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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.67 / 5
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디자이너
Jonathan Kandell
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아티스트
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인원
게임 소개
투하오는 2인용 전통 클라이밍 게임을 담아내기 위해 고안된 간단하고 빠른 게임입니다. 투하오는 중국에서 지난 수십 년 동안 생겨난 새로운 부자들을 가리키는 중국어 구어 용어이다.
한 게임은 세 손 길이입니다. 세 손 모두 처음에 각 플레이어에게 주어지지만, 각 라운드가 시작될 때까지 공개되지 않는다. 각 라운드에서 목표는 콤보 게임을 함으로써 먼저 모든 카드를 제거하는 것입니다. 플레이어가 더 높은 콤보를 플레이할 수 없거나 플레이할 의사가 없기 때문에 패스를 할 때마다 이전에 플레이한 콤보에서 두 개의 카드를 꺼내 다음 번에 다시 사용할 수 있게 된다.
새로운 라운드를 시작할 때마다 처음에 사용한 카드와 이전 라운드에서 선택 또는 할당한 <tribute&rdqu; 카드를 결합한다. 각 라운드가 끝날 때마다 상대방에게 남은 카드 수에 따라 점수를 매기고, 세 라운드가 끝날 때마다 가장 높은 점수를 획득하게 된다.
한 게임은 세 손 길이입니다. 세 손 모두 처음에 각 플레이어에게 주어지지만, 각 라운드가 시작될 때까지 공개되지 않는다. 각 라운드에서 목표는 콤보 게임을 함으로써 먼저 모든 카드를 제거하는 것입니다. 플레이어가 더 높은 콤보를 플레이할 수 없거나 플레이할 의사가 없기 때문에 패스를 할 때마다 이전에 플레이한 콤보에서 두 개의 카드를 꺼내 다음 번에 다시 사용할 수 있게 된다.
새로운 라운드를 시작할 때마다 처음에 사용한 카드와 이전 라운드에서 선택 또는 할당한 <tribute&rdqu; 카드를 결합한다. 각 라운드가 끝날 때마다 상대방에게 남은 카드 수에 따라 점수를 매기고, 세 라운드가 끝날 때마다 가장 높은 점수를 획득하게 된다.
TuHao is a simple, quick game designed to capture the traditional climbing game experience for two. Tuhao is the Chinese colloquial term for the new class of crass rich folks who have arisen during the past several decades in China.
A game is three hands long. All three hands are dealt to each player at the beginning, but not revealed until each round begins. In each round, the aim is get rid of all your cards first by playing combos. Each time a player “passes” because they are unable or unwilling to play a higher combo, that passing player purloins two cards from the previous played combo to re-use next hand--one card for them and the other for their opponent.
As players start each new round they combine the cards dealt at the beginning with the “tribute” cards chosen or allotted from the previous round. At the end of each round players score for the number of cards left in their opponent’s hand, and at the end of the three rounds the winner is the player with the highest total points.
A game is three hands long. All three hands are dealt to each player at the beginning, but not revealed until each round begins. In each round, the aim is get rid of all your cards first by playing combos. Each time a player “passes” because they are unable or unwilling to play a higher combo, that passing player purloins two cards from the previous played combo to re-use next hand--one card for them and the other for their opponent.
As players start each new round they combine the cards dealt at the beginning with the “tribute” cards chosen or allotted from the previous round. At the end of each round players score for the number of cards left in their opponent’s hand, and at the end of the three rounds the winner is the player with the highest total points.
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