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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
90-180 분
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연령
13+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Michał Śmigielski
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아티스트
Michał Śmigielski
-
인원
게임 소개
그것은 19세기 초입니다. 당신은 오직 한 가지 목표만을 생각하는 영국 기업가입니다. 섬유 산업의 급속한 발전에 의해 창출된 면화에 대한 기하급수적으로 증가하는 수요로부터 이익을 얻기 위해서입니다. 이 귀한 상품의 가장 싼 가격을 찾아 전 세계로 배를 보내게 될 것입니다. 확장되는 시장에 발맞춰 가장 성공적인 상인이 될 기회를 잡을 것인가?
이 게임은 3개의 스테이지로 9라운드에 걸쳐 진행되며, 각 스테이지에는 약 20년이 소요된다. 각 라운드에서 플레이어들은 회사의 부를 비교하여 현재의 턴 순서를 결정하고, 배를 빌려 목화가 수확되는 지역으로 배를 보내고, 목화를 구입하여 영국으로 돌아가 이익을 남긴다. 각 라운드가 끝날 때마다 플레이어는 선박 유지비를 지불하고 다음 라운드를 준비하는 보드를 비운다. 플레이어들은 또한 승객들을 수송하고 영국으로부터 적은 양의 상품을 수출함으로써 이익을 얻을 수 있다.
게임은 최대 용량이 가장 중요한 속성이 다른 24개의 선박 카드 덱을 사용합니다. 면화는 면화를 수확한 네 곳의 역사적 지역에서 다양한 양과 가격의 계약 카드를 통해 구입할 수 있다. 가뭄과 국지적인 전쟁은 플레이어들의 계획을 방해할 수 있으며, 덱에서 카드를 뽑는 순서와 함께 게임의 주요 무작위 요소이다. 선박은 면화 수확에 대한 제한된 정보만 입수할 수 있을 때 임대하는 것으로 무역회사 경영의 어려움을 가중시키고 있다. 플레이어는 회사 주식을 매각하여 추가 자금 지원을 받을 수 있지만 게임이 끝나면 모든 자산을 재매입해야 한다.
이 게임은 승점이 없습니다. 마지막에 가장 부유한 회사를 소유한 플레이어가 게임에서 승리합니다.
상대적인 면화 가격과 다른 지역에서 수확되는 면화의 양은 실제 경제 데이터에 기초했다. 시장의 기하급수적인 성장을 시뮬레이션하기 위해 게임은 단계 간에 스스로 조정된다. 이것은 많은 양의 동전과 토큰을 다룰 필요 없이 면화의 붐을 따라갈 수 있게 해준다. 다른 옵션들 중 고급 게임 룰은 다른 플레이어들의 주식을 살 가능성을 도입한다. 이러한 방식으로 플레이어들은 투자하고 경쟁사들의 성공으로부터 이익을 얻을 수 있다.
—디자이너의 설명
이 게임은 3개의 스테이지로 9라운드에 걸쳐 진행되며, 각 스테이지에는 약 20년이 소요된다. 각 라운드에서 플레이어들은 회사의 부를 비교하여 현재의 턴 순서를 결정하고, 배를 빌려 목화가 수확되는 지역으로 배를 보내고, 목화를 구입하여 영국으로 돌아가 이익을 남긴다. 각 라운드가 끝날 때마다 플레이어는 선박 유지비를 지불하고 다음 라운드를 준비하는 보드를 비운다. 플레이어들은 또한 승객들을 수송하고 영국으로부터 적은 양의 상품을 수출함으로써 이익을 얻을 수 있다.
게임은 최대 용량이 가장 중요한 속성이 다른 24개의 선박 카드 덱을 사용합니다. 면화는 면화를 수확한 네 곳의 역사적 지역에서 다양한 양과 가격의 계약 카드를 통해 구입할 수 있다. 가뭄과 국지적인 전쟁은 플레이어들의 계획을 방해할 수 있으며, 덱에서 카드를 뽑는 순서와 함께 게임의 주요 무작위 요소이다. 선박은 면화 수확에 대한 제한된 정보만 입수할 수 있을 때 임대하는 것으로 무역회사 경영의 어려움을 가중시키고 있다. 플레이어는 회사 주식을 매각하여 추가 자금 지원을 받을 수 있지만 게임이 끝나면 모든 자산을 재매입해야 한다.
