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BGG랭킹
BGG전체 : 22978
WARGAMES : 4090
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Spartaco Albertarelli
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아티스트
-
인원
게임 소개
리시카드는 플레이어들이 글로벌 영토를 놓고 전쟁을 벌이고 있다는 점에서 리스크와 유사하다. 그러나 리시카드에서 전투는 주사위 대신 카드를 사용하여 해결되며, 보드는 게임 영역보다 시각적 표시 역할을 더 많이 한다.
이 게임은 작은 지도 보드 1개, 탱크 조각 2개, 규칙집 1개, 카드 110개로 구성되어 있다.
42개의 준주 카드가 있으며, 각각은 지도상의 한 지역을 나타낸다. 이들 카드에 기재된 정보 중 가장 중요한 것은 게임에 이기기 위해 일정 금액이 필요한 숫자 '값'과 '위닝 심볼'(아래 설명)이다. 54개의 아미 카드와 1개의 와일드 카드가 있습니다. 모든 군용 카드에는 보병, 기병, 포병을 나타내는 기호와 1~6 사이의 값이 있습니다. 13개의 미션 카드도 있는데, 게임 내내 다른 사람들에게 숨겨져 있고, 이기기 위해 자신이 얻어야 할 공식을 명시하고 있다.
게임 시작 시 한 번에 한 구역씩 지역을 선정하고 선발 병력의 손과 미션 카드를 뽑는다.
그리고 나서 각 차례는 인접한 영토에 전쟁을 선포함으로써 공격과 함께 시작된다. 공격수와 수비수의 손에서 카드가 드러나며 숫자가 높은 사람이 승리하면 와일드카드가 다른 값을 앞지른다. 한 선수가 두 번의 전투에서 승리하면, 그 선수는 다른 선수의 영토 카드를 얻게 된다.
턴의 두 번째 단계는 영토 보호이다. 이번에는 같은 대륙의 '우승 기호'가 다른 세 개의 지역 카드를 제시하여 지역을 방어할 수 있습니다("set"라고도 함). 보호 구역은 공격받지 않을 수 있지만, 군용 카드 수를 늘리는 데 도움이 되지 않습니다. 손에 든 군용 카드는 폐기되고 플레이어가 다시 공격할 수 있는 동일한 수의 카드를 뽑는다.
턴의 마지막 단계에서 플레이어는 자신이 통제하는 보호구역에 속하지 않는 세트의 수에 따라 자신의 손을 조정한다.
이 게임은 플레이어가 미션 카드에 명시된 '승리 공식'의 요건을 충족시킬 때 승리한다. 이 공식의 예로는 아프리카와 오세아니아를 모두 통제해야 하며 추가로 총 12개 이상의 영토를 보유해야 합니다. 선수들은 경기가 끝나기 전에 탈락할 수 있다.
이 게임은 작은 지도 보드 1개, 탱크 조각 2개, 규칙집 1개, 카드 110개로 구성되어 있다.
42개의 준주 카드가 있으며, 각각은 지도상의 한 지역을 나타낸다. 이들 카드에 기재된 정보 중 가장 중요한 것은 게임에 이기기 위해 일정 금액이 필요한 숫자 '값'과 '위닝 심볼'(아래 설명)이다. 54개의 아미 카드와 1개의 와일드 카드가 있습니다. 모든 군용 카드에는 보병, 기병, 포병을 나타내는 기호와 1~6 사이의 값이 있습니다. 13개의 미션 카드도 있는데, 게임 내내 다른 사람들에게 숨겨져 있고, 이기기 위해 자신이 얻어야 할 공식을 명시하고 있다.
게임 시작 시 한 번에 한 구역씩 지역을 선정하고 선발 병력의 손과 미션 카드를 뽑는다.
그리고 나서 각 차례는 인접한 영토에 전쟁을 선포함으로써 공격과 함께 시작된다. 공격수와 수비수의 손에서 카드가 드러나며 숫자가 높은 사람이 승리하면 와일드카드가 다른 값을 앞지른다. 한 선수가 두 번의 전투에서 승리하면, 그 선수는 다른 선수의 영토 카드를 얻게 된다.
