-
BGG랭킹
BGG전체 : 8007
-
-
인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.38 / 5
-
디자이너
Steffen Benndorf, Reinhard Staupe
-
아티스트
Oliver Freudenreich, Sandra Freudenreich
-
인원
게임 소개
큐윅스 롱고는 누구 차례가 됐든 모두가 참여하는 빠른 주사위 게임입니다. 게임플레이는 2012년의 Qwixx와 거의 동일하지만 8면 주사위를 사용하여 더 높은 숫자를 굴릴 수 있고 행운의 숫자를 사용하여 공간을 추가로 표시할 수 있다.
각 선수는 빨간색과 노란색 줄에 2-16, 녹색과 파란색 줄에 16-2 숫자가 있는 점수표를 가지고 있다. 점수를 매기려면 가능한 한 많은 숫자를 표시해야 하지만 같은 행에 있는 모든 표시된 숫자의 오른쪽에 있는 경우에만 숫자를 표시할 수 있습니다.
차례에 따라, 활동 중인 플레이어는 위에 나열된 두 개의 흰색과 네 가지 색상의 주사위 중 하나를 8면 주사위로 굴린다. 각 플레이어는 네 개의 행 중 하나에 두 개의 흰색 주사위의 합을 표시할 수 있습니다. 또한, 흰색 주사위의 합이 스코어 시트에 인쇄된 두 개의 행운의 숫자 중 하나와 일치할 경우 가장 적은 마크를 가진 행의 다음 숫자를 즉시 표시합니다.
그리고 나서 활동적인 플레이어는 다이와 같은 색의 줄에 하나의 색상 다이와 하나의 흰색 다이의 합을 표시하도록 선택할 수 있습니다. 연속으로 점수를 많이 낼수록 해당 행의 점수가 높아집니다. 그러나 현역 선수일 때는 숫자를 지우지 말고 스코어 시트에 네 개의 페널티 박스 중 하나를 표시해야 합니다. 연속해서 여섯 개 이상의 숫자가 표시된 경우, 마지막 두 칸 중 하나를 컬러 행(빨간색/노란색 15/16, 녹색/파란색 3/2) &mdash로 표시할 수 있습니다. 물론 주사위가 그렇게 할 수 있다고 가정합니다. 이렇게 하면 해당 행에 자물쇠 기호도 표시하여 다른 모든 사용자가 이 색을 사용하지 못하게 할 수 있습니다.
한 선수가 네 개의 페널티 박스를 표시하거나 두 번째 색상이 잠기면 게임은 즉시 종료된다. 선수들은 각각의 색깔에 대한 점수를 합산하고, 이 값들을 합친 다음, 표시된 각 페널티 박스마다 5점을 뺍니다. 점수가 가장 높은 사람이 이기는 거예요.
각 선수는 빨간색과 노란색 줄에 2-16, 녹색과 파란색 줄에 16-2 숫자가 있는 점수표를 가지고 있다. 점수를 매기려면 가능한 한 많은 숫자를 표시해야 하지만 같은 행에 있는 모든 표시된 숫자의 오른쪽에 있는 경우에만 숫자를 표시할 수 있습니다.
차례에 따라, 활동 중인 플레이어는 위에 나열된 두 개의 흰색과 네 가지 색상의 주사위 중 하나를 8면 주사위로 굴린다. 각 플레이어는 네 개의 행 중 하나에 두 개의 흰색 주사위의 합을 표시할 수 있습니다. 또한, 흰색 주사위의 합이 스코어 시트에 인쇄된 두 개의 행운의 숫자 중 하나와 일치할 경우 가장 적은 마크를 가진 행의 다음 숫자를 즉시 표시합니다.
