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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-180 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Tom Butler, Sam Hillier
-
아티스트
Luke L. Ahearn, Nicholas Avallone, Chris Collingswood, Ben Flores, Kim Van Deun
-
인원
게임 소개
1713년, 해적의 황금기로 돌아가십시오. 10년의 전쟁 끝에 스페인 메인에 보기 드문 평화가 찾아온다. 수천 명의 해산된 선원들과 함께, 서인도 제도와 대서양을 가로질러 해적질이 폭발한다.
자신들을 플라잉 갱이라고 부르는 해적 선원들은 왕, 여왕, 제국주의의 제약에서 벗어나 그들만의 공화국을 건설함으로써 명예와 부, 그리고 자치권을 추구한다. 해적 공화국을 건설하기 위해 함께 일하실 건가요? 아니면 당신은 더 큰 부를 위해 당신의 동료를 배신할 것인가? 바다는 여러분의 영역이고, 바다 위나 근처에 있는 사람은 여러분의 먹잇감입니다.
해적 공화국: 아프리카 갬빗은 오리지널 해적 공화국의 두 번째 판이다. 주제의 갑판 건물, 1~5인용 샌드박스 어드벤처 게임으로 서아프리카의 부와 새로운 파이리츠, 포르투갈, 그리고 캠페인 모드가 믹스에 더해진다. 18세기 초를 배경으로, 각 플레이어는 공해상에서 대담한 위업을 행하고 약탈을 함으로써 그들 자신의 이야기를 엮어내는 악명 높은 해적 선장이다.
정복과 부귀의 유혹, 불굴의 정신, 뚱뚱한 보물선박, 해적 유토피아, 그리고 물의 무덤의 시기입니다!
해적을 탈 준비가 됐나요?
어떻게 연주되죠?
당신은 12개의 카드 한 벌로 시작하는데, 그 중 2개는 당신의 Pirate만의 카드이고 10개는 공유된다. 카드를 획득하고 덱을 만들 때, 당신의 결정은 당신의 Pirates’ 성격을 형성할 것입니다. 자네의 행동이 자네를 플라잉 갱의 협력자인지 아니면 혼자서 명예와 부를 추구하는 해적놈인지 결정하네.
카드를 사용하여 맵을 가로질러 항해하거나, 적에게 두려움을 주거나, 선원을 모집하거나, 공격하거나, 방어하거나, 해적 피난처를 형성하거나, 요새를 약탈하거나, 글로벌 임무를 완수하거나, 오명을 쌓을 수 있습니다. 각 턴마다 카드 한 장을 그려서 행동을 취하게 됩니다. 카드가 떨어지면 다음 해적에게 플레이가 진행되며, 모든 사람이 카드판을 모두 소진할 때까지 계속됩니다.
개인적으로 당신은 스웨거를 최대한 빨리 모아서 글로벌 미션을 완수하고 있습니다. 글로벌 미션 4개 중 3개(게임 시작 전 플레이어가 선택)가 완료되면 게임이 종료된다. 플라잉 갱이 대부분의 임무를 완수하면, 그들이 이기는 거야! 그렇지 않으면, 가장 많은 미션을 완료한 로그가 승리합니다. 또는 100 스웨거에 먼저 도달하는 사람이 승자입니다.
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자신들을 플라잉 갱이라고 부르는 해적 선원들은 왕, 여왕, 제국주의의 제약에서 벗어나 그들만의 공화국을 건설함으로써 명예와 부, 그리고 자치권을 추구한다. 해적 공화국을 건설하기 위해 함께 일하실 건가요? 아니면 당신은 더 큰 부를 위해 당신의 동료를 배신할 것인가? 바다는 여러분의 영역이고, 바다 위나 근처에 있는 사람은 여러분의 먹잇감입니다.
해적 공화국: 아프리카 갬빗은 오리지널 해적 공화국의 두 번째 판이다. 주제의 갑판 건물, 1~5인용 샌드박스 어드벤처 게임으로 서아프리카의 부와 새로운 파이리츠, 포르투갈, 그리고 캠페인 모드가 믹스에 더해진다. 18세기 초를 배경으로, 각 플레이어는 공해상에서 대담한 위업을 행하고 약탈을 함으로써 그들 자신의 이야기를 엮어내는 악명 높은 해적 선장이다.
정복과 부귀의 유혹, 불굴의 정신, 뚱뚱한 보물선박, 해적 유토피아, 그리고 물의 무덤의 시기입니다!
해적을 탈 준비가 됐나요?
어떻게 연주되죠?
당신은 12개의 카드 한 벌로 시작하는데, 그 중 2개는 당신의 Pirate만의 카드이고 10개는 공유된다. 카드를 획득하고 덱을 만들 때, 당신의 결정은 당신의 Pirates’ 성격을 형성할 것입니다. 자네의 행동이 자네를 플라잉 갱의 협력자인지 아니면 혼자서 명예와 부를 추구하는 해적놈인지 결정하네.
