-
BGG랭킹
BGG전체 : 16014
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-75 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Tim Armstrong (II)
-
아티스트
Nastya Lehn
-
인원
게임 소개
The Vazars of Ubar는 플레이어들을 신화 속의 시장인 Ubar로 데려가는 환상적인 엔진 제작 게임입니다. 게임마다 비용이 모래처럼 변하는 시장에서 공통 영역에서 무역 타일을 초안하고, 시간을 들여서 지불합니다. 트레이드윈드를 활용하여 초안 타일을 계속해서 활성화하십시오. 당신의 배에 당신의 물건을 파는 상점 뜨는 것 당신의 길게 만드는 가장 소중한 화물을 운반할 공간을 관리. 시장에서 변동하는 가치들을 잘 살펴서 당신의 상품들이 가장 많은 금을 벌어들일 수 있도록 하고 우바의 바자르에서 가장 말괄량이 무역업자로서 당신의 승리를 확실히 하라!
설치하는 동안 트레이드 타일은 테이블 중앙에 있는 그리드에 배치됩니다. 선수의 차례가 되면, 그들은 중앙 지역에서 트레이드 타일을 가져와서 시간 비용을 지불한다. 그들의 배를 다음 바자회를 향해 이동함으로써 시간 비용은 소비됩니다.
트레이드 타일을 가져간 후, 플레이어는 이전에 가져간 타일에 인접한 타일에 그것을 더하여, 새로 가져간 타일과 이전에 가져간 타일을 그들의 타일의 무역 바람의 방향에 따라 활성화시킨다. 트레이드 타일은 플레이어들이 이미 가지고 있는 공급품이나 더 바람직한 상품과 교환하여 새로운 상품을 얻을 수 있게 한다.
플레이어의 배가 바자회에 도착하면, 그들은 배 안에 있는 상품들(게임에 따라 가치가 변동되는 시장들)을 얼마든지 팔 수 있다. 모든 플레이어가 바자회에 도달하면 중앙에 있는 무역 타일이 지워지고 새로운 무역 타일이 만들어집니다.
모든 플레이어가 세 번째 바자회에 도달하면 게임이 종료되고 가장 많은 금을 판 플레이어가 승리합니다!
설치하는 동안 트레이드 타일은 테이블 중앙에 있는 그리드에 배치됩니다. 선수의 차례가 되면, 그들은 중앙 지역에서 트레이드 타일을 가져와서 시간 비용을 지불한다. 그들의 배를 다음 바자회를 향해 이동함으로써 시간 비용은 소비됩니다.
트레이드 타일을 가져간 후, 플레이어는 이전에 가져간 타일에 인접한 타일에 그것을 더하여, 새로 가져간 타일과 이전에 가져간 타일을 그들의 타일의 무역 바람의 방향에 따라 활성화시킨다. 트레이드 타일은 플레이어들이 이미 가지고 있는 공급품이나 더 바람직한 상품과 교환하여 새로운 상품을 얻을 수 있게 한다.
플레이어의 배가 바자회에 도착하면, 그들은 배 안에 있는 상품들(게임에 따라 가치가 변동되는 시장들)을 얼마든지 팔 수 있다. 모든 플레이어가 바자회에 도달하면 중앙에 있는 무역 타일이 지워지고 새로운 무역 타일이 만들어집니다.
모든 플레이어가 세 번째 바자회에 도달하면 게임이 종료되고 가장 많은 금을 판 플레이어가 승리합니다!
The Bazaars of Ubar is a fantastical engine-building game that takes players to the mythical marketplaces of Ubar - the Atlantis of the Sands! Draft trade tiles from a common area, paying for them with time, in a marketplace where the costs shift like the sands from game to game. Make clever use of tradewinds to activate your drafted tiles again and again. Manage the space on your ship to carry only the most precious cargo as you make your way to floating bazaars to sell your goods. Watch for fluctuating values in the markets to make sure your goods bring in the most gold and ensure your victory as the shrewdest trader in The Bazaars of Ubar!
During setup, Trade tiles are laid out in a grid in the center of the table. On a player's turn, they take a trade tile from the center area and, paying a time cost for it. The time cost is spent by moving their ship along the path toward the next bazaar.
After taking a trade tile, a player adds it to their tableau adjacent to previously taken tiles - activating the newly taken tile and previously taken tiles in their tableau according to the direction of the trade winds on their tile. Trade tiles allow players to earn new goods from the supply or trade goods they already have for more desirable goods.
When a player's ship reaches a bazaar, they may sell any number of the goods they have in their ship (to marketplaces with fluctuating values that vary from game to game). When all players have reached a bazaar, the trade tiles in the center are cleared and a new grid of trade tiles created.
When all players have reached the third bazaar, the game ends and the player with the most gold from selling their goods wins!
During setup, Trade tiles are laid out in a grid in the center of the table. On a player's turn, they take a trade tile from the center area and, paying a time cost for it. The time cost is spent by moving their ship along the path toward the next bazaar.
After taking a trade tile, a player adds it to their tableau adjacent to previously taken tiles - activating the newly taken tile and previously taken tiles in their tableau according to the direction of the trade winds on their tile. Trade tiles allow players to earn new goods from the supply or trade goods they already have for more desirable goods.
When a player's ship reaches a bazaar, they may sell any number of the goods they have in their ship (to marketplaces with fluctuating values that vary from game to game). When all players have reached a bazaar, the trade tiles in the center are cleared and a new grid of trade tiles created.
When all players have reached the third bazaar, the game ends and the player with the most gold from selling their goods wins!
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
458
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18