-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
0Evolution: Expansion – Time To Fly and Continents (2021) -
-
인원
명
BGG추천: 명 - 게임시간
- 연령 BGG추천:
-
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
게시자 웹 페이지:
기본적인 게임에 익숙해진 당신은 더 많은 진화적인 가능성을 추구하고 싶나요? Evolution Expansion에서는 다양한 특성 및 지리적 요소를 통해 더욱 다양한 전술이 제공됩니다. 세상은 이제 놀 수 있는 훨씬 더 넓은 장소가 되었습니다!
독립 실행형 게임으로 플레이하거나 시리즈와 결합할 수 있습니다.
목표
생물의 특징과 특성을 이용해 종족을 살린다.
게임 종료 시 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 승리합니다.
규칙 소개
게임의 구조는 "의 것과 동일합니다.진화 - 종의 기원&인용어;이므로 기본적인 게임플레이가 이해가 되지 않으면 링크를 먼저 클릭해 주세요.
이 버전의 새로운 기능
각 플레이어는 진화 단계에서 자신의 생물이 태어날 지역을 결정할 수 있는 진화 격리 카드를 받는다.
3개의 존 카드가 플레이어 사이에 배치되며, 각각은 진화 격리 카드의 존 이름에 해당된다.
존카드마다 먹이 생성 방식이 다르고, 먹이 공급 단계에서는 생물이 해당 구역에서 먹을 수 있는 먹이만 가져가거나 사냥할 수 있다.
생물은 '수생' 특성을 진화시키면 '테티스해' 지역으로 바로 이동한 뒤 수생 특성을 제거하는데, 이미 바다에서 헤엄치고 있는 동물은 수생이라는 점을 강조할 필요가 없기 때문이다.
"이주"는 매우 강력한 특성이며 좋은 효과를 위해 사용되어야 합니다.
기본적인 게임에 익숙해진 당신은 더 많은 진화적인 가능성을 추구하고 싶나요? Evolution Expansion에서는 다양한 특성 및 지리적 요소를 통해 더욱 다양한 전술이 제공됩니다. 세상은 이제 놀 수 있는 훨씬 더 넓은 장소가 되었습니다!
독립 실행형 게임으로 플레이하거나 시리즈와 결합할 수 있습니다.
목표
생물의 특징과 특성을 이용해 종족을 살린다.
게임 종료 시 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 승리합니다.
규칙 소개
게임의 구조는 "의 것과 동일합니다.진화 - 종의 기원&인용어;이므로 기본적인 게임플레이가 이해가 되지 않으면 링크를 먼저 클릭해 주세요.
이 버전의 새로운 기능
각 플레이어는 진화 단계에서 자신의 생물이 태어날 지역을 결정할 수 있는 진화 격리 카드를 받는다.
3개의 존 카드가 플레이어 사이에 배치되며, 각각은 진화 격리 카드의 존 이름에 해당된다.
존카드마다 먹이 생성 방식이 다르고, 먹이 공급 단계에서는 생물이 해당 구역에서 먹을 수 있는 먹이만 가져가거나 사냥할 수 있다.
생물은 '수생' 특성을 진화시키면 '테티스해' 지역으로 바로 이동한 뒤 수생 특성을 제거하는데, 이미 바다에서 헤엄치고 있는 동물은 수생이라는 점을 강조할 필요가 없기 때문이다.
"이주"는 매우 강력한 특성이며 좋은 효과를 위해 사용되어야 합니다.
From the publisher webpage:
Familiar with the basic game, do you want to pursue more evolutionary possibilities? In the Evolution Expansions, you'll find a wide range of different traits and geographical elements to give you more variety in your tactics. The world is now a much wider place to play!
Can be played as a standalone game or combined with the series.
Objectives
Use the traits and characteristics of the creatures to keep their species alive
The player with the highest score at the end of the game wins
Introduction to the rules
The structure of the game is the same as that of "Evolution - Origin of Species", so if you don't understand the basic gameplay, please click on the link first.
New in this version
Each player receives an Evolutionary Isolation Card, which allows them to decide which zone their creature will be born in during the evolutionary phase.
Three Zone Cards are placed between players, each corresponding to the name of the zone on the Evolutionary Isolation Card.
Each Zone Card has a different way of generating food, and during the feeding phase, creatures can only take the food available in the corresponding zone, or hunt for it.
When a creature evolves an 'aquatic' trait, it moves directly to the 'Tethys Sea' area and then removes its aquatic trait, as an animal that is already swimming in the sea does not need to emphasise that it is aquatic.
"Migration" is a very powerful trait and should be used to good effect.
Familiar with the basic game, do you want to pursue more evolutionary possibilities? In the Evolution Expansions, you'll find a wide range of different traits and geographical elements to give you more variety in your tactics. The world is now a much wider place to play!
Can be played as a standalone game or combined with the series.
Objectives
Use the traits and characteristics of the creatures to keep their species alive
The player with the highest score at the end of the game wins
Introduction to the rules
The structure of the game is the same as that of "Evolution - Origin of Species", so if you don't understand the basic gameplay, please click on the link first.
New in this version
Each player receives an Evolutionary Isolation Card, which allows them to decide which zone their creature will be born in during the evolutionary phase.
Three Zone Cards are placed between players, each corresponding to the name of the zone on the Evolutionary Isolation Card.
Each Zone Card has a different way of generating food, and during the feeding phase, creatures can only take the food available in the corresponding zone, or hunt for it.
When a creature evolves an 'aquatic' trait, it moves directly to the 'Tethys Sea' area and then removes its aquatic trait, as an animal that is already swimming in the sea does not need to emphasise that it is aquatic.
"Migration" is a very powerful trait and should be used to good effect.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
463
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18