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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Krzysztof Kulak
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아티스트
Sasha Radivojevic
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인원
게임 소개
테일즈 오브 워는 두 명의 플레이어를 위한 경쟁 전략 보드 게임으로, 불멸의 열쇠를 쥐고 있는 고대 공예품인 영원의 십자가를 위한 분쟁에서 당신을 육군 장성의 역할에 놓이게 한다.
게임보드는 끊임없이 변화하는 지형과 강력한 영웅들이 중세 군대와 환상의 생명체들의 군대를 이끌고 전투에 임하는 열린 책을 나타낸다. 게임을 할 때마다 새로운 이야기를 쓰게 됩니다. 이건 당신만의 전쟁이야!
주요 게임플레이 기능:
- 기술을 기반으로 한 전투입니다. 플레이어는 한 번에 한 유닛씩 교대로 활성화시켜 다른 위치로 옮기거나 상대편 유닛을 공격한다. 테일즈 오브 워는 전투를 해결하기 위해 주사위나 카드를 사용하지 않습니다. 대신 적 유닛을 격파하는 것은 근거리 유닛을 점령한 사각형으로 이동시키거나 원거리 유닛을 사격 및 사정거리 내에 배치하는 것만큼 간단합니다.
각 단위는 특별한 규칙을 정의하는 서로 다른 장비를 가지고 있습니다. 예를 들어, 창을 장착한 부대는 자동으로 기병대의 직접적인 돌격을 격퇴하고 궁수는 방패로 무장한 부대를 정면으로 공격할 수 없다. 플레이어는 창을 장착한 부대를 압도하고 측면 또는 후방 돌격으로 적을 파괴할 수 있다. 궁수들이 비스듬히 공격하여 방패의 적을 가둘 수 있는 것처럼 말이다.
21개의 유닛 타입이 있으며 각각 고유한 능력, 장점, 단점이 있다. 캠페인이 진행됨에 따라, 처음에는 요정, 난쟁이, 불과 얼음 마법사, 자이언트, 하이드라, 파이어 엘리멘탈, 심지어 뱀파이어와 같은 유닛으로 규모가 확대됩니다!
- RPG와 같은 진보의식과 끊임없는 군비 경쟁. 두 군대 모두 한 전투에서 다음 전투로 진화하고 당신의 영웅들은 새로운 기술을 배워서 전쟁터에서 더 위험합니다.
- 재생성. 테일즈 오브 워는 플레이할 때마다 새롭고 독특한 도전과 전략적/전술적 가능성을 제공합니다. 각 전투는 고유한 승리 조건을 가지고 있으며 독특한 지형에서 치러진다. 각 전투마다 다른 맞춤형 군대를 만나게 될 거요. 당신네 군대가 장비를 다시 갖추고 조직되는 것처럼요.
- 초고속 설정 및 빠른 턴. 테일즈 오브 워를 설치하고 해체하는 데 5분도 걸리지 않습니다. 상대의 움직임을 지켜보는 것은 항상 보드에서의 상황에 영향을 미치기 때문에 여러분 자신의 움직임을 만드는 것만큼 흥미롭다.
- 캠페인 진행 상황을 쉽게 저장할 수 있습니다. 부대와 카드를 군용 상자에 넣기만 하면 끝이야 다음 세션에서 중단했던 부분을 다시 시작하시면 됩니다.
게임보드는 끊임없이 변화하는 지형과 강력한 영웅들이 중세 군대와 환상의 생명체들의 군대를 이끌고 전투에 임하는 열린 책을 나타낸다. 게임을 할 때마다 새로운 이야기를 쓰게 됩니다. 이건 당신만의 전쟁이야!
주요 게임플레이 기능:
- 기술을 기반으로 한 전투입니다. 플레이어는 한 번에 한 유닛씩 교대로 활성화시켜 다른 위치로 옮기거나 상대편 유닛을 공격한다. 테일즈 오브 워는 전투를 해결하기 위해 주사위나 카드를 사용하지 않습니다. 대신 적 유닛을 격파하는 것은 근거리 유닛을 점령한 사각형으로 이동시키거나 원거리 유닛을 사격 및 사정거리 내에 배치하는 것만큼 간단합니다.
각 단위는 특별한 규칙을 정의하는 서로 다른 장비를 가지고 있습니다. 예를 들어, 창을 장착한 부대는 자동으로 기병대의 직접적인 돌격을 격퇴하고 궁수는 방패로 무장한 부대를 정면으로 공격할 수 없다. 플레이어는 창을 장착한 부대를 압도하고 측면 또는 후방 돌격으로 적을 파괴할 수 있다. 궁수들이 비스듬히 공격하여 방패의 적을 가둘 수 있는 것처럼 말이다.
21개의 유닛 타입이 있으며 각각 고유한 능력, 장점, 단점이 있다. 캠페인이 진행됨에 따라, 처음에는 요정, 난쟁이, 불과 얼음 마법사, 자이언트, 하이드라, 파이어 엘리멘탈, 심지어 뱀파이어와 같은 유닛으로 규모가 확대됩니다!
