-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
180-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.15 / 5
-
디자이너
Pete Atack, Peter Bogdasarian, Jim Snyder, Arrigo Velicogna, Mark H. Walker
-
아티스트
Olivier Revenu, Guillaume Ries
-
인원
게임 소개
게시자:
네가 부탁했더니, 이제 왔어. 40개의 전문 인쇄물과 눈부시게 빛나는 페이지(표지 포함)로 포장되어 월드 앳 워 지혜로 가득 찬 The World at War: Gamer's Guide는 사전 예약 판매 중이다. 곧 출시될 월드 앳 워 박스 게임 '월드 앳 워: 블러드 앤 브리지스'의 예고편을 만나볼 수 있습니다. '지옥의 고속도로 청소'와 '가난한 보병' 두 가지 새로운 시나리오야 두 개의 전투 보고서에는 WaW 시나리오에 대한 설명이 포함되어 있습니다(일부에서는 액션 보고서라고 부르기도 함). 아이젠바흐 갭 시나리오에서 승리하기 위해 필요한 10페이지 분량의 전쟁 전략과 구체적인 전술에 관한 기사이다. 야간 격투를 위한 변형, 자신만의 시나리오 "how to" 기사 디자인까지. 그리고 더 많은... 아이젠바흐 갭의 소대별 분석을 포함해서...
World at War는 Lock ‘n Load Publishing에 있어서 비록 가볍지만 즐거운 깜짝 선물이었다. 저는 게임을 하고 싶어서 그 게임을 디자인했습니다. 네, 제 마음 한구석에는 일어나지 않은 전쟁을 묘사하는 어떤 것을 위한 시장이 있을지도 모른다는 생각이 들었지만, 주로 제가 흥미를 느끼기 때문에 게임을 만들었습니다.
10년 동안 글을 쓰고 디자인하면서, 그것이 효과가 있다는 것을 알아낸 유일한 것입니다. 나는 스펙에 맞게 디자인하고 썼고, 그 작품들에 최선을 다했지만, 게임, 글, 내 흥미를 자극하는 것은 다른 사람들도 즐기는 것 같다.
월드 앳 워 게임 하는 거 정말 좋아해요. 나는 전투 시스템을 좋아하고, 시대에 흥미를 느끼며, 이야기를 하기 위해 서로 연결되는 일련의 게임 아이디어에 매료된다. 그래서 다른 사람들도 즐겨서 좋다.
나도 이 가이드가 당신의 즐거움을 높여주길 바랍니다. 우리는 시각적으로 매력적이고 흥미롭고 다양한 가이드를 만들기 위해 노력했습니다. 전략, 세계 대전에서의 주사위 굴리기 비율, 전투 보고서(또는 전투 후 보고서) 및 유닛 분석에 대한 문서를 볼 수 있습니다. 서독 국경의 실제 세력에 대한 먼지 기사나 소련 독트린에 대한 무시무시한 비난처럼 당신이 찾은 것은 마릅니다. 왜일까요? 왜냐면 그건 그냥 내 흥미를 끌지 못하거든.
M1 에이브람스 소대와 T-72 소대의 장단점을 비교한 많은 표가 있다. 그리고 우리는 아이젠바흐 갭의 소대들을 하나씩 살펴보고 심지어 블라인드 사이드 (1기갑의 죽음 시나리오)를 이길 수 있는 길을 제공합니다.
이 모든 것은 아름답게 펼쳐져 있고, 두 가지 색상의 40쪽짜리 광택 잡지에 실렸습니다. 그래, 이건 인쇄된거야 손에 잡으시면 됩니다.
단독 게임이 아닙니다.
