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0Right Cruel and Fell: Wargame Rules for field battles of the Hundred Years War (2021) -
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
R.J Rockefeller
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Right Cruel and Fall은 백년전쟁 (1337-1453)의 야전 전투를 위한 전쟁 게임이다.
이 책은 브르타뉴 계승 전쟁, 카스티야 내전, 혹은 같은 시기의 영국-스코틀랜드 전쟁과 같은 밀접한 관련 분쟁을 다루고 있다.
비록 보충물이 장미 전쟁, 이탈리아(1300-1492)와 튜턴 기사단(1200-1410)으로 범위를 넓히지만, 이 제도는 시간과 장소에 따라 다르다.
이 메커니즘은 특히 이러한 갈등과 군대 간의 상호작용을 역사적 정확성과 시대정신을 반영한다.
RC&F의 전장은 각 방향으로 약 70야드를 나타내는 에이커라고 불리는 3&rdqu; 정사각형 격자로 나뉜다.
400명의 보병과 200명의 기마병들로 구성된 “Troops”는 기본 부대이다; 각 부대는 권장 크기가 2”x1”40mm 전방(4”에이커의 60mm)의 게임 표준도 효과적일 것이다.
미니어처를 다시 작성할 필요가 없습니다.
각각의 역사적 군인과 부대가 정확하게 표현되어 있다.
상태 기반 자연감소 시스템(스텝 손실)은 신체적, 심리적 악화를 모두 설명한다.
이 게임은 6면 주사위와 10면 주사위를 모두 사용하며, 때로는 단수 롤로, 때로는 적에 대항하여 사용한다.
RC&F는 지휘와 통제, 또는 그 부족, 지도자의 성격과 군대 행동에 미치는 영향을 설명한다.
그 기계들은 직선적이기 때문에 선수들이 규칙에 대해 더 걱정하기 보다는 역사적인 전술에 집중할 수 있게 한다.
많은 수의 전장과 전장 지도가 포함되어 있다.
RC&F 플레이어는 플레이 가능하고 즐거운 게임에서 백년전쟁의 전투를 정확하게 시뮬레이션하는 도전에 대비해야 한다.
저자는 수십 년간의 워게이밍 경험을 가진 전문 역사학자로, 경험이 많은 선수와 초보 선수 모두를 대상으로 이 규칙들을 폭넓게 테스트해 왔다.
—출판사의 설명
이 책은 브르타뉴 계승 전쟁, 카스티야 내전, 혹은 같은 시기의 영국-스코틀랜드 전쟁과 같은 밀접한 관련 분쟁을 다루고 있다.
비록 보충물이 장미 전쟁, 이탈리아(1300-1492)와 튜턴 기사단(1200-1410)으로 범위를 넓히지만, 이 제도는 시간과 장소에 따라 다르다.
이 메커니즘은 특히 이러한 갈등과 군대 간의 상호작용을 역사적 정확성과 시대정신을 반영한다.
RC&F의 전장은 각 방향으로 약 70야드를 나타내는 에이커라고 불리는 3&rdqu; 정사각형 격자로 나뉜다.
400명의 보병과 200명의 기마병들로 구성된 “Troops”는 기본 부대이다; 각 부대는 권장 크기가 2”x1”40mm 전방(4”에이커의 60mm)의 게임 표준도 효과적일 것이다.
미니어처를 다시 작성할 필요가 없습니다.
각각의 역사적 군인과 부대가 정확하게 표현되어 있다.
상태 기반 자연감소 시스템(스텝 손실)은 신체적, 심리적 악화를 모두 설명한다.
이 게임은 6면 주사위와 10면 주사위를 모두 사용하며, 때로는 단수 롤로, 때로는 적에 대항하여 사용한다.
RC&F는 지휘와 통제, 또는 그 부족, 지도자의 성격과 군대 행동에 미치는 영향을 설명한다.
그 기계들은 직선적이기 때문에 선수들이 규칙에 대해 더 걱정하기 보다는 역사적인 전술에 집중할 수 있게 한다.
많은 수의 전장과 전장 지도가 포함되어 있다.
RC&F 플레이어는 플레이 가능하고 즐거운 게임에서 백년전쟁의 전투를 정확하게 시뮬레이션하는 도전에 대비해야 한다.
저자는 수십 년간의 워게이밍 경험을 가진 전문 역사학자로, 경험이 많은 선수와 초보 선수 모두를 대상으로 이 규칙들을 폭넓게 테스트해 왔다.
—출판사의 설명
Right Cruel and Fell is a wargame for field battles in the Hundred Years War (1337-1453).
It covers closely-related conflicts, such as the War of Breton Succession, the Castilian Civil War, or the Anglo-Scottish wars of the same time.
The system is specific to time and place, although supplements expand the scope to include the War of the Roses, Italy (1300-1492) and the Teutonic Knights (1200-1410).
The mechanisms particularly reflect these conflicts and the interaction of troops in them, with historical accuracy and even zeitgeist.
A battlefield in RC&F is divided into a grid of 3” squares called acres, each of which represents approximately 70 yards in each direction.
“Troops” of 400 infantry or 200 mounted men are the basic units; each troop on one base with a recommended size of 2”x1” although the gaming standard of 40mm frontages (or 60mm with 4” acres) will work as well.
There is likely no need to rebase miniatures.
Each type of historical soldier and unit is accurately represented.
The status-based attrition system (step loss) accounts for both physical and psychological deterioration.
The game uses both six-sided and ten-sided dice, sometimes as singular rolls, sometimes in opposition to the enemy.
RC&F accounts for command and control, or lack thereof, as well as the character of leaders and their influence on troops’ behavior.
The mechanics are straight forward, leaving players to concentrate on historical tactics, rather than worry more about rules.
A large number of orders of battle and battlefield maps is included.
RC&F players should be ready for a challenge that accurately simulates battles in the Hundred Years War in a playable and enjoyable game.
The author is a professional historian with decades of wargaming experience, who has extensively playtested these rules with both experienced and novice players.
—description from the publisher
It covers closely-related conflicts, such as the War of Breton Succession, the Castilian Civil War, or the Anglo-Scottish wars of the same time.
The system is specific to time and place, although supplements expand the scope to include the War of the Roses, Italy (1300-1492) and the Teutonic Knights (1200-1410).
The mechanisms particularly reflect these conflicts and the interaction of troops in them, with historical accuracy and even zeitgeist.
A battlefield in RC&F is divided into a grid of 3” squares called acres, each of which represents approximately 70 yards in each direction.
“Troops” of 400 infantry or 200 mounted men are the basic units; each troop on one base with a recommended size of 2”x1” although the gaming standard of 40mm frontages (or 60mm with 4” acres) will work as well.
There is likely no need to rebase miniatures.
Each type of historical soldier and unit is accurately represented.
The status-based attrition system (step loss) accounts for both physical and psychological deterioration.
The game uses both six-sided and ten-sided dice, sometimes as singular rolls, sometimes in opposition to the enemy.
RC&F accounts for command and control, or lack thereof, as well as the character of leaders and their influence on troops’ behavior.
The mechanics are straight forward, leaving players to concentrate on historical tactics, rather than worry more about rules.
A large number of orders of battle and battlefield maps is included.
RC&F players should be ready for a challenge that accurately simulates battles in the Hundred Years War in a playable and enjoyable game.
The author is a professional historian with decades of wargaming experience, who has extensively playtested these rules with both experienced and novice players.
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