이 게임은 승점이 없습니다. 마지막에 가장 부유한 회사를 소유한 플레이어가 게임에서 승리합니다.
상대적인 면화 가격과 다른 지역에서 수확되는 면화의 양은 실제 경제 데이터에 기초했다. 시장의 기하급수적인 성장을 시뮬레이션하기 위해 게임은 단계 간에 스스로 조정된다. 이것은 많은 양의 동전과 토큰을 다룰 필요 없이 면화의 붐을 따라갈 수 있게 해준다. 다른 옵션들 중 고급 게임 룰은 다른 플레이어들의 주식을 살 가능성을 도입한다. 이러한 방식으로 플레이어들은 투자하고 경쟁사들의 성공으로부터 이익을 얻을 수 있다.
—디자이너의 설명
It is the early 19th century. You are a British entrepreneur with only one goal on your mind. To benefit from an exponentially growing demand for cotton created by a rapid development of the textile industry. You will send your ships all over the world in search of the best bargain prices of this precious commodity. Will you keep up with the expanding market and seize the opportunity to become the most successful merchant?
The game is played over 9 rounds in 3 stages, each stage covering roughly 20 years. During each round players compare the wealth of their companies to determine current turn order, they rent ships, send ships to regions where cotton is harvested, buy cotton and return back to the United Kingdom to sell cotton with a profit. At the end of each round players pay a ship maintenance cost and clear the board preparing for the next round. Players can also benefit from transporting passengers and exporting small amounts of goods from the United Kingdom.
Game uses a deck of 24 ship cards with different properties where maximum capacity is the most important one. Cotton can be purchased from contract cards of different quantities and prices in four historical regions where cotton was harvested. Droughts and local wars can interrupt players' plans and along with the order of cards being drawn from the decks are the main random factor of the game. Ships are rented when only limited information about cotton harvests is available, adding to the difficulty of managing trading companies. Players can sell shares of their company to obtain additional funding but are requested to re-buy all their assets at the end of the game.
There are no victory points in this game. The player who owns the wealthiest company at the end wins the game.
Relative cotton prices and amounts of cotton harvested in different regions were based on real world economic data. In order to simulate exponential growth of the market the game rescales itself between stages. This allows to keep up with the cotton boom without a need to handle large amounts of coins and tokens. Advanced game rules among other options introduce the possibility of buying other players' shares. This way players can invest and profit from their competitors' success.
—description from the designer
The game is played over 9 rounds in 3 stages, each stage covering roughly 20 years. During each round players compare the wealth of their companies to determine current turn order, they rent ships, send ships to regions where cotton is harvested, buy cotton and return back to the United Kingdom to sell cotton with a profit. At the end of each round players pay a ship maintenance cost and clear the board preparing for the next round. Players can also benefit from transporting passengers and exporting small amounts of goods from the United Kingdom.
Game uses a deck of 24 ship cards with different properties where maximum capacity is the most important one. Cotton can be purchased from contract cards of different quantities and prices in four historical regions where cotton was harvested. Droughts and local wars can interrupt players' plans and along with the order of cards being drawn from the decks are the main random factor of the game. Ships are rented when only limited information about cotton harvests is available, adding to the difficulty of managing trading companies. Players can sell shares of their company to obtain additional funding but are requested to re-buy all their assets at the end of the game.
There are no victory points in this game. The player who owns the wealthiest company at the end wins the game.
Relative cotton prices and amounts of cotton harvested in different regions were based on real world economic data. In order to simulate exponential growth of the market the game rescales itself between stages. This allows to keep up with the cotton boom without a need to handle large amounts of coins and tokens. Advanced game rules among other options introduce the possibility of buying other players' shares. This way players can invest and profit from their competitors' success.
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