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6La Grande Guerre: Western European Field Battles, 1700-1763 (2021) -
-
인원
2-6 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
R.J Rockefeller
-
아티스트
-
인원
게임 소개
라 그랑드 게르는 18세기 대륙 선형전 시대의 모든 대규모 전투를 위해 고안된 미니어처 워게임이다.
이 규칙은 여단의 수준을 전투 요소와 수식어로 추상화한다. 여단 기지가 서로 접촉할 때 보병/기병 전투 시스템은 교전, 머스킷총, 돌격 등 머스킷총 범위 내에서 수행된 모든 행동을 결합하고 포병도 멀리 떨어져 싸울 수 있습니다. 간단하지만 정확한 기법은 플레이어가 지휘 결정과 병력의 방향에 집중할 수 있도록 합니다.전투의 작은 부분이나 수많은 복잡한 규칙을 통과하기 보다는 예비군의 거대한 전술적 움직임을 증가시키는 것이다.
플레이어들은 보통 날개 지휘관의 역할을 맡아 여러 개의 여단을 지휘한다.
로스바흐와 같은 많은 전투들은 한 쪽당 한 명의 선수와 함께 할 수 있다.
이 게임은 역사적 편성과 전술에 보상을 주며, 스페인과 오스트리아 왕위 계승 전쟁과 (유럽에서) 7년 전쟁 동안 더 많은 재능 있는 지휘관들이 능력 내에서 혁신할 수 있게 한다.
이 게임은 명령 결정의 실행에 전장 마찰을 일으킵니다. 각 국가의 군대 유형은 그 시대의 다른 군대와 적절한 균형을 이루는 역사적 특성을 가지고 있다.
이 철저하게 검증된 규칙은 주로 7년 전쟁을 위해 작성되었지만, 스페인 왕위 계승 전쟁을 위한 본질적인 모듈을 가지고 있으며, 전술과 작전의 차이를 다루기 위한 충분한 조정과 함께 대부분의 기본 규칙을 준수한다. 더 이상의 확장은 대북방 전쟁을 덮을 수도 있다.
만약 플레이어들이 일부 대대와 싸우기보다는 18세기 전투를 모두 치르기를 원하거나, 척후병이 있을 장소보다 배치, 병력 집중, 연합 무기, 예비군 투입에 대해 더 고민하고 싶다면, 또는 열에서 열로 언제 바뀌어야 하는가에 대해 고민하고 싶다면, 라 그랑게 게르는 플레이해야 할 게임이다.
재생 순서:
1. 이니셔티브를 결정합니다.
2. 주도권을 가진 군대는 선택된 모든 부대가 이동할 때까지 각 여단 또는 포대를 이동합니다.
3. 모든 활성 플레이어 전투를 해결합니다. 일반 위험 테스트를 수행합니다.
4. 반응하는 쪽이 움직입니다.
5. 대응 측의 모든 전투를 해결합니다. 일반 위험 테스트를 수행합니다.
6. 승리 조건을 확인합니다. 다음 사이클로 이동합니다.
–게시자의 설명
이 규칙은 여단의 수준을 전투 요소와 수식어로 추상화한다. 여단 기지가 서로 접촉할 때 보병/기병 전투 시스템은 교전, 머스킷총, 돌격 등 머스킷총 범위 내에서 수행된 모든 행동을 결합하고 포병도 멀리 떨어져 싸울 수 있습니다. 간단하지만 정확한 기법은 플레이어가 지휘 결정과 병력의 방향에 집중할 수 있도록 합니다.전투의 작은 부분이나 수많은 복잡한 규칙을 통과하기 보다는 예비군의 거대한 전술적 움직임을 증가시키는 것이다.
플레이어들은 보통 날개 지휘관의 역할을 맡아 여러 개의 여단을 지휘한다.
로스바흐와 같은 많은 전투들은 한 쪽당 한 명의 선수와 함께 할 수 있다.
이 게임은 역사적 편성과 전술에 보상을 주며, 스페인과 오스트리아 왕위 계승 전쟁과 (유럽에서) 7년 전쟁 동안 더 많은 재능 있는 지휘관들이 능력 내에서 혁신할 수 있게 한다.
이 게임은 명령 결정의 실행에 전장 마찰을 일으킵니다. 각 국가의 군대 유형은 그 시대의 다른 군대와 적절한 균형을 이루는 역사적 특성을 가지고 있다.
이 철저하게 검증된 규칙은 주로 7년 전쟁을 위해 작성되었지만, 스페인 왕위 계승 전쟁을 위한 본질적인 모듈을 가지고 있으며, 전술과 작전의 차이를 다루기 위한 충분한 조정과 함께 대부분의 기본 규칙을 준수한다. 더 이상의 확장은 대북방 전쟁을 덮을 수도 있다.