카드를 사용하여 맵을 가로질러 항해하거나, 적에게 두려움을 주거나, 선원을 모집하거나, 공격하거나, 방어하거나, 해적 피난처를 형성하거나, 요새를 약탈하거나, 글로벌 임무를 완수하거나, 오명을 쌓을 수 있습니다. 각 턴마다 카드 한 장을 그려서 행동을 취하게 됩니다. 카드가 떨어지면 다음 해적에게 플레이가 진행되며, 모든 사람이 카드판을 모두 소진할 때까지 계속됩니다.
개인적으로 당신은 스웨거를 최대한 빨리 모아서 글로벌 미션을 완수하고 있습니다. 글로벌 미션 4개 중 3개(게임 시작 전 플레이어가 선택)가 완료되면 게임이 종료된다. 플라잉 갱이 대부분의 임무를 완수하면, 그들이 이기는 거야! 그렇지 않으면, 가장 많은 미션을 완료한 로그가 승리합니다. 또는 100 스웨거에 먼저 도달하는 사람이 승자입니다.
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Return to 1713, the dawn of the Golden Age of Piracy. After a decade of war, a rare peace comes to the Spanish Main. With thousands of demobilized sailors, pirating explodes in the West Indies and across the Atlantic.
One crew of pirates, calling themselves the Flying Gang, seek fame, fortune, and self-governance by building their own Republic free from the constraints of kings, queens, and imperialism. Will you work together to build the Pirate Republic? Or will you betray your brethren in pursuit of greater riches? The sea is your territory; anyone on or near it, your prey.
The Pirate Republic: Africa Gambit is a second edition to the original The Pirate Republic. It is a thematic deck building, sandbox adventure game for 1-5 players which also adds West Africa riches, new Pirates, the Portuguese, and a campaign mode into the mix. Set in the early 18th-century, each player is an infamous pirate captain weaving their own tale by performing daring feats and plundering on the high seas.
It's a time of conquest and the lure of riches, indomitable spirit and fat treasure galleons, pirate utopias and watery graves!
Are you ready to get your Pirate on?
How does it play?
You start with a deck of 12 cards, 2 of which are unique to your Pirate while 10 are shared. As you acquire cards and build your deck, your decisions will shape your Pirates’ personality. Your actions determine if you are a cooperative member of the Flying Gang, or a solo Pirate gone rogue, seeking fame and fortune on your own.
Using your cards you will sail across the map, strike fear on enemies, recruit crew, attack, defend, form a pirate haven, sack forts, complete global missions, or build infamy (which lets you gain even stronger cards). Each turn you will draw a hand of cards and take actions with them. Once you are out of cards, play goes to the next Pirate, and this continues until everyone has exhausted their decks.
Individually you are amassing Swagger as quickly as you can while collectively completing the global missions. The game ends when three of four global missions (chosen by the players before the game begins) are completed. If the Flying Gang completes the majority of these missions, they win! Otherwise, whichever Rogue completed the most missions wins. Alternatively, whoever reaches 100 Swagger first is the winner.
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One crew of pirates, calling themselves the Flying Gang, seek fame, fortune, and self-governance by building their own Republic free from the constraints of kings, queens, and imperialism. Will you work together to build the Pirate Republic? Or will you betray your brethren in pursuit of greater riches? The sea is your territory; anyone on or near it, your prey.
The Pirate Republic: Africa Gambit is a second edition to the original The Pirate Republic. It is a thematic deck building, sandbox adventure game for 1-5 players which also adds West Africa riches, new Pirates, the Portuguese, and a campaign mode into the mix. Set in the early 18th-century, each player is an infamous pirate captain weaving their own tale by performing daring feats and plundering on the high seas.
It's a time of conquest and the lure of riches, indomitable spirit and fat treasure galleons, pirate utopias and watery graves!
Are you ready to get your Pirate on?
How does it play?
You start with a deck of 12 cards, 2 of which are unique to your Pirate while 10 are shared. As you acquire cards and build your deck, your decisions will shape your Pirates’ personality. Your actions determine if you are a cooperative member of the Flying Gang, or a solo Pirate gone rogue, seeking fame and fortune on your own.
Using your cards you will sail across the map, strike fear on enemies, recruit crew, attack, defend, form a pirate haven, sack forts, complete global missions, or build infamy (which lets you gain even stronger cards). Each turn you will draw a hand of cards and take actions with them. Once you are out of cards, play goes to the next Pirate, and this continues until everyone has exhausted their decks.
Individually you are amassing Swagger as quickly as you can while collectively completing the global missions. The game ends when three of four global missions (chosen by the players before the game begins) are completed. If the Flying Gang completes the majority of these missions, they win! Otherwise, whichever Rogue completed the most missions wins. Alternatively, whoever reaches 100 Swagger first is the winner.
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