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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: 3-4 명
  • 게임시간

    60-120 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    3.15 / 5

게임 소개

스티플링 다크(Stypling Dark)는 3-5명의 플레이어를 위한 혁신적인 손전등 정비공이 있는 1 대 다수의 숨겨진 움직임 공포 보드 게임이다. 한 명의 플레이어는 다양한 독특한 행동을 통해 다른 플레이어(수사관)가 탈출하는 것을 막는 것을 목표로 한다. 수사관으로서, 당신의 유일한 목적은 살아남는 것입니다.

조사자는 기본 이동 속도를 사용하여 보드를 포인트 투 포인트 방식으로 이동합니다. 더 빨리 움직이기 위해 전력질주할 수도 있지만 체력이 많이 소모되지 않도록 주의할 필요가 있다. 게다가, 수사관들은 물건을 집어 들고 사용하고, 문을 잠그고 잠금 해제하고, 적들을 찾기 위해 손전등을 사용하는 것과 같은 다른 행동들을 취할 수 있다. 그러는 동안, 상대는 수사관들이 도망가는 것을 막기 위해 몰래 이사진을 돌아다니고 있습니다. 선택할 수 있는 다양한 수사관과 적수들이 있으며, 각각 자신만의 특별한 능력을 가지고 있다.

차를 수리하고 운전해서 나갈 건가요, 아니면 게이트를 무시하고 몰래 빠져나갈 건가요? 수사관들이 뭉쳐서 서로의 뒤를 지켜볼지 아니면 흩어져서 출구를 향해 질주할지를 결정해야 할 것이다. 어느 쪽이든, 그들은 빨리 움직여야 합니다. 게임이 오래 걸릴수록 상대방이 그들을 막을 기회가 많아집니다!

게임은 모든 수사관이 탈출하거나(조사관이 이겼다는 의미) 상대방이 승리 조건을 달성하면(상대방마다 다름) 게임이 종료된다.
The Stifling Dark is a one-vs-many hidden-movement horror board game with an innovative flashlight mechanic for 3-5 players. One player plays the adversary, whose goal is to prevent the other players (the investigators) from escaping through a variety of unique actions. As an investigator, your sole purpose is to survive.

Investigators move around the board in a point-to-point fashion using their base movement speed. They may sprint to move more quickly, but they need to keep an eye on their stamina so they don't become exhausted. Additionally, investigators can take other actions such as picking up and using items, locking and unlocking doors, and using their flashlights to try and find the adversary. Meanwhile, the adversary is secretly moving around the board trying to stop the investigators from escaping. There are a variety of investigators and adversaries to choose from, each with their own special abilities.

Will you fix up the car and drive out, or will you override the gate and try to sneak out? The investigators will need to decide if they want to stick together to watch each other's backs or split up to race towards the exit. Either way, they must move quickly - the longer the game takes the more chances the adversary has to stop them!

The game ends when either all of the investigators escape (meaning the investigators won) or the adversary achieves their win condition (which is different for each adversary).

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