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Solaris: A Space Colonization Board Game (2022)
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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    120-180 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

솔라리스(Solaris)는 행위, 위치, 자원에 대한 분쟁 등 플레이어 간의 간접적인 충돌이 발생하는 공상과학 주제와 매체 상호작용을 갖춘 civi/euro 게임이다.

솔라리스에서 각 플레이어는 같은 연맹의 일파를 대표하며, 이들은 새로운 거주할 수 있는 행성을 발견하기 위해 우주를 탐험하는 임무를 부여받았다. 모두가 연맹의 이익을 위해 협력하지만 경기는 경쟁력이 있다. 리소스는 공개입니다. 즉, 리소스를 생성하면 모든 플레이어가 테이블에서 리소스를 사용할 수 있습니다. 연방정부가 4개 분야(기술, 생산, 식민지화, 영향력)에서 가장 우수한 성과를 낸 계파라는 점에서 포인트를 얻는 게 목적이다.

메카닉은 카드 구동 방식으로 플레이어들은 스스로 게임을 하는 대신 모든 사람이 할 수 있는 행동을 하며, 그 대가로 그들의 특사를 카드에 배치한다. 플레이어들은 동시에 카드를 공개하기 때문에, 각각의 턴마다 플레이어가 어떤 카드를 활성화시킬지 선택한다. 플레이어가 플레이한 카드가 다른 플레이어에 의해 활성화되면 Solaris 크레딧을 획득합니다. 크레딧은 자원을 구매하는 것에서부터 특정 행동을 활성화하는 것까지 다양한 방법으로 사용될 수 있습니다. 경기 막판에는 사용하지 않을 경우 득점에 대한 야생 자원 역할을 한다. Solaris는 많은 계획을 가지고 있는 매니지먼트 게임입니다.

군락은 주사위로 나타내며, 다이 값은 군락의 발전 정도를 나타냅니다. 발전할수록 크레딧이 생기고 식민지화 포인트도 생긴다. 기술 카드는 당신에게 독특한 능력과 기술 포인트를 주는 반면, 건물을 짓는 것은 당신이 생산 포인트를 얻고 물론 자원을 창출할 수 있게 해준다. 마지막으로, 달성 시 플레이어가 더 많은 특사를 얻고 영향력 포인트를 줄 수 있는 공공 목표가 있다. 게임이 끝날 때, 당신의 점수는 플레이어들이 모든 트랙에 투자하도록 강요하는 당신의 가장 낮은 트랙 2개의 합입니다.
Solaris is a civi/euro game, with a sci-fi theme and medium interaction in which conflicts occur indirectly between players - disputes over actions, locations and resources.

In Solaris, each player represents a faction of the same Federation, which has been given a mission to explore the universe to discover new habitable planets. Everyone cooperates for the good of the Federation, but the game is competitive. Resources are public, meaning if you produce, any player can use the resources at the table. The objective is to gain points with the Federation government being the faction with the best performance in 4 categories (technologies, production, colonization and influence).

The mechanic is card driven where players, instead of playing an action for themselves, play an action that can be done by everyone, at the cost of placing their emissaries on the card. Players reveal the cards simultaneously, so each turn the player chooses which one he wants to activate. If the card the player played is activated by another player, he earns Solaris credits. Credits can be used in a variety of ways, from buying resources to activating certain actions. At the end of the game they serve as a wild resource for scoring if not used. Solaris is a management game with a lot of planning.

Colonies are represented by dice and the die value indicates the level of development of the colony. The more developed it is, the more it will generate credits and also colonization points. Tech cards give you unique abilities and also tech points, while building buildings allows you to earn production points and, of course, generate resources. Finally, there are public goals that when achieved allow the player to gain more emissaries to use and give points of influence. At the end of the game, your score is the sum of your 2 lowest tracks, which forces players to invest in all tracks.

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