확장:
월드 앳 워: 아이젠바흐 갭
월드 앳 워: 1기갑의 죽음
네가 부탁했더니, 이제 왔어. 40개의 전문 인쇄물과 눈부시게 빛나는 페이지(표지 포함)로 포장되어 월드 앳 워 지혜로 가득 찬 The World at War: Gamer's Guide는 사전 예약 판매 중이다. 곧 출시될 월드 앳 워 박스 게임 '월드 앳 워: 블러드 앤 브리지스'의 예고편을 만나볼 수 있습니다. '지옥의 고속도로 청소'와 '가난한 보병' 두 가지 새로운 시나리오야 두 개의 전투 보고서에는 WaW 시나리오에 대한 설명이 포함되어 있습니다(일부에서는 액션 보고서라고 부르기도 함). 아이젠바흐 갭 시나리오에서 승리하기 위해 필요한 10페이지 분량의 전쟁 전략과 구체적인 전술에 관한 기사이다. 야간 격투를 위한 변형, 자신만의 시나리오 "how to" 기사 디자인까지. 그리고 더 많은... 아이젠바흐 갭의 소대별 분석을 포함해서...
World at War는 Lock ‘n Load Publishing에 있어서 비록 가볍지만 즐거운 깜짝 선물이었다. 저는 게임을 하고 싶어서 그 게임을 디자인했습니다. 네, 제 마음 한구석에는 일어나지 않은 전쟁을 묘사하는 어떤 것을 위한 시장이 있을지도 모른다는 생각이 들었지만, 주로 제가 흥미를 느끼기 때문에 게임을 만들었습니다.
10년 동안 글을 쓰고 디자인하면서, 그것이 효과가 있다는 것을 알아낸 유일한 것입니다. 나는 스펙에 맞게 디자인하고 썼고, 그 작품들에 최선을 다했지만, 게임, 글, 내 흥미를 자극하는 것은 다른 사람들도 즐기는 것 같다.
월드 앳 워 게임 하는 거 정말 좋아해요. 나는 전투 시스템을 좋아하고, 시대에 흥미를 느끼며, 이야기를 하기 위해 서로 연결되는 일련의 게임 아이디어에 매료된다. 그래서 다른 사람들도 즐겨서 좋다.
나도 이 가이드가 당신의 즐거움을 높여주길 바랍니다. 우리는 시각적으로 매력적이고 흥미롭고 다양한 가이드를 만들기 위해 노력했습니다. 전략, 세계 대전에서의 주사위 굴리기 비율, 전투 보고서(또는 전투 후 보고서) 및 유닛 분석에 대한 문서를 볼 수 있습니다. 서독 국경의 실제 세력에 대한 먼지 기사나 소련 독트린에 대한 무시무시한 비난처럼 당신이 찾은 것은 마릅니다. 왜일까요? 왜냐면 그건 그냥 내 흥미를 끌지 못하거든.
M1 에이브람스 소대와 T-72 소대의 장단점을 비교한 많은 표가 있다. 그리고 우리는 아이젠바흐 갭의 소대들을 하나씩 살펴보고 심지어 블라인드 사이드 (1기갑의 죽음 시나리오)를 이길 수 있는 길을 제공합니다.
이 모든 것은 아름답게 펼쳐져 있고, 두 가지 색상의 40쪽짜리 광택 잡지에 실렸습니다. 그래, 이건 인쇄된거야 손에 잡으시면 됩니다.
단독 게임이 아닙니다.
확장:
월드 앳 워: 아이젠바흐 갭
월드 앳 워: 1기갑의 죽음
From the publisher:
You asked for it (didn't you?), and now it's here (well, almost). Packing with forty professionally printed, and glaringly-glossy pages (including cover) and filled with World at War wisdom, the World at War: Gamer's Guide is on pre-order. You'll find a preview of the upcoming World at War boxed game, World at War: Blood and Bridges. Two new scenarios, Clearing Hell's Highway, and Poor Bloody Infantry. Two battle reports with semi-fictionalized accounts recounts of WaW scenarios (Some of you call these after action reports). A ten page article examining strategy in the World at War series and the specific tactics needed to win all six Eisenbach Gap scenarios. Even variants for night fighting, and a design your own scenarios "how to" article. And much more... including a unit-by-unit analysis of the platoons of Eisenbach Gap...
