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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-45 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Pablo López
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아티스트
-
인원
게임 소개
Happy Planets는 행성을 만족시키는 것이 필수적인 것으로 증명될 우주를 주제로 한 24 카드 게임이다.
당신은 우리 회사의 새로운 시스템 매니저입니다. 이제 자신을 증명해야 할 때입니다. 월별 목표를 수행하면서 행성 간의 견고한 교역로를 만들기 위해 최대한 행성을 분산시키십시오. 더 많은 욕구가 충족될수록, 그들은 더 행복해질 것입니다.
기억하세요: 대가를 치르는 행성은 행복한 행성입니다!
혼자서 플레이하거나 친구들과 플레이할 수 있으며, 모든 플레이어가 새로운 상업적 제국을 건설하기 위해 처음부터 서로 도울 수 있습니다. 24개의 카드, 1개의 핵심 목표(행복) 및 가변 2차 목표 시스템(게임당 3개)을 사용합니다. 해피 플래닛은 게임을 할 때마다 바뀝니다!
각 턴마다 플레이어는 갑판에서 카드 1장(경기가 시작되면 2장)을 꺼내 은하계에서 플레이한다. 게임에 투입되는 모든 행성은 주변행성의 행복도를 높이는 동시에 자신의 행복도를 증가시킵니다. 이것은 각 행성의 필요와 생산량에 따라 달라질 것이다.
협동 모드에서는 플레이어가 자신의 행성의 행복을 가장 효율적으로 성장시키기 위해서는 자신의 카드를 드러내지 않고 소통하고 계획해야 하지만, 부차적인 목표를 고려해야 할 것이다. 행복도가 최소치 이하인 행성은 마이너스 점수를 받으니 주의하세요.
반협력 모드에서는 모든 플레이어가 각자의 목표를 가지고 있으며, 이는 모두가 볼 수 있다.
경쟁 모드에서, 2차 목표는 모든 플레이어에게 적용되지만, 모든 플레이어들은 그들만의 은하계를 가지고 있습니다!
모든 카드가 배치되면 게임이 종료됩니다. 그런 다음 선수들은 그들이 현재 경기의 객관적인 점수에 도달했는지 볼 것이다.
당신은 우리 회사의 새로운 시스템 매니저입니다. 이제 자신을 증명해야 할 때입니다. 월별 목표를 수행하면서 행성 간의 견고한 교역로를 만들기 위해 최대한 행성을 분산시키십시오. 더 많은 욕구가 충족될수록, 그들은 더 행복해질 것입니다.
기억하세요: 대가를 치르는 행성은 행복한 행성입니다!
혼자서 플레이하거나 친구들과 플레이할 수 있으며, 모든 플레이어가 새로운 상업적 제국을 건설하기 위해 처음부터 서로 도울 수 있습니다. 24개의 카드, 1개의 핵심 목표(행복) 및 가변 2차 목표 시스템(게임당 3개)을 사용합니다. 해피 플래닛은 게임을 할 때마다 바뀝니다!
각 턴마다 플레이어는 갑판에서 카드 1장(경기가 시작되면 2장)을 꺼내 은하계에서 플레이한다. 게임에 투입되는 모든 행성은 주변행성의 행복도를 높이는 동시에 자신의 행복도를 증가시킵니다. 이것은 각 행성의 필요와 생산량에 따라 달라질 것이다.
협동 모드에서는 플레이어가 자신의 행성의 행복을 가장 효율적으로 성장시키기 위해서는 자신의 카드를 드러내지 않고 소통하고 계획해야 하지만, 부차적인 목표를 고려해야 할 것이다. 행복도가 최소치 이하인 행성은 마이너스 점수를 받으니 주의하세요.
반협력 모드에서는 모든 플레이어가 각자의 목표를 가지고 있으며, 이는 모두가 볼 수 있다.
경쟁 모드에서, 2차 목표는 모든 플레이어에게 적용되지만, 모든 플레이어들은 그들만의 은하계를 가지고 있습니다!
모든 카드가 배치되면 게임이 종료됩니다. 그런 다음 선수들은 그들이 현재 경기의 객관적인 점수에 도달했는지 볼 것이다.
Happy Planets is a space-themed 24 cards game where the planet's satisfaction will prove to be essential.
You are the new system manager of our company. It is time to prove yourself. Distribute your planets as best as you can in order to create a solid trade route among them, carrying out monthly objectives. The more needs are met, the happier they will be.
Remember: A planet that pays its toll is a happy planet!
You can play alone or with friends, all players work to (or help each other) build a new commercial empire from scratch. Using 24 cards, 1 core objective (Happiness) and a variable secondary objectives system (3 per game). Happy Planets changes every time you play it!
Each turn, players will take 1 card (when the game starts, they take 2) from the deck and play one of them in the galactic system. Every planet that is put on game increases the Happiness of the surrounding ones while increasing its own. This will depend on each planet's needs and production.
While in cooperative mode, players will have to communicate and plan without revealing their own cards in order to grow their planets' happiness in the most efficient way, but taking on account the secondary objectives. Planets with a happiness level below minimum will score negative points, so be careful.
In semi-cooperative mode, every player has their own personal objective, which everyone can see.
In competitive mode, secondary objectives are applied to all players, but every player has their own galactic system!
The game ends when all cards have been placed. Players will then see if they have reached the objective scores for the current game.
You are the new system manager of our company. It is time to prove yourself. Distribute your planets as best as you can in order to create a solid trade route among them, carrying out monthly objectives. The more needs are met, the happier they will be.
Remember: A planet that pays its toll is a happy planet!
You can play alone or with friends, all players work to (or help each other) build a new commercial empire from scratch. Using 24 cards, 1 core objective (Happiness) and a variable secondary objectives system (3 per game). Happy Planets changes every time you play it!
Each turn, players will take 1 card (when the game starts, they take 2) from the deck and play one of them in the galactic system. Every planet that is put on game increases the Happiness of the surrounding ones while increasing its own. This will depend on each planet's needs and production.
While in cooperative mode, players will have to communicate and plan without revealing their own cards in order to grow their planets' happiness in the most efficient way, but taking on account the secondary objectives. Planets with a happiness level below minimum will score negative points, so be careful.
In semi-cooperative mode, every player has their own personal objective, which everyone can see.
In competitive mode, secondary objectives are applied to all players, but every player has their own galactic system!
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