain hidden. Then a keyframe card is revealed, this one contains a mysterious image and narrative fragment. All the players pose their questions around it and then take turns to answer them with a small story in order do build coherence. A vote round will determine which storyline wins, staying as the real version of the occurred events. The corresponding player's character then becomes the protagonist who will then explain what the "SCP - db (Standbeelden)" turns out to be. The losers will give an outcome to their character taking into account what the protagonist, the antagonist, the narration, the secondary characters and the items are.
It is better consider this game not as a zero sum game but as a narrative game-tool. An open ended game in which players can also write their own keyframes and subsequently play as many keyframes as they want. Any doubt about the game is to be determined by the people involved.
This game's setting underlines the human ability to cooperate and piece together non-linear narratives in search of further, more rhythmic patterns. Through overinterpretation, eldritchness and speculation. It puts into consideration the next questions: “What is that which we do not acknowledge as a whole?” And “Why does it necessarily and so often have to do with streams of massive delusion?”
—description from the designer
The SCP Foundation is a fictional international organization that contains and classificates anomalities outside bounds of natural law to prevent mass panic. But, what happens before these events are classified and somehow enprisoned? What if those were free?
This is a game based on the contemporary era and involves suburb investigation on paranormal events along a fractional surrealism. The players get bits and pieces of what’s going on and tie them together, giving different endings to it depending on the interpretations of their character's point of view. The objective is to propose the most coherent scenario in a convincing storyline.
The game starts by dealing Character and Object cards that remain hidden. Then a keyframe card is revealed, this one contains a mysterious image and narrative fragment. All the players pose their questions around it and then take turns to answer them with a small story in order do build coherence. A vote round will determine which storyline wins, staying as the real version of the occurred events. The corresponding player's character then becomes the protagonist who will then explain what the "SCP - db (Standbeelden)" turns out to be. The losers will give an outcome to their character taking into account what the protagonist, the antagonist, the narration, the secondary characters and the items are.
It is better consider this game not as a zero sum game but as a narrative game-tool. An open ended game in which players can also write their own keyframes and subsequently play as many keyframes as they want. Any doubt about the game is to be determined by the people involved.
This game's setting underlines the human ability to cooperate and piece together non-linear narratives in search of further, more rhythmic patterns. Through overinterpretation, eldritchness and speculation. It puts into consideration the next questions: “What is that which we do not acknowledge as a whole?” And “Why does it necessarily and so often have to do with streams of massive delusion?”
—description from the designer
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