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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-300 분
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연령
16+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Todd Vander Pluym
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아티스트
John Tamplin
-
인원
게임 소개
18Kit은 플레이어 수와 게임 선택의 폭을 기준으로 확장되도록 설계된 모듈식 게임이다. 플레이어들은 서로 다른 회사의 주식을 사고 팔아서 가장 많은 돈을 버는 것을 목표로 한다; 이러한 실체들은 플레이어들에 의해 운영되며, 트랙을 깔고, 역을 배치하고, 열차를 운행하고 사고, 주주들에게 수익을 분배할 수 있다.
대부분의 18xx가 지도와 회사의 시작 위치를 고정된 방식으로 형성하는 상세한 역사적 배경에 의존하지만 18Kit은 완전히 비역사적이며 결과적으로 훨씬 더 유연하다.
18Kit은 최대 7헥스 타일, "게임 차트"로 구성된 모듈식 맵을 갖추고 있으며 열차, 맵 타일, 사용 가능한 회사 종류 등 플레이어 수와 은행 크기에 따라 설정의 모든 측면을 정의한다.
이 게임은 고전적인 2D 주식 시장의 변형인 독특한 리본 스타일의 육각 주식 시장이 특징이다.
그 외에도 이 게임은 소규모 기업, 가격 보호 및 1870년 2:1 합병(시스템)을 포함한 증분 상한 18xx이다.
플레이어가 파산하거나 은행이 파산할 때 종료되며, 개인 돈과 자사주 가치를 고려해 승자가 가장 부유한 비파산 플레이어가 된다.
대부분의 18xx가 지도와 회사의 시작 위치를 고정된 방식으로 형성하는 상세한 역사적 배경에 의존하지만 18Kit은 완전히 비역사적이며 결과적으로 훨씬 더 유연하다.
18Kit은 최대 7헥스 타일, "게임 차트"로 구성된 모듈식 맵을 갖추고 있으며 열차, 맵 타일, 사용 가능한 회사 종류 등 플레이어 수와 은행 크기에 따라 설정의 모든 측면을 정의한다.
이 게임은 고전적인 2D 주식 시장의 변형인 독특한 리본 스타일의 육각 주식 시장이 특징이다.
그 외에도 이 게임은 소규모 기업, 가격 보호 및 1870년 2:1 합병(시스템)을 포함한 증분 상한 18xx이다.
플레이어가 파산하거나 은행이 파산할 때 종료되며, 개인 돈과 자사주 가치를 고려해 승자가 가장 부유한 비파산 플레이어가 된다.
18Kit is a modular game designed to scale based on the number of players and choosen lenght of play. Players aim to make the most money by buying and selling stock in different corporation; those entities, conversely, are operated by players and may lay track, place stations, run and buy trains, and distribute returns to its shareholders.
While most 18xx rely on a detailed historical background which shapes the map and companies' starting locations in a fixed way, 18Kit is completely ahistorical and consequently much more flexible.
18Kit features a modular map with up to 7-hex tiles, a "game chart" that defines all aspects of setup depending on player count and bank size, like number of trains, map tiles, available company types.
The game feature a unique ribbon-style hex stock market, which is a variation on the classic 2D stock market.
Other than that, the game is an incremental cap 18xx with minor companies, price protection à la 1870 and 2:1 mergers (systems).
It ends when a player goes bankrupt or the bank breaks, and the winner is the richest non-bankrupt player, taking in account personal money and value of their own shares.
While most 18xx rely on a detailed historical background which shapes the map and companies' starting locations in a fixed way, 18Kit is completely ahistorical and consequently much more flexible.
18Kit features a modular map with up to 7-hex tiles, a "game chart" that defines all aspects of setup depending on player count and bank size, like number of trains, map tiles, available company types.
The game feature a unique ribbon-style hex stock market, which is a variation on the classic 2D stock market.
Other than that, the game is an incremental cap 18xx with minor companies, price protection à la 1870 and 2:1 mergers (systems).
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