-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
7.7Atlantic Sentinels: North Atlantic Convoy Escort, 1942-43 (2023) -
-
인원
1-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
10-480 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Gregory M. Smith
-
아티스트
Nadir Elfarra, Brien J. Miller
-
인원
게임 소개
아틀란틱 센티넬스는 솔리테어 전술 레벨 게임으로 당신을 에스코트의 최고 책임자로 임명하고 유보트의 공격으로부터 북대서양을 호위하는 호송대를 혼자 그리고 늑대 무리에 배치하는 게임입니다.
당신은 호위대를 지휘하는데, 보통 대서양 건너가는 호위대를 지키는 4-10척의 호위함으로 구성되어 있습니다.
당신의 임무는 가능한 한 많은 연합군 함선을 보호하는 동시에 1942년부터 1943년 초까지 U보트의 위협이 절정에 달했을 때 가능한 한 많은 U보트를 파괴하는 것이다.
아틀란틱 센티넬스는 일반적으로 40척에서 60척의 상선을 보호하는 임무를 부여받으면서 플레이어들에게 많은 결정을 제공한다. 호위대의 전방, 후방 및 측면 보호를 제공하는 호위대의 배치는 호위대의 규모와 가용 자산으로 인해 복잡하다. 방어의 열쇠인 271식 레이더를 장착한 호위함을 어디에 배치할지에 대한 추가 결정이 내려져야 한다.
게임이 진행됨에 따라 플레이어’s 에스코트 그룹은 추가 레이더, HF/DF 장비 및 추가 선박의 형태로 업그레이드를 받을 수 있다. 공중 지원이 핵심이 될 수 있지만, CVE “ jeep carrier”가 도착할 때까지 “대서양 중앙의 블랙 피트”는 여전히 높은 위협 지역으로 남아있다.
선수들은 호송 손실을 최소화하고 수용 가능한 수준으로 유지하는 것이 매우 어렵다는 것을 알게 될 것이다.
플레이어는 역사적 구축함과 콜벳으로 무장한 9개의 역사적 에스코트 그룹(영국 5개, 캐나다 4개) 중 하나를 선택할 수 있다.
이 배들은 다음을 포함한다:
B/C/D/E 클래스 DE
F 클래스 DE
H 클래스 DE
V&W 클래스 DE
타운 클래스 DE(미국 임대)
리버 클래스 FF
꽃 등급 코르벳
게임플레이는 게임이 끝날 때까지 반복되는 일련의 이벤트 순서에 따라 빠르게 움직인다. 초기 에스코트 그룹이 구성되면 호송대를 이끌고 대서양을 건너 에스코트하여 수익금을 재생합니다. 적군은 단일 유보트(일반적으로 VII형이지만 9형일 수도 있음)에서 전체 늑대 무리까지 다양하다. 늑대 팩의 크기는 (과거와 같이) 증가하며, 이는 여러분의 주요 과제가 될 것입니다. 만남은 무작위로 발생하며, 두 경력이 같지 않도록 보장합니다. 날씨는 항공 지원 및 경험으로 인한 승무원 업그레이드뿐만 아니라 운영에 영향을 미칠 수 있습니다. 논리적이지만 꽤 간단한 명령 집합은 유보트를 무작위로 공격하게 해서 초기 방어 체계를 매우 중요하게 만듭니다.
특히 주목할 점은 이 게임은 플레이어들이 게임을 결합하기를 원할 경우 헌터스와 통합되도록 고안되었다는 것이다.
대서양 경비대: 북대서양 호송대, 1942-43은 호송 중 U보트 위험과 싸우기 위해 에스코트 그룹이 대처해야 할 행동을 다루는 매우 게임적이고 흥미로운 솔리테어 게임입니다.
제품 정보:
복잡성: 10명 중 4명
카드놀이의 적합성: 10점 만점에 10점(카드놀이의 게임 디자인)
시간척도 : 준추상(콘보이 호위 임무, 월 2회)
지도 축척: 추상
단위규모 : 개별 호위함, 유보트, 상선(대상시)
플레이어: 1개(2인 옵션 포함)
게임 시간: 15~20분(단일 미션), 6~8시간(전체 경력)
—출판사의 설명
당신은 호위대를 지휘하는데, 보통 대서양 건너가는 호위대를 지키는 4-10척의 호위함으로 구성되어 있습니다.