- RPG와 같은 진보의식과 끊임없는 군비 경쟁. 두 군대 모두 한 전투에서 다음 전투로 진화하고 당신의 영웅들은 새로운 기술을 배워서 전쟁터에서 더 위험합니다.
- 재생성. 테일즈 오브 워는 플레이할 때마다 새롭고 독특한 도전과 전략적/전술적 가능성을 제공합니다. 각 전투는 고유한 승리 조건을 가지고 있으며 독특한 지형에서 치러진다. 각 전투마다 다른 맞춤형 군대를 만나게 될 거요. 당신네 군대가 장비를 다시 갖추고 조직되는 것처럼요.
- 초고속 설정 및 빠른 턴. 테일즈 오브 워를 설치하고 해체하는 데 5분도 걸리지 않습니다. 상대의 움직임을 지켜보는 것은 항상 보드에서의 상황에 영향을 미치기 때문에 여러분 자신의 움직임을 만드는 것만큼 흥미롭다.
- 캠페인 진행 상황을 쉽게 저장할 수 있습니다. 부대와 카드를 군용 상자에 넣기만 하면 끝이야 다음 세션에서 중단했던 부분을 다시 시작하시면 됩니다.
Tales of War is a competitive strategy board game for two players, which places you in the roles of army generals in the conflict for the Cross of Eternity, an ancient artefact holding the key to immortality!
The game board represents an open book filled with ever-changing terrain and mighty heroes leading their armies of medieval troops and fantasy creatures into battle. Each time you play the game, you write a new tale. It is your very own tale of war!
Key gameplay features:
- Skill-based combat. Players take turns activating one unit at a time and either move it to another position or attack an opponent´s unit. Tales of War doesn’t use dice, nor cards to resolve combat. Instead defeating enemy units is as simple as either moving your melee unit onto a square occupied by them or positioning your ranged units in the line of fire and range.
Each unit has different equipment, which defines its special rules. For example, units equipped with spears will automatically repel a direct cavalry charge and archers cannot make a frontal assault on units armed with shields. A player can still use the cavalry to outmanoeuvre a unit equipped with spears and devastate it with a flank or rear charge, just as archers may trap a shielded enemy by attacking at an angle.
There are 21 unit types and each has unique abilities, strengths and weaknesses. As the campaign progresses, your initially small force expands to include units, such as Elves, Dwarves, Fire and Ice Sorceresses, Giants, Hydras, Fire Elementals or even Vampires!
- RPG-like sense of progression and a constant arms race. Both armies evolve from one battle to the next, and your heroes learn new skills making them more dangerous on the battlefield;
- Replayability. Tales of War offers new, unique challenges and strategic/tactical possibilities each time you play. Each battle has its own victory conditions and is played on unique terrain. You will face a different, custom-built army each battle, just as your own army will have been re-equipped and re-organised.
- Ultra-fast setup and quick turns. Tales of War takes under 5 minutes to set up and tear down. Watching your opponents moves is as exciting as making your own as it always has an impact on the situation on the board;
- Ease of saving campaign progress. Simply put your units and their cards into your army box and that's it. You can pick up where you left off in the next session.
The game board represents an open book filled with ever-changing terrain and mighty heroes leading their armies of medieval troops and fantasy creatures into battle. Each time you play the game, you write a new tale. It is your very own tale of war!
Key gameplay features:
- Skill-based combat. Players take turns activating one unit at a time and either move it to another position or attack an opponent´s unit. Tales of War doesn’t use dice, nor cards to resolve combat. Instead defeating enemy units is as simple as either moving your melee unit onto a square occupied by them or positioning your ranged units in the line of fire and range.
Each unit has different equipment, which defines its special rules. For example, units equipped with spears will automatically repel a direct cavalry charge and archers cannot make a frontal assault on units armed with shields. A player can still use the cavalry to outmanoeuvre a unit equipped with spears and devastate it with a flank or rear charge, just as archers may trap a shielded enemy by attacking at an angle.
There are 21 unit types and each has unique abilities, strengths and weaknesses. As the campaign progresses, your initially small force expands to include units, such as Elves, Dwarves, Fire and Ice Sorceresses, Giants, Hydras, Fire Elementals or even Vampires!
- RPG-like sense of progression and a constant arms race. Both armies evolve from one battle to the next, and your heroes learn new skills making them more dangerous on the battlefield;
- Replayability. Tales of War offers new, unique challenges and strategic/tactical possibilities each time you play. Each battle has its own victory conditions and is played on unique terrain. You will face a different, custom-built army each battle, just as your own army will have been re-equipped and re-organised.
- Ultra-fast setup and quick turns. Tales of War takes under 5 minutes to set up and tear down. Watching your opponents moves is as exciting as making your own as it always has an impact on the situation on the board;
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