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BGG랭킹
BGG전체 : 3431
FAMILYGAMES : 1045
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.38 / 5
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디자이너
Hashimoto Atsushi (橋本淳志)
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아티스트
Rie Komatsuzaki, Jun Sasaki
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인원
게임 소개
타이거&드래곤의 플레이어는 공격과 방어의 파도에 참여하기 위해 손에서 타일을 연주합니다. 이 라운드에서 사용 중인 10개의 득점 카드 중 하나를 기준으로 점수를 획득하는 첫 번째 플레이어가 됩니다.
이 놀이는 38개의 타일로 구성되어 있는데, 36개의 번호에 1개, 2개, 8개까지 8개의 8자루와 호랑이와 용이 있다. 패를 아래쪽으로 섞은 다음 각 플레이어가 플레이어 수에 따라 패를 가져가고 라운드의 시작 플레이어가 추가 패를 가져갑니다. 예를 들어, 4명의 플레이어가 있으면, 출발 선수는 10개의 타일을 그리고 다른 모든 플레이어는 9개의 타일을 그립니다. 하나 이상의 타일이 재생되지 않은 상태로 남아 있습니다.
스타트 플레이어는 손에서 타일을 연주하여 공격합니다. 다음 플레이어는 패스를 하거나 같은 타일을 플레이하여 공격을 방어할 수 있습니다. 용은 홀수 기와를, 호랑이는 짝수 기와를 방어한다. 방어 후 자신의 타일을 배치하여 공격합니다. 한 선수가 패스하면 다음 선수가 패스하거나 수비한다. 다른 모든 플레이어가 공격을 전달할 경우 손에서 아래쪽을 향해 타일을 놓은 다음 새 타일을 선택하여 다시 공격하십시오. 용과 호랑이로 공격하면 홀수와 짝수 타일로 방어할 수 있다.
먼저 손을 비운 플레이어가 라운드에서 승리하고 마지막으로 플레이한 타일과 해당 라운드의 특정 득점 카드를 기준으로 점수를 획득합니다. 그들은 무방비 상태로 공격이 진행될 때마다 1점의 보너스 포인트를 획득합니다. 라운드가 끝날 때, 한 선수가 10점 이상을 득점하면, 그들이 승리한다.
타이거&드래곤은 일본의 유명한 전통 게임인 GOITA를 기반으로 하고 있으며, 그것은 이전의 팀처럼 팀 규칙을 가지고 플레이할 수 있습니다. 팀원들은 서로 마주보고 앉고, 가장 먼저 단체로 15점 이상을 얻은 팀이 승리한다.
이 놀이는 38개의 타일로 구성되어 있는데, 36개의 번호에 1개, 2개, 8개까지 8개의 8자루와 호랑이와 용이 있다. 패를 아래쪽으로 섞은 다음 각 플레이어가 플레이어 수에 따라 패를 가져가고 라운드의 시작 플레이어가 추가 패를 가져갑니다. 예를 들어, 4명의 플레이어가 있으면, 출발 선수는 10개의 타일을 그리고 다른 모든 플레이어는 9개의 타일을 그립니다. 하나 이상의 타일이 재생되지 않은 상태로 남아 있습니다.
스타트 플레이어는 손에서 타일을 연주하여 공격합니다. 다음 플레이어는 패스를 하거나 같은 타일을 플레이하여 공격을 방어할 수 있습니다. 용은 홀수 기와를, 호랑이는 짝수 기와를 방어한다. 방어 후 자신의 타일을 배치하여 공격합니다. 한 선수가 패스하면 다음 선수가 패스하거나 수비한다. 다른 모든 플레이어가 공격을 전달할 경우 손에서 아래쪽을 향해 타일을 놓은 다음 새 타일을 선택하여 다시 공격하십시오. 용과 호랑이로 공격하면 홀수와 짝수 타일로 방어할 수 있다.
먼저 손을 비운 플레이어가 라운드에서 승리하고 마지막으로 플레이한 타일과 해당 라운드의 특정 득점 카드를 기준으로 점수를 획득합니다. 그들은 무방비 상태로 공격이 진행될 때마다 1점의 보너스 포인트를 획득합니다. 라운드가 끝날 때, 한 선수가 10점 이상을 득점하면, 그들이 승리한다.
타이거&드래곤은 일본의 유명한 전통 게임인 GOITA를 기반으로 하고 있으며, 그것은 이전의 팀처럼 팀 규칙을 가지고 플레이할 수 있습니다. 팀원들은 서로 마주보고 앉고, 가장 먼저 단체로 15점 이상을 얻은 팀이 승리한다.
Players in Tiger & Dragon play tiles from their hand to participate in waves of attack and defense. Be the first player to empty your hand to score points based on whichever one of ten scoring cards are in use this round.
The game contains 38 tiles: 36 numbered tiles with one 1, two 2s, etc. up to eight 8s, along with a tiger and a dragon. Shuffle the tiles face down, then each player takes tiles based on the player count, with the round's starting player taking one additional tile. With four players, for example, the starting player draw ten tiles and all other players nine. At least one tile will remain out of play.
The start player attacks by playing a tile from their hand. The next player can either pass or defend the attack by playing the same tile. Note that the dragon defends against any odd-numbered tile and the tiger against any even-numbered tile. After defending, place a tile of your own to attack. If a player passes, the next player either passes or defends. If all other players pass on your attack, place a tile from your hand face down, then choose a new tile to attack again. If you attack with the dragon or tiger, a player can defend with any odd- or even-numbered tile, respectively.
The first player to empty their hand wins the round and scores points based on the last tile that they played and the specific scoring card for that round. They score 1 bonus point for each time an attack of theirs went undefended. At the end of a round, if a player has scored 10+ points, they win.
Tiger & Dragon is based on the popular Japanese traditional game GOITA, and it can be played with team rules like that earlier team. Teammates sit across from one another, and the first team to collectively score 15+ points wins.
The game contains 38 tiles: 36 numbered tiles with one 1, two 2s, etc. up to eight 8s, along with a tiger and a dragon. Shuffle the tiles face down, then each player takes tiles based on the player count, with the round's starting player taking one additional tile. With four players, for example, the starting player draw ten tiles and all other players nine. At least one tile will remain out of play.
The start player attacks by playing a tile from their hand. The next player can either pass or defend the attack by playing the same tile. Note that the dragon defends against any odd-numbered tile and the tiger against any even-numbered tile. After defending, place a tile of your own to attack. If a player passes, the next player either passes or defends. If all other players pass on your attack, place a tile from your hand face down, then choose a new tile to attack again. If you attack with the dragon or tiger, a player can defend with any odd- or even-numbered tile, respectively.
The first player to empty their hand wins the round and scores points based on the last tile that they played and the specific scoring card for that round. They score 1 bonus point for each time an attack of theirs went undefended. At the end of a round, if a player has scored 10+ points, they win.
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