당신의 임무는 가능한 한 많은 연합군 함선을 보호하는 동시에 1942년부터 1943년 초까지 U보트의 위협이 절정에 달했을 때 가능한 한 많은 U보트를 파괴하는 것이다.
아틀란틱 센티넬스는 일반적으로 40척에서 60척의 상선을 보호하는 임무를 부여받으면서 플레이어들에게 많은 결정을 제공한다. 호위대의 전방, 후방 및 측면 보호를 제공하는 호위대의 배치는 호위대의 규모와 가용 자산으로 인해 복잡하다. 방어의 열쇠인 271식 레이더를 장착한 호위함을 어디에 배치할지에 대한 추가 결정이 내려져야 한다.
게임이 진행됨에 따라 플레이어’s 에스코트 그룹은 추가 레이더, HF/DF 장비 및 추가 선박의 형태로 업그레이드를 받을 수 있다. 공중 지원이 핵심이 될 수 있지만, CVE “ jeep carrier”가 도착할 때까지 “대서양 중앙의 블랙 피트”는 여전히 높은 위협 지역으로 남아있다.
선수들은 호송 손실을 최소화하고 수용 가능한 수준으로 유지하는 것이 매우 어렵다는 것을 알게 될 것이다.
플레이어는 역사적 구축함과 콜벳으로 무장한 9개의 역사적 에스코트 그룹(영국 5개, 캐나다 4개) 중 하나를 선택할 수 있다.
이 배들은 다음을 포함한다:
B/C/D/E 클래스 DE
F 클래스 DE
H 클래스 DE
V&W 클래스 DE
타운 클래스 DE(미국 임대)
리버 클래스 FF
꽃 등급 코르벳
게임플레이는 게임이 끝날 때까지 반복되는 일련의 이벤트 순서에 따라 빠르게 움직인다. 초기 에스코트 그룹이 구성되면 호송대를 이끌고 대서양을 건너 에스코트하여 수익금을 재생합니다. 적군은 단일 유보트(일반적으로 VII형이지만 9형일 수도 있음)에서 전체 늑대 무리까지 다양하다. 늑대 팩의 크기는 (과거와 같이) 증가하며, 이는 여러분의 주요 과제가 될 것입니다. 만남은 무작위로 발생하며, 두 경력이 같지 않도록 보장합니다. 날씨는 항공 지원 및 경험으로 인한 승무원 업그레이드뿐만 아니라 운영에 영향을 미칠 수 있습니다. 논리적이지만 꽤 간단한 명령 집합은 유보트를 무작위로 공격하게 해서 초기 방어 체계를 매우 중요하게 만듭니다.
특히 주목할 점은 이 게임은 플레이어들이 게임을 결합하기를 원할 경우 헌터스와 통합되도록 고안되었다는 것이다.
대서양 경비대: 북대서양 호송대, 1942-43은 호송 중 U보트 위험과 싸우기 위해 에스코트 그룹이 대처해야 할 행동을 다루는 매우 게임적이고 흥미로운 솔리테어 게임입니다.
제품 정보:
복잡성: 10명 중 4명
카드놀이의 적합성: 10점 만점에 10점(카드놀이의 게임 디자인)
시간척도 : 준추상(콘보이 호위 임무, 월 2회)
지도 축척: 추상
단위규모 : 개별 호위함, 유보트, 상선(대상시)
플레이어: 1개(2인 옵션 포함)
게임 시간: 15~20분(단일 미션), 6~8시간(전체 경력)
—출판사의 설명
Atlantic Sentinels is a solitaire, tactical level game placing you as the Senior Officer of the Escort, shepherding a convoy in the North Atlantic from the attacks of U-boats, both singly and in wolfpacks.
You are in command of a convoy escort group, composed typically of 4-10 escort vessels guarding a convoy on its way across the Atlantic.
Your mission is to protect as much Allied shipping as possible while simultaneously destroying as many U-boats as possible during the height of the U-boat threat – 1942 to early 1943.
Atlantic Sentinels provides players with a host of decisions as he is assigned to protect merchant convoys, typically ranging from 40 to 60 ships. The placement of escorts to offer front, rear, and flank protection to the convoy is complicated by the size of the convoy and available assets. Additional decisions must be made on where to place the escorts, which are equipped with Type 271 radars, the key to your defense.
As the game progresses, a player’s Escort Group may receive upgrades in the form of additional radars, HF/DF (High-Frequency Direction Finding) equipment, and possibly additional ships. Air support can be key, but until the CVE “jeep carriers” arrive, the “Black Pit” in the center of the Atlantic remains a high threat area.
