-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-90 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Mike Nudd
-
아티스트
-
인원
게임 소개
린디스판 수도원은 중세 초기 기독교 수도원에서 일하는 수도사들에 대한 경쟁적인 유로 스타일의 주사위 일꾼 배치 게임이다. Lindisfarne의 진짜 수도원에서 영감을 받아, 연주자들은 위대한 Lindisfarne 복음서로 절정에 달하면서 자원을 만들고, 스스로 먹고, 도서관을 위해 종교 서적을 쓰는 일을 한다.
승려들은 주사위로 표현되며, 주사위의 바늘은 그들의 경험 수준을 나타낸다. 수사들이 각 라운드마다 행동 공간에 배치될 때, 그들의 핍은 그 행동 공간에서 사용할 행동 지점으로 변환된다. 매 라운드마다, 각 액션 스페이스에서 과반수를 차지하는 플레이어는 다이를 넣을 수 있는 능력을 포함하여 사용 가능한 보너스를 청구할 수 있다.
수도승들은 또한 해외의 성지 순례에 보내질 수도 있고, 희귀하고 생생한 잉크를 수집하여 그들의 성전에 사용하기 위해 집으로 가져갈 수도 있다. 수사들은 또한 바이킹들이 매년 여름마다 수도원을 습격하고, 그들이 수도