그리고 나서 활동적인 플레이어는 다이와 같은 색의 줄에 하나의 색상 다이와 하나의 흰색 다이의 합을 표시하도록 선택할 수 있습니다. 연속으로 점수를 많이 낼수록 해당 행의 점수가 높아집니다. 그러나 현역 선수일 때는 숫자를 지우지 말고 스코어 시트에 네 개의 페널티 박스 중 하나를 표시해야 합니다. 연속해서 여섯 개 이상의 숫자가 표시된 경우, 마지막 두 칸 중 하나를 컬러 행(빨간색/노란색 15/16, 녹색/파란색 3/2) &mdash로 표시할 수 있습니다. 물론 주사위가 그렇게 할 수 있다고 가정합니다. 이렇게 하면 해당 행에 자물쇠 기호도 표시하여 다른 모든 사용자가 이 색을 사용하지 못하게 할 수 있습니다.
한 선수가 네 개의 페널티 박스를 표시하거나 두 번째 색상이 잠기면 게임은 즉시 종료된다. 선수들은 각각의 색깔에 대한 점수를 합산하고, 이 값들을 합친 다음, 표시된 각 페널티 박스마다 5점을 뺍니다. 점수가 가장 높은 사람이 이기는 거예요.
Qwixx Longo is a quick-playing dice game in which everyone participates, no matter whose turn it is. Gameplay is nearly identical to 2012's Qwixx, but with eight-sided dice allowing for higher numbers to be rolled and lucky numbers that give additional chances to mark off spaces.
Each player has a scoresheet with the numbers 2-16 in rows of red and yellow and the numbers 16-2 in rows of green and blue. To score points you want to mark off as many numbers as possible, but you can mark off a number only if it's to the right of all marked-off numbers in the same row.
On a turn, the active player rolls six eight-sided dice: two white and one of each of the four colors listed above. Each player can choose to mark off the sum of the two white dice on one of their four rows; additionally, if the sum of the white dice matches one of the two lucky numbers printed on your scoresheet, you immediately mark off the next number in the row in which you have the fewest marks.
Then the active player can choose to mark off the sum of one colored die and one white die in the row that's the same color as the die. The more marks you can make in a row, the higher your score for that row. Fail to cross off a number when you're the active player, however, and you must mark one of four penalty boxes on your scoresheet. If you have at least six numbers marked in a row, then you can mark off either of the final two spaces in a colored row (15/16 in red/yellow and 3/2 in green/blue) — assuming the dice allow you to do so, of course. If you do this, you also mark off the padlock symbol in that row, locking everyone else out of this color.
When either a player has four penalty boxes marked or a second color is locked, the game ends immediately. Players then tally their points for each color, sum these values, then subtract five points for each marked penalty box. Whoever has the highest score wins.
Each player has a scoresheet with the numbers 2-16 in rows of red and yellow and the numbers 16-2 in rows of green and blue. To score points you want to mark off as many numbers as possible, but you can mark off a number only if it's to the right of all marked-off numbers in the same row.
On a turn, the active player rolls six eight-sided dice: two white and one of each of the four colors listed above. Each player can choose to mark off the sum of the two white dice on one of their four rows; additionally, if the sum of the white dice matches one of the two lucky numbers printed on your scoresheet, you immediately mark off the next number in the row in which you have the fewest marks.
Then the active player can choose to mark off the sum of one colored die and one white die in the row that's the same color as the die. The more marks you can make in a row, the higher your score for that row. Fail to cross off a number when you're the active player, however, and you must mark one of four penalty boxes on your scoresheet. If you have at least six numbers marked in a row, then you can mark off either of the final two spaces in a colored row (15/16 in red/yellow and 3/2 in green/blue) — assuming the dice allow you to do so, of course. If you do this, you also mark off the padlock symbol in that row, locking everyone else out of this color.
When either a player has four penalty boxes marked or a second color is locked, the game ends immediately. Players then tally their points for each color, sum these values, then subtract five points for each marked penalty box. Whoever has the highest score wins.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
441
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
364
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
596
-
2024-11-13
-
Lv.18