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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
120-180 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.83 / 5
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디자이너
P. R. Daniels
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아티스트
Marc Rodrigue (II)
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인원
게임 소개
베어 트랩: 소련-아프가니스탄 전쟁은 소련-아프가니스탄 전쟁 (1979-1989)을 모방한 빠른 플레이의 저복잡도 게임이다. 베어 트랩은 게임 시스템을 세키가하라에서 이 새로운 설정으로 적응시킵니다.
이 중 한 명은 소련군 제40군의 지원을 받는 아프가니스탄 민주 공화국과 그 군대를 지휘하게 된다. 다른 플레이어는 지역 부족 반란군(래쉬카르)과 무자헤딘 게릴라 전사들을 지휘한다. 소비에트 플레이어는 동정적인 지방 정부를 지지하고 러시아의 아이스락 문제를 해결하려고 하는 반면, 반란군 플레이어는 외국 침략자들과 세속주의 정부를 추방하려고 한다.
게임플레이는 아프가니스탄의 지역 기반 지도에서 부대를 보충, 활성화, 이동시키기 위해 번갈아 카드놀이를 하는 것으로 구성되며, 양쪽 유닛이 같은 공간에 배치될 때마다 전투가 벌어진다. 베어트랩은 GMT게임즈의 고전 세키가하라의 핵심 메카니즘을 각색해 배신과 이탈의 가능성을 가능케 하지만 숨겨진 유닛 스탠스, 강력한 전략 카드, 그리고 양쪽에 고유한 카드 지원 솔로 모드 등 여러 가지 새로운 측면을 추가했다.
베어 트랩은 무엇보다도 2인용 게임이지만 카드 지원 플로우차트 봇을 사용하는 단독 플레이를 위한 규칙도 포함하고 있다.
기간: 개각당 16~20개월
단위 규모: 블록 1개 = 500 - 8,000명
플레이어 수: 1 ~ 2
게임 시간: 2시간에서 3시간
복잡성: 낮음(GMT 기준 3/9)
이 중 한 명은 소련군 제40군의 지원을 받는 아프가니스탄 민주 공화국과 그 군대를 지휘하게 된다. 다른 플레이어는 지역 부족 반란군(래쉬카르)과 무자헤딘 게릴라 전사들을 지휘한다. 소비에트 플레이어는 동정적인 지방 정부를 지지하고 러시아의 아이스락 문제를 해결하려고 하는 반면, 반란군 플레이어는 외국 침략자들과 세속주의 정부를 추방하려고 한다.
게임플레이는 아프가니스탄의 지역 기반 지도에서 부대를 보충, 활성화, 이동시키기 위해 번갈아 카드놀이를 하는 것으로 구성되며, 양쪽 유닛이 같은 공간에 배치될 때마다 전투가 벌어진다. 베어트랩은 GMT게임즈의 고전 세키가하라의 핵심 메카니즘을 각색해 배신과 이탈의 가능성을 가능케 하지만 숨겨진 유닛 스탠스, 강력한 전략 카드, 그리고 양쪽에 고유한 카드 지원 솔로 모드 등 여러 가지 새로운 측면을 추가했다.
베어 트랩은 무엇보다도 2인용 게임이지만 카드 지원 플로우차트 봇을 사용하는 단독 플레이를 위한 규칙도 포함하고 있다.
기간: 개각당 16~20개월
단위 규모: 블록 1개 = 500 - 8,000명
플레이어 수: 1 ~ 2
게임 시간: 2시간에서 3시간
복잡성: 낮음(GMT 기준 3/9)
Bear Trap: The Soviet-Afghan War is a quick-playing, low-complexity game simulating the Soviet-Afghan War (1979-1989). Bear Trap adapts the game system from Sekigahara to this new setting.
One player takes command of the ruling Democratic Republic of Afghanistan and its forces, supported by the Soviet 40th Army. The other player takes command of the local tribal rebels (the Lashkar) and Mujahideen guerrilla fighters. The Soviet player seeks to prop up the sympathetic local government and “solve the Russian Ice-lock Problem” while the Insurgent player seeks to expel the foreign invaders and secularist government.
Gameplay consists of alternating turns playing cards to replenish, activate, and move units on an area-based map of Afghanistan, with battles occurring whenever units from both sides end up in the same space. Bear Trap adapts the core mechanics from GMT Games' classic Sekigahara, allowing for the possibility of betrayal and defections, but also adds several new aspects, such as hidden unit stances, powerful strategy cards, and a unique card-assisted solo mode for either side.
Bear Trap is first and foremost a 2-player game, but it also includes rules for solo play (which utilizes a card-assisted flowchart bot).
Time Scale: 16-20 months per Reshuffle
Unit Scale: 1 Block = 500 - 8,000 soldiers
Number of Players: 1 to 2
Play Time: 2 to 3 hours
Complexity: Low (3/9 on GMT's scale)
One player takes command of the ruling Democratic Republic of Afghanistan and its forces, supported by the Soviet 40th Army. The other player takes command of the local tribal rebels (the Lashkar) and Mujahideen guerrilla fighters. The Soviet player seeks to prop up the sympathetic local government and “solve the Russian Ice-lock Problem” while the Insurgent player seeks to expel the foreign invaders and secularist government.
Gameplay consists of alternating turns playing cards to replenish, activate, and move units on an area-based map of Afghanistan, with battles occurring whenever units from both sides end up in the same space. Bear Trap adapts the core mechanics from GMT Games' classic Sekigahara, allowing for the possibility of betrayal and defections, but also adds several new aspects, such as hidden unit stances, powerful strategy cards, and a unique card-assisted solo mode for either side.
Bear Trap is first and foremost a 2-player game, but it also includes rules for solo play (which utilizes a card-assisted flowchart bot).
Time Scale: 16-20 months per Reshuffle
Unit Scale: 1 Block = 500 - 8,000 soldiers
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