Players will find it highly challenging to minimize convoy losses and keep them to an acceptable level.
Players may choose any of 9 historical Escort Groups (five British, four Canadian) armed with historical destroyers and corvettes.
These ships include:
B/C/D/E Classes DE
F Class DE
H Class DE
V&W Class DE
Town Class DE (American Lend Lease)
River Class FF
Flower Class Corvettes
Gameplay moves quickly, following a set sequence of events that are repeated until the end of the game. Once your initial Escort Group is set up, play proceeds by rolling for a convoy and escorting it across the Atlantic. Enemy forces range from single U-boats (typically a type VII, but possibly a Type IX) to entire wolfpacks. Wolfpacks increase in size (as they did historically) and will be your primary challenge. Encounters are randomly generated, ensuring no two careers will ever be the same. Weather can impact operations, as well as air support and crew upgrades due to experience. A logical but reasonably simple set of instructions bring the U-boats in to attack you from random directions, making your initial defensive array very important.
Of particular note is the game is designed to integrate with The Hunters if players wish to combine the games.
Atlantic Sentinels: North Atlantic Convoy Escorts, 1942-43 is meant to be a highly playable and interesting solitaire game covering the actions an Escort Group would have to deal with in fighting the U-boat peril during convoy escort.
Product Information:
Complexity: 4 out of 10
Solitaire Suitability: 10 out of 10 (solitaire game design)
Time Scale: Semi-abstract (Convoy escort missions, 2 per month)
Map Scale: Abstract
Unit Scale: Individual escorts, U-boats, merchant ships (when targeted)
Players: One (with option for two)
Playing Time: 15 to 20 minutes (single mission), 6-8 hours (full career)
—description from the publisher
You are in command of a convoy escort group, composed typically of 4-10 escort vessels guarding a convoy on its way across the Atlantic.
Your mission is to protect as much Allied shipping as possible while simultaneously destroying as many U-boats as possible during the height of the U-boat threat – 1942 to early 1943.
Atlantic Sentinels provides players with a host of decisions as he is assigned to protect merchant convoys, typically ranging from 40 to 60 ships. The placement of escorts to offer front, rear, and flank protection to the convoy is complicated by the size of the convoy and available assets. Additional decisions must be made on where to place the escorts, which are equipped with Type 271 radars, the key to your defense.
As the game progresses, a player’s Escort Group may receive upgrades in the form of additional radars, HF/DF (High-Frequency Direction Finding) equipment, and possibly additional ships. Air support can be key, but until the CVE “jeep carriers” arrive, the “Black Pit” in the center of the Atlantic remains a high threat area.
Players will find it highly challenging to minimize convoy losses and keep them to an acceptable level.
Players may choose any of 9 historical Escort Groups (five British, four Canadian) armed with historical destroyers and corvettes.
These ships include:
B/C/D/E Classes DE
F Class DE
H Class DE
V&W Class DE
Town Class DE (American Lend Lease)
River Class FF
Flower Class Corvettes
Gameplay moves quickly, following a set sequence of events that are repeated until the end of the game. Once your initial Escort Group is set up, play proceeds by rolling for a convoy and escorting it across the Atlantic. Enemy forces range from single U-boats (typically a type VII, but possibly a Type IX) to entire wolfpacks. Wolfpacks increase in size (as they did historically) and will be your primary challenge. Encounters are randomly generated, ensuring no two careers will ever be the same. Weather can impact operations, as well as air support and crew upgrades due to experience. A logical but reasonably simple set of instructions bring the U-boats in to attack you from random directions, making your initial defensive array very important.
Of particular note is the game is designed to integrate with The Hunters if players wish to combine the games.
Atlantic Sentinels: North Atlantic Convoy Escorts, 1942-43 is meant to be a highly playable and interesting solitaire game covering the actions an Escort Group would have to deal with in fighting the U-boat peril during convoy escort.
Product Information:
Complexity: 4 out of 10
Solitaire Suitability: 10 out of 10 (solitaire game design)
Time Scale: Semi-abstract (Convoy escort missions, 2 per month)
Map Scale: Abstract
Unit Scale: Individual escorts, U-boats, merchant ships (when targeted)
Players: One (with option for two)
Playing Time: 15 to 20 minutes (single mission), 6-8 hours (full career)
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
468
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
335
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
600
-
2024-11-13
-
Lv.18