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BGG랭킹
BGG전체 : 10781
THEMATIC : 1289
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인원
4-6 명
BGG추천: 4-6 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
18+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Amabel Holland
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아티스트
Amabel Holland
-
인원
게임 소개
지금은 325년이고 기독교인이 되기엔 꽤 추운 시기입니다.
죽음의 고통에 대한 믿음을 포기할 수 밖에 없는 뜨거운 순간이었을 뿐만 아니라 콘스탄티누스 황제는 그것이 종종 분열된 로마제국을 통합하기를 바라며 정말로 그것에 기댔다. 그래서 주교들이 즉시 존 퀸투스 로마누스가 두 번 뒤집지 않는 난해한 논쟁을 벌일 때, 그 거물은 매우 흥분된다. 그는 니케아에서 주교들이 모여 합의를 볼 것을 요구한다. 그는 이 괴짜들이 무엇을 결정하든 상관하지 않는다.
이 모임은 아마벨 홀랜드에 의해 이 게임에서 4, 5, 6명의 선수들에게 불손한 대우를 받는다. 콘스탄티누스처럼 제1차 세계 공의회에서도 신학적 입장을 견지하고 있다. 어떤 지위가 결국 정통으로 받아들여지든 아니면 저주받을 이단으로 끝나든 간에, 신학 및 모든 것 - 개인적인 야망, 사소한 경쟁, 그리고 사회적 역학과 아무런 관련이 없다. 이것은 일종의 공유 인센티브 게임으로, 각 플레이어가 다양한 신학적 논쟁에서 양 쪽 중 한 쪽에게 커밋하는 게임입니다. 가장 많은 점수를 얻으면, 당신이 게임에서 이길 것입니다.
가장 적은 점수를 받은 선수가 가장 많은 정치적 영향력을 축적하지 않았다면 말이다. 그 선수는 교회를 분열시킬 만큼 강력해서 분열을 일으키고 승리를 가로챘다. 이를 막기 위해서는 최종 합의 과정에서 강력한 누군가가 찬밥 신세인지 확인해야 한다.
즉시, 능청스러운 대마초 건축 게임과 새로운 동맹에 대한 연구로 니케아는 초대 교회 역사상 가장 중요한 사건이었을지도 모르는 무례하지만 애정 어린 라즈베리를 선물한다.
죽음의 고통에 대한 믿음을 포기할 수 밖에 없는 뜨거운 순간이었을 뿐만 아니라 콘스탄티누스 황제는 그것이 종종 분열된 로마제국을 통합하기를 바라며 정말로 그것에 기댔다. 그래서 주교들이 즉시 존 퀸투스 로마누스가 두 번 뒤집지 않는 난해한 논쟁을 벌일 때, 그 거물은 매우 흥분된다. 그는 니케아에서 주교들이 모여 합의를 볼 것을 요구한다. 그는 이 괴짜들이 무엇을 결정하든 상관하지 않는다.
이 모임은 아마벨 홀랜드에 의해 이 게임에서 4, 5, 6명의 선수들에게 불손한 대우를 받는다. 콘스탄티누스처럼 제1차 세계 공의회에서도 신학적 입장을 견지하고 있다. 어떤 지위가 결국 정통으로 받아들여지든 아니면 저주받을 이단으로 끝나든 간에, 신학 및 모든 것 - 개인적인 야망, 사소한 경쟁, 그리고 사회적 역학과 아무런 관련이 없다. 이것은 일종의 공유 인센티브 게임으로, 각 플레이어가 다양한 신학적 논쟁에서 양 쪽 중 한 쪽에게 커밋하는 게임입니다. 가장 많은 점수를 얻으면, 당신이 게임에서 이길 것입니다.
가장 적은 점수를 받은 선수가 가장 많은 정치적 영향력을 축적하지 않았다면 말이다. 그 선수는 교회를 분열시킬 만큼 강력해서 분열을 일으키고 승리를 가로챘다. 이를 막기 위해서는 최종 합의 과정에서 강력한 누군가가 찬밥 신세인지 확인해야 한다.
즉시, 능청스러운 대마초 건축 게임과 새로운 동맹에 대한 연구로 니케아는 초대 교회 역사상 가장 중요한 사건이었을지도 모르는 무례하지만 애정 어린 라즈베리를 선물한다.
It's the year 325 and it's a pretty chill time to be a Christian.
Not only has it been a hot minute since they were forced to renounce their faith on pain of death, but the emperor Constantine has really leaned into it, hoping it will unite the often fractured Roman Empire. So, the big guy isn’t super-thrilled when bishops immediately get into nit-picky, esoteric arguments that John Quintus Romanus doesn’t give two flips about. He demands that the bishops gather together in the city of Nicaea to come to an accord. He doesn’t really care what these nerds decide, so long as they decide something.
This gathering is given irreverent treatment by Amabel Holland in this game for four, five, or six players. Like Constantine, it treats the theological positions argued at the first ecumenical council as fungible. Whether a position ends up accepted orthodoxy or damnable heresy has nothing to do with theology and everything to do with politics - with personal ambition, petty rivalries, and social dynamics. This is a sort of shared incentives game, in which each player commits to one of two sides in various theological disputes; guess which one the majority will go with and you’ll score points. Score the most points, and you’ll win the game.
Unless the player with the fewest points has accumulated the most political influence. That player is powerful enough to splinter the church, provoking a schism and stealing the win. To prevent this, you’ll need to make sure that someone that powerful isn’t left out in the cold during the final settlement.
At once a slick tableau-building game and a study in emergent alliances, Nicaea gives a rude but affectionate raspberry to what was perhaps the most pivotal event in the history of the early church.
Not only has it been a hot minute since they were forced to renounce their faith on pain of death, but the emperor Constantine has really leaned into it, hoping it will unite the often fractured Roman Empire. So, the big guy isn’t super-thrilled when bishops immediately get into nit-picky, esoteric arguments that John Quintus Romanus doesn’t give two flips about. He demands that the bishops gather together in the city of Nicaea to come to an accord. He doesn’t really care what these nerds decide, so long as they decide something.
This gathering is given irreverent treatment by Amabel Holland in this game for four, five, or six players. Like Constantine, it treats the theological positions argued at the first ecumenical council as fungible. Whether a position ends up accepted orthodoxy or damnable heresy has nothing to do with theology and everything to do with politics - with personal ambition, petty rivalries, and social dynamics. This is a sort of shared incentives game, in which each player commits to one of two sides in various theological disputes; guess which one the majority will go with and you’ll score points. Score the most points, and you’ll win the game.
Unless the player with the fewest points has accumulated the most political influence. That player is powerful enough to splinter the church, provoking a schism and stealing the win. To prevent this, you’ll need to make sure that someone that powerful isn’t left out in the cold during the final settlement.
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