턴의 두 번째 단계는 영토 보호이다. 이번에는 같은 대륙의 '우승 기호'가 다른 세 개의 지역 카드를 제시하여 지역을 방어할 수 있습니다("set"라고도 함). 보호 구역은 공격받지 않을 수 있지만, 군용 카드 수를 늘리는 데 도움이 되지 않습니다. 손에 든 군용 카드는 폐기되고 플레이어가 다시 공격할 수 있는 동일한 수의 카드를 뽑는다.
턴의 마지막 단계에서 플레이어는 자신이 통제하는 보호구역에 속하지 않는 세트의 수에 따라 자신의 손을 조정한다.
이 게임은 플레이어가 미션 카드에 명시된 '승리 공식'의 요건을 충족시킬 때 승리한다. 이 공식의 예로는 아프리카와 오세아니아를 모두 통제해야 하며 추가로 총 12개 이상의 영토를 보유해야 합니다. 선수들은 경기가 끝나기 전에 탈락할 수 있다.
Risikard is similar to Risk in that players are warring over global territories. However, in Risikard, battles are resolved by use of cards, instead of dice, and the board serves more as a visual indicator than a gaming area.
The game consists of 1 small map board, 2 tank pieces, a rule book and 110 cards.
There are 42 Territory Cards, each representing one of the areas on the map. Of the information on these cards, the most important are the number 'Value', of which a certain amount are needed to win the game, and the 'Winning Symbol' (explained below). There are 54 Army Cards and one Wild Card. All army cards have symbols representing either infantry, cavalry or artillery and a value from 1-6. There are also 13 Mission Cards, which remain hidden to others throughout the game, and state the formula one must obtain to win.
At the beginning of the game, territories are selected one at a time and starting army hands and a mission card are drawn.
Each turn then commences with an attack by declaring war on an adjacent territory. Cards are revealed from the attacker and defenders hand and whoever has the higher number wins, the wild card trumping any other value. When one player wins two battles, that person gains the other's territory card.
The second stage of the turn is the protection of territories. In this turn you may choose to defend territories by presenting three Territory Cards with different 'Winning Symbols' from the same continent (also known as a "set"). Protected territories may not be attacked but also can't aid to increase your number of army cards. Army cards in hand are then discarded and the same number of cards are drawn at which point the player may attack again.
In the final stage of a turn, the player adjusts his/her hand based on the number of sets that aren't part of protected territories that they control.
The game is won when a player fulfills the requirements of the 'victory formula' stated on his/her Mission Card. An example of this formula is you must control all of Africa, Oceania and you must have additional territories totalling a value of 12 or more. Players can be eliminated from the game prior to the game's end.
The game consists of 1 small map board, 2 tank pieces, a rule book and 110 cards.
There are 42 Territory Cards, each representing one of the areas on the map. Of the information on these cards, the most important are the number 'Value', of which a certain amount are needed to win the game, and the 'Winning Symbol' (explained below). There are 54 Army Cards and one Wild Card. All army cards have symbols representing either infantry, cavalry or artillery and a value from 1-6. There are also 13 Mission Cards, which remain hidden to others throughout the game, and state the formula one must obtain to win.
At the beginning of the game, territories are selected one at a time and starting army hands and a mission card are drawn.
Each turn then commences with an attack by declaring war on an adjacent territory. Cards are revealed from the attacker and defenders hand and whoever has the higher number wins, the wild card trumping any other value. When one player wins two battles, that person gains the other's territory card.
The second stage of the turn is the protection of territories. In this turn you may choose to defend territories by presenting three Territory Cards with different 'Winning Symbols' from the same continent (also known as a "set"). Protected territories may not be attacked but also can't aid to increase your number of army cards. Army cards in hand are then discarded and the same number of cards are drawn at which point the player may attack again.
In the final stage of a turn, the player adjusts his/her hand based on the number of sets that aren't part of protected territories that they control.
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