World at War has been a pleasant, if mild, surprise for Lock ‘n Load Publishing. I designed the game because I wanted to play it. Yes, in the back of my mind, I felt that there might be a market for something depicting the war that never happened, but primarily I created the game because it interests me.
In ten years of writing and designing, that’s the only thing I’ve found that works. I’ve designed and written on spec, and gave those pieces my best shot, but it seems that the games, the writing, that gets my juices flowing are the things other people also enjoy.
I absolutely love playing World at War. I like the combat system, am intrigued by the era, and fascinated by the idea of a series of games that link together to tell a story. So, I’m happy that other people enjoy it too.
I also hope that this guide enhances your enjoyment. We have strived to make a guide that is visually appealing, interesting, and diversified. Inside you’ll find articles on strategy, the percentages of rolling dice in World at War, battle reports (or after action reports as some of you prefer), and unit analysis. What you won’t find are dry as dust articles on the actual forces that lined the West German border or mind-numbing diatribes on Soviet Doctrine. Why? Because that stuff just doesn’t interest me.
There are lots of tables comparing the strength and weakness of an M1 Abrams platoon and a T-72 platoon in the World at War system. And we go through the platoons of Eisenbach Gap, unit-by-unit, and even provide a walk through for winning Blind Sided (a Death of the 1st Panzer scenario.)
All this in a beautifully laid out, two-color 40-page glossy magazine. Yeah, this one's printed. You can hold it in your hands.
Not a stand-alone game.
Expands:
World at War: Eisenbach Gap
World at War: Death of the 1st Panzer
You asked for it (didn't you?), and now it's here (well, almost). Packing with forty professionally printed, and glaringly-glossy pages (including cover) and filled with World at War wisdom, the World at War: Gamer's Guide is on pre-order. You'll find a preview of the upcoming World at War boxed game, World at War: Blood and Bridges. Two new scenarios, Clearing Hell's Highway, and Poor Bloody Infantry. Two battle reports with semi-fictionalized accounts recounts of WaW scenarios (Some of you call these after action reports). A ten page article examining strategy in the World at War series and the specific tactics needed to win all six Eisenbach Gap scenarios. Even variants for night fighting, and a design your own scenarios "how to" article. And much more... including a unit-by-unit analysis of the platoons of Eisenbach Gap...
World at War has been a pleasant, if mild, surprise for Lock ‘n Load Publishing. I designed the game because I wanted to play it. Yes, in the back of my mind, I felt that there might be a market for something depicting the war that never happened, but primarily I created the game because it interests me.
In ten years of writing and designing, that’s the only thing I’ve found that works. I’ve designed and written on spec, and gave those pieces my best shot, but it seems that the games, the writing, that gets my juices flowing are the things other people also enjoy.
I absolutely love playing World at War. I like the combat system, am intrigued by the era, and fascinated by the idea of a series of games that link together to tell a story. So, I’m happy that other people enjoy it too.
I also hope that this guide enhances your enjoyment. We have strived to make a guide that is visually appealing, interesting, and diversified. Inside you’ll find articles on strategy, the percentages of rolling dice in World at War, battle reports (or after action reports as some of you prefer), and unit analysis. What you won’t find are dry as dust articles on the actual forces that lined the West German border or mind-numbing diatribes on Soviet Doctrine. Why? Because that stuff just doesn’t interest me.
There are lots of tables comparing the strength and weakness of an M1 Abrams platoon and a T-72 platoon in the World at War system. And we go through the platoons of Eisenbach Gap, unit-by-unit, and even provide a walk through for winning Blind Sided (a Death of the 1st Panzer scenario.)
All this in a beautifully laid out, two-color 40-page glossy magazine. Yeah, this one's printed. You can hold it in your hands.
Not a stand-alone game.
Expands:
World at War: Eisenbach Gap
World at War: Death of the 1st Panzer
베스트게시물
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
13
-
395
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
8
-
460
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
569
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
9
-
793
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.9
꿀떡이
-
7
-
894
-
2024-11-13
-
Lv.9