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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.63 / 5
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디자이너
Amirhosein Aein
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아티스트
Naeem Tadayon
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인원
게임 소개
시미아가란은 잔인한 연금술사들에 의해 역사에서 사라진 잊혀진 고대 과학자들의 품종이다. 질투, 그럼에도 불구하고, 그리고 탐욕으로. 주류 연금술의 믿음은 다른 집단이 그들을 삶의 영약으로 이긴다는 생각을 견딜 수 없었다. 그래서, 그들은 왕국을 지원하게 했고, 삶의 영약의 불가능을 선언했고, 시미아가란의 존재를 부정했다.
"시미아가란"은 파르시어로 "연금술사"라는 단어에 대한 희곡이다.연금술&인용문.
시미아가란은 당신의 행운과 자원관리 패밀리 게임입니다. 이 게임에서 플레이어는 빛과 어둠의 물약을 만드는 데 필요한 재료를 모아야 합니다. 재료는 게임을 시작할 때 두 개의 분리된 자루로 나누어집니다: 흰 자루와 다른 수의 타란툴라가 포함된 검은 자루. 흰 자루에는 제도 장치가 있고 검은 자루에는 당신의 행운이 깃들어 있습니다. 필요한 재료를 모으고 필요한 물약을 만든 후, 플레이어는 전설의 엘릭서를 만들기 위해 물약을 섞을 수 있습니다.
각 플레이어는 액체 성분을 보관하는 병(흰색과 빨간색), 식물 성분을 보관하는 모르타르(녹색과 분홍색), 미네랄 성분을 보관하는 가방(파란색과 노란색) 등 3개의 용기를 가지고 있다. 각각의 용기는 총 5개의 큐브를 담을 수 있고, 타란툴라는 어떤 용기에든 보관할 수 있습니다. 게임을 시작할 때 흰색 자루에는 성분이 많고 타란툴라 수가 적으며, 검은색 자루에는 성분이 적고 타란툴라가 많다. 게임이 진행되고 플레이어들이 행동을 취하면 타란툴라를 포함한 모든 큐브가 두 개의 자루 사이를 돈다.
플레이어가 다음 동작 중 하나를 수행할 수 있다.
자루 중 하나에서 큐브를 가져오거나 승리 포인트에 사용할 물약이나 장약을 만드십시오.
플레이어는 자신의 카드를 자신의 보드 옆에 보관하며, VP의 양은 공개된다. 한 선수가 30VP를 넘으면 2라운드를 더 치르고 경기가 끝난다.
"시미아가란"은 파르시어로 "연금술사"라는 단어에 대한 희곡이다.연금술&인용문.
시미아가란은 당신의 행운과 자원관리 패밀리 게임입니다. 이 게임에서 플레이어는 빛과 어둠의 물약을 만드는 데 필요한 재료를 모아야 합니다. 재료는 게임을 시작할 때 두 개의 분리된 자루로 나누어집니다: 흰 자루와 다른 수의 타란툴라가 포함된 검은 자루. 흰 자루에는 제도 장치가 있고 검은 자루에는 당신의 행운이 깃들어 있습니다. 필요한 재료를 모으고 필요한 물약을 만든 후, 플레이어는 전설의 엘릭서를 만들기 위해 물약을 섞을 수 있습니다.
각 플레이어는 액체 성분을 보관하는 병(흰색과 빨간색), 식물 성분을 보관하는 모르타르(녹색과 분홍색), 미네랄 성분을 보관하는 가방(파란색과 노란색) 등 3개의 용기를 가지고 있다. 각각의 용기는 총 5개의 큐브를 담을 수 있고, 타란툴라는 어떤 용기에든 보관할 수 있습니다. 게임을 시작할 때 흰색 자루에는 성분이 많고 타란툴라 수가 적으며, 검은색 자루에는 성분이 적고 타란툴라가 많다. 게임이 진행되고 플레이어들이 행동을 취하면 타란툴라를 포함한 모든 큐브가 두 개의 자루 사이를 돈다.
플레이어가 다음 동작 중 하나를 수행할 수 있다.
자루 중 하나에서 큐브를 가져오거나 승리 포인트에 사용할 물약이나 장약을 만드십시오.
플레이어는 자신의 카드를 자신의 보드 옆에 보관하며, VP의 양은 공개된다. 한 선수가 30VP를 넘으면 2라운드를 더 치르고 경기가 끝난다.
Shimiagaran are a forgotten breed of ancient scientists, wiped out from history by the cruel alchemists, out of jealousy, despite, and greed. The beliefs of mainstream alchemy could not bear the thought of another group beating them to the elixir of life. Hence, they got the kingdoms to support them, announced the elixir of life impossible, and denied the existence of Shimiagaran.
"Shimiagaran" is a play on the word "alchemists" in Farsi, something like "Alchemystery" if you will.
Shimiagaran is a competitive push your luck and resource management family game. In this game, players have to gather the necessary ingredients for concocting Light and Dark Potions. Ingredients are distributed in two separate sacks at the start of the game: the White Sack, and the Black Sack, which include a different number of Tarantulas. The White Sack has a drafting mechanism, and the Black Sack has a push your luck mechanism. After gathering the required ingredients and making the necessary potions, players can mix their potions to make legendary Elixirs.
Each player has 3 containers: a bottle to keep liquid ingredients in (white and red), a mortar to keep the plant ingredients in (green and pink), and a bag to keep mineral ingredients in (blue and yellow). Each container can hold a total of 5 cubes, and tarantulas can be kept in any container. At the beginning of the game, the white sack has many ingredients and few tarantulas, and the black has few ingredients and many tarantulas. As the game goes on and players take action, all the cubes, including tarantulas circulate between the two sacks.
On a player's turn they can perform one of the following actions:
Take cubes from one of the sacks or Make a potions or elixirs for Victory Points.
Players keep their cards beside their player board, and the amount of VP any player has is public. When one player surpasses the 30VP, the game ends after 2 more rounds.
"Shimiagaran" is a play on the word "alchemists" in Farsi, something like "Alchemystery" if you will.
Shimiagaran is a competitive push your luck and resource management family game. In this game, players have to gather the necessary ingredients for concocting Light and Dark Potions. Ingredients are distributed in two separate sacks at the start of the game: the White Sack, and the Black Sack, which include a different number of Tarantulas. The White Sack has a drafting mechanism, and the Black Sack has a push your luck mechanism. After gathering the required ingredients and making the necessary potions, players can mix their potions to make legendary Elixirs.
Each player has 3 containers: a bottle to keep liquid ingredients in (white and red), a mortar to keep the plant ingredients in (green and pink), and a bag to keep mineral ingredients in (blue and yellow). Each container can hold a total of 5 cubes, and tarantulas can be kept in any container. At the beginning of the game, the white sack has many ingredients and few tarantulas, and the black has few ingredients and many tarantulas. As the game goes on and players take action, all the cubes, including tarantulas circulate between the two sacks.
On a player's turn they can perform one of the following actions:
Take cubes from one of the sacks or Make a potions or elixirs for Victory Points.
Players keep their cards beside their player board, and the amount of VP any player has is public. When one player surpasses the 30VP, the game ends after 2 more rounds.
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