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  • 인원

    1-3 명

    BGG추천: 1-2 명
  • 게임시간

    90-180 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    3.80 / 5

게임 소개

크로스 브롱크스 고속도로는 불규칙한 충돌 시리즈에서 3번째 경기이다. 그것은 집단적 손실 조건을 가진 경쟁력 있는 도시 건설자로서 도시 개발의 사회 경제적 과정과 그에 따른 인적 비용을 시뮬레이션한다. 선수들은 1940년과 2000년 사이에 사우스 브롱크스에서 일하는 3개의 비대칭 파벌들 중의 하나를 통제하여 자치구를 존속시키는 데 협력하는 동안 자신들의 목표를 추구하였다. 카드 중심의 플레이 시퀀스를 통해 인프라와 조직을 구축하고, 연정을 형성하며, 취약계층이 직면한 다수의 문제를 완화하고, 부채가 발생하지 않도록 자원을 관리함으로써 지역이 직면한 경제적 과제를 해결하기 위해 일할 것이다. 크로스 브롱크스 고속도로는 사우스 브롱크스의 사례 연구를 통해 시뮬레이션된 중추적인 작품인 제인 제이콥스&rsquo에 의해 예시된 것처럼 미국 도시들의 최근 역사에 대해 배우는 매력적인 방법을 제공한다. 선수들은 도시 생활을 형성하는 상충하는 장려책과 복잡한 요소들을 경험하고 함께 브롱크스의 운명을 결정할 것이다.

게임플레이는 턴 순서를 결정하는 이벤트 카드 한 벌에 의해 구동되며, 플레이어는 지도 공간에서 행동을 취하기 위해 자원을 소비한다. 이벤트 덱이 소진된 후 또는 특정 조건이 충족되면 게임이 종료됩니다. 플레이어는 경기 중 정규 기간에 승리 포인트를 획득하고, 경기 종료 시 가장 많은 포인트를 획득한 플레이어가 승리한다(모든 플레이어가 자동 손실 조건을 충족하지 않는 한).

—출판사의 설명
Cross Bronx Expressway is the third game in the Irregular Conflicts Series. It simulates the socio-economic processes of urban development, and the human costs that result, as a competitive city-builder with collective loss conditions. Players control one of three asymmetric factions working in the South Bronx between 1940 and 2000, pursuing their own goals while cooperating to keep the borough viable. Through a card driven sequence of play, they will work to solve the economic challenges facing the area by building infrastructure and organizations, forming coalitions, mitigating the multitude of issues facing the vulnerable population, and managing resources to stay out of debt. Cross Bronx Expressway offers an engaging way to learn about the recent history of American cities, as exemplified by Jane Jacobs’ pivotal work The Death and Life of Great American Cities, simulated through the case study of the South Bronx. Players will experience the conflicting incentives and complex factors shaping urban life, and together determine the fate of the Bronx.

The gameplay is driven by a deck of event cards which determines turn order, and then players spend resources to take actions on map spaces. The game ends after the event deck is exhausted, or earlier if certain conditions are met. Players score victory points at regular periods during the game, and the player with the most points at the end of the game wins (unless an auto-loss condition for all players is met).

—description from the publisher

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