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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 3-4 명
  • 게임시간

    60-90 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    2.19 / 5

게임 소개

밀레 피오리에서는 유리 예술 생산에서 최대한 많은 이익을 얻고자 하는 유리 제조업자와 무역업자의 역할을 맡게 됩니다.

게임 보드는 유리가 만들어지는 작업장, 유리가 설치된 집, 작업을 지원하는 사람, 유리가 판매되는 무역 상점, 그리고 유리를 먼 곳으로 운반하는 배가 있는 항구 등 유리 생산 주기의 다양한 측면을 특징으로 합니다. 이러한 모든 분야에 참여하기를 원하며, 적절한 시기에 수익을 극대화하는 것이 좋습니다. 게임 보드에는 110개의 공간이 있으며, 각 공간마다 카드 한 장이 있습니다.

라운드가 시작되면 각 플레이어에게 5장의 카드가 주어집니다. 또한 플레이어 수만큼 카드를 게임 보드 옆에 놓습니다(정정은 각주 참조). 각 플레이어는 카드를 선택한 후 남은 카드를 다음 플레이어에게 넘겨주고, 각 플레이어가 차례대로 카드를 플레이하며, 라운드의 시작 플레이어부터 시작하여 일반적으로 해당 카드에 표시된 위치에 다이아몬드 모양의 색상 토큰을 놓는다.


워크숍에서는 새로 배치된 토큰으로 연결된 그룹에 속한 토큰 각각에 대해 1점을 획득하여 색소 필드에서 플레이한 경우 점수를 두 배로 높입니다.
하우스 라인에서는 나열된 포인트 수에 점수를 매기고 토큰이 하나 이상의 색상 토큰에 의해 라인 앞에 있으면 이전에 재생된 토큰에 다시 점수를 매깁니다.
피플 피라미드에서는 토큰 높이에 따라 1점, 3점, 6점을 매기지만 낮은 칸이 채워져야 더 높은 레벨에 배치할 수 있다. 카드 기호가 채워진 공간과 일치하면 포인트를 두 배로 늘려주세요. 지원 토큰은 더 높은 토큰이 배치될수록 점수가 다시 매겨집니다.
무역 상점에는 네 가지 유형의 상품이 존재하며 토큰을 배치하면 해당 상품 유형의 각 토큰이 소유자에 대한 점수를 매깁니다.
항구에서는 플레이된 카드의 숫자와 같은 배를 움직이며 착륙한 공간을 기준으로 점수를 매긴 다음 다섯 줄 중 하나에 토큰을 배치합니다. 해당 행이 세 척으로 채워지면 해당 행의 각 토큰은 해당 행의 무역 상품 수에 따라 소유자에게 1/3/6/10 포인트를 부여합니다.


또는 게임 보드에 토큰을 배치하지 않고 선박 이동 포인트에 대한 카드를 재생할 수 있습니다.

각 플레이어는 한 라운드에 4장의 카드(또는 2인용 게임에서는 3장의 카드)를 플레이하고 남은 카드를 게임 보드 옆에 두면 시작 플레이어 마커가 회전하고 새로운 라운드가 시작됩니다.

각 5개 영역마다 게임보드 옆면의 보너스 카드를 플레이할 수 있는 일정 조건을 충족할 수 있습니다. 예를 들어 보너스 카드 기호를 두르는 세 번째 카드를 공방에 둘 때, 자신보다 더 많은 점수를 주는 상품 유형을 트레이딩샵에 둘 수 있습니다. 보너스 카드를 사용할 때 다른 보너스 카드를 트리거할 수 있습니다.그리고 또 다른!

또한 4가지 가치의 주택에 토큰을 배치한 주택과 피라미드의 세 가지 유형 모두에 토큰을 배치한 피플 피라미드와 같이 20/15/10/5의 보너스 점수를 얻을 수 있는 5번의 기회가 있습니다. 각 보너스는 한 번만 점수를 매길 수 있으며, 이를 달성한 시점에 사용 가능한 보너스 중 가장 높은 점수를 매길 수 있습니다.

각 플레이어에게 5장의 카드를 처리할 수 없거나 누군가가 최종 토큰을 넣었을 때 게임이 종료되고 플레이어는 현재 점수에 보너스 포인트를 더하여 누가 이기는지 확인합니다.

각주:

출판사의 공식 답변에 따르면, 각 턴의 시작 부분에서 여분의 카드가 보드 옆에 위를 향하게 배치되지 않는다. 드물게 카드를 받을 때 추가 카드가 없는 경우 대신 5점을 획득한다.
또한 인쇄된 규칙에 따르면 토큰이 보너스 필드에 배치되면 바로 보너스 포인트가 적립됩니다.
In Mille Fiori, you take the role of glass manufacturers and traders who want to profit as much as they can from their role in the production of glass art.

The game board features different aspects of the glass production cycle: workshops where the glass is created, houses where it's installed, people who support your work, trade shops where it's sold, and the harbor where ships bring glass to faraway locations. You want to be present in all of these areas, preferably at just the right time to maximize your earnings. The game board features 110 spaces, with one card in the deck for each of those spaces.

At the start of a round, each player receives a hand of five cards; additionally, place as many cards as the number of players face up next to the game board (SEE FOOTNOTE FOR CORRECTION). Each player chooses a card from hand, then passes the remaining cards to the next player, then each player plays their card in turn, beginning with the round's start player and typically placing a diamond-shaped token of your color in the location depicted on that card:


In the workshops, you score 1 point for each of your tokens in a connected group with the newly placed token, doubling that score if you played on a pigment field.
In the line of houses, you score the listed number of points, and if your token is preceded in the line by one or more tokens of your color, you score those previously played tokens again.
In the people pyramids, you score 1, 3 or 6 points based on the height of your token, but you can place at higher levels only if the lower spaces are filled. Double your points if the card symbol matches the space your filled. Supporting tokens score again as higher tokens are placed.
In the trade shops, four types of goods are present, and when you place a token, each token on that goods type scores for its owner points equal to the number of goods of that type now covered.
In the harbor, you move your ship equal to the number on the played card, scoring points based on the space where you land, then place a token in one of the five rows. When that row is filled with three ships, each token in that row scores for its owner 1/3/6/10 points depending on the number of trade goods in that row.


Alternatively, you can play a card for ship movement points and not place a token on the game board.

Each player plays four cards in a round (or only three cards in a two-player game), then places the remaining card(s) in hand beside the game board, then the start player marker rotates and you begin a new round.

For each of the five areas, you can meet a certain condition that allows you to play a bonus card from those on the side of the game board, e.g., in the workshops when you place the third card that surrounds a bonus card symbol and in the trade shops when you score a goods type that gives someone else more points than you. When you play a bonus card, you might trigger another bonus card...and then another!

Additionally, you have five opportunities to score 20/15/10/5 bonus points, e.g., in houses when you have placed tokens on houses of four different values and in the people pyramids when you have placed tokens on all three types in a pyramid. You can score each such bonus only once, and you score the highest available bonus at the time you achieve it.

When you can't deal a hand of five cards to each player or when someone has placed their final token, the game ends, then players add their bonus points to their current score to see who wins.

FOOTNOTE:

According to an official answer from the publisher, NO extra cards are placed face up next to the board in the beginning of each turn. In the rare case no extra cards are available when a player would get one, they score 5 points instead.
Also, according to the printed rules, bonus points are scored right when the token is placed on the bonus field

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