만약 플레이어들이 일부 대대와 싸우기보다는 18세기 전투를 모두 치르기를 원하거나, 척후병이 있을 장소보다 배치, 병력 집중, 연합 무기, 예비군 투입에 대해 더 고민하고 싶다면, 또는 열에서 열로 언제 바뀌어야 하는가에 대해 고민하고 싶다면, 라 그랑게 게르는 플레이해야 할 게임이다.
재생 순서:
1. 이니셔티브를 결정합니다.
2. 주도권을 가진 군대는 선택된 모든 부대가 이동할 때까지 각 여단 또는 포대를 이동합니다.
3. 모든 활성 플레이어 전투를 해결합니다. 일반 위험 테스트를 수행합니다.
4. 반응하는 쪽이 움직입니다.
5. 대응 측의 모든 전투를 해결합니다. 일반 위험 테스트를 수행합니다.
6. 승리 조건을 확인합니다. 다음 사이클로 이동합니다.
–게시자의 설명
La Grande Guerre is a miniatures wargame designed for entire large battles of the age of Continental linear warfare during the 18th Century.
The rules abstract details the brigade level into combat factors and modifiers. When brigade bases contact one another, the infantry/cavalry combat system combines all actions troops took within musket range of one another, including skirmishing, musketry, and charges, while artillery can also fight at a distance Simple but accurate mechanics allow players to concentrate on command decisions and the direction of troops, including grand tactical movement of reserves, rather than wade through the minutia of battle or numerous or complicated rules.
Players usually take the role of wing commanders, directing a few divisions, each of several brigades.
Many battles, such as Rossbach, can be played with one player per side.
The game rewards historical formations and tactics, while allowing more gifted commanders to innovate within the capabilities of forces during the wars of Spanish and Austrian Succession, and the Seven Years War (in Europe).
This game inflicts battlefield friction on the execution of command decisions. Each nation’s troop types have historical characteristics that place them in the proper balance with the other forces of their era.
These thoroughly playtested rules are written primarily for the Seven Years War, but have an intrinsic module for the War of Spanish Succession, with just enough adjustments to cover the differences in tactics and operation while keeping most of the same basic rules. Further expansions may cover the Great Northern War.
If players want to fight all of an 18th Century battle, rather than with some battalions or want to worry more about deployment, concentration of force, combined arms, and the commitment of reserves rather than where might skirmishers be, or when to change from column to line, La Grande Guerre is the game to play.
Sequence of Play:
1. Determine initiative.
2. The army with initiative moves each brigade or battery until all selected units have moved.
3. Resolve all active player combats. Conduct general risk tests.
4. The reacting side moves.
5. Resolve all combat for the reactive side. Conduct general risk tests.
6. Check for victory conditions. Proceed to next cycle.
–Description from the publisher
The rules abstract details the brigade level into combat factors and modifiers. When brigade bases contact one another, the infantry/cavalry combat system combines all actions troops took within musket range of one another, including skirmishing, musketry, and charges, while artillery can also fight at a distance Simple but accurate mechanics allow players to concentrate on command decisions and the direction of troops, including grand tactical movement of reserves, rather than wade through the minutia of battle or numerous or complicated rules.
Players usually take the role of wing commanders, directing a few divisions, each of several brigades.
Many battles, such as Rossbach, can be played with one player per side.
The game rewards historical formations and tactics, while allowing more gifted commanders to innovate within the capabilities of forces during the wars of Spanish and Austrian Succession, and the Seven Years War (in Europe).
This game inflicts battlefield friction on the execution of command decisions. Each nation’s troop types have historical characteristics that place them in the proper balance with the other forces of their era.
These thoroughly playtested rules are written primarily for the Seven Years War, but have an intrinsic module for the War of Spanish Succession, with just enough adjustments to cover the differences in tactics and operation while keeping most of the same basic rules. Further expansions may cover the Great Northern War.
If players want to fight all of an 18th Century battle, rather than with some battalions or want to worry more about deployment, concentration of force, combined arms, and the commitment of reserves rather than where might skirmishers be, or when to change from column to line, La Grande Guerre is the game to play.
Sequence of Play:
1. Determine initiative.
2. The army with initiative moves each brigade or battery until all selected units have moved.
3. Resolve all active player combats. Conduct general risk tests.
4. The reacting side moves.
5. Resolve all combat for the reactive side. Conduct general risk tests.
6. Check for victory conditions. Proceed to next cycle.
–Description from the publisher
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