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7.5Blitzkrieg!: World War Two in 20 Minutes (2021) -
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
20-45 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
1.74 / 5
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디자이너
Paolo Mori
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아티스트
Alan D'Amico, Mariusz Gandzel, Paolo Mori, Paul Sizer
-
인원
게임 소개
새 스퀘어 에디션: 이제 Nippon expansion, 업데이트된 Axis 백 아트 및 업데이트된 규칙집이 포함됩니다!
20분 안에 2차 세계대전을 재현하라! 게이머가 아닌 사람들을 위한 완벽한 워게임인 블리츠크리그!는 두 명의 플레이어가 워&르스쿠의 가장 상징적인 전장을 가로질러 전투를 벌이며 주요 캠페인을 승리하고 군사력을 키울 수 있게 해준다.
플레이어는 가방에서 군용 토큰을 꺼내 자신의 출발 병력을 결정하고 손실을 보충한다. 주사위나 카드로 싸우는 대신, 플레이어는 각 극장&rsquo의 캠페인, 승점, 추가 자원, 특수 무기, 전략적 이점을 얻을 수 있다. 하루에 여러 번 2차 세계대전을 재점화하라!
Dávid Turczi의 솔로 모드 포함.
규칙 변경 사항은 다음과 같습니다.
- 전쟁 트랙에 도달하여 극장 문을 닫을 때 전쟁 트랙에서 보너스 VP 1회 획득
- 토큰을 다른 토큰(예: Strategic Advantage 또는 Nuclear Weapon)이 아닌 토큰이 배치된 시어터에서만 전쟁 종료 트랙으로 이동할 수 있습니다.
- 배틀 트랙 끝에 도달하여 극장을 폐쇄하면 배틀 트랙에 있는 보너스 VP를 한 번 받습니다.
- 토큰을 넣은 극장만 배틀 트랙의 끝에 도달하여 닫을 수 있습니다. 전투 공간(Strategic Advantage)이나 토큰(Nuclear Weapon)의 효과로 인해 다른 극장의 표식이 배틀 트랙의 끝에 도달하게 되면, 대신 두 번째 공간에 멈춘다.
—출판사의 설명
20분 안에 2차 세계대전을 재현하라! 게이머가 아닌 사람들을 위한 완벽한 워게임인 블리츠크리그!는 두 명의 플레이어가 워&르스쿠의 가장 상징적인 전장을 가로질러 전투를 벌이며 주요 캠페인을 승리하고 군사력을 키울 수 있게 해준다.
플레이어는 가방에서 군용 토큰을 꺼내 자신의 출발 병력을 결정하고 손실을 보충한다. 주사위나 카드로 싸우는 대신, 플레이어는 각 극장&rsquo의 캠페인, 승점, 추가 자원, 특수 무기, 전략적 이점을 얻을 수 있다. 하루에 여러 번 2차 세계대전을 재점화하라!
Dávid Turczi의 솔로 모드 포함.
규칙 변경 사항은 다음과 같습니다.
- 전쟁 트랙에 도달하여 극장 문을 닫을 때 전쟁 트랙에서 보너스 VP 1회 획득
- 토큰을 다른 토큰(예: Strategic Advantage 또는 Nuclear Weapon)이 아닌 토큰이 배치된 시어터에서만 전쟁 종료 트랙으로 이동할 수 있습니다.
- 배틀 트랙 끝에 도달하여 극장을 폐쇄하면 배틀 트랙에 있는 보너스 VP를 한 번 받습니다.
- 토큰을 넣은 극장만 배틀 트랙의 끝에 도달하여 닫을 수 있습니다. 전투 공간(Strategic Advantage)이나 토큰(Nuclear Weapon)의 효과로 인해 다른 극장의 표식이 배틀 트랙의 끝에 도달하게 되면, 대신 두 번째 공간에 멈춘다.
—출판사의 설명
New Square Edition: Now includes Nippon expansion, updated Axis bag art, and an updated rulebook!
Recreate World War Two in 20 minutes! The perfect wargame for non-wargamers, Blitzkrieg! allows two players to battle across the War’s most iconic theatres, winning key campaigns and building military might.
Players draw army tokens from a bag to determine their starting forces and to replenish their losses. Rather than ‘fighting’ battles with dice or cards, players allocate their military resources to each theatre’s campaigns, winning victory points, further resources, special weapons, and strategic advantages as they play. Refight World War Two several times in one evening!
Includes Solo mode by Dávid Turczi.
Rules changes include:
- Score bonus VPs from war track once when closing theatre due to reaching end of war track
- Can only move token to end of war track in theatre where token placed, not on other tokens (i.e. Strategic Advantage or Nuclear Weapon)
- When closing a theatre by reaching the end of a battle track, you receive the bonus VPs on the battle track once.
- Only the theatre you placed a token in can be closed by reaching the end of the battle track. If the effect of a battle space (Strategic Advantage) or token (Nuclear Weapon) would cause the marker of a different theatre to reach the end of the battle track, it instead stops at the penultimate space.
—description from the publisher
Recreate World War Two in 20 minutes! The perfect wargame for non-wargamers, Blitzkrieg! allows two players to battle across the War’s most iconic theatres, winning key campaigns and building military might.
Players draw army tokens from a bag to determine their starting forces and to replenish their losses. Rather than ‘fighting’ battles with dice or cards, players allocate their military resources to each theatre’s campaigns, winning victory points, further resources, special weapons, and strategic advantages as they play. Refight World War Two several times in one evening!
Includes Solo mode by Dávid Turczi.
Rules changes include:
- Score bonus VPs from war track once when closing theatre due to reaching end of war track
- Can only move token to end of war track in theatre where token placed, not on other tokens (i.e. Strategic Advantage or Nuclear Weapon)
- When closing a theatre by reaching the end of a battle track, you receive the bonus VPs on the battle track once.
- Only the theatre you placed a token in can be closed by reaching the end of the battle track. If the effect of a battle space (Strategic Advantage) or token (Nuclear Weapon) would cause the marker of a different theatre to reach the end of the battle track, it instead stops at the penultimate space.
—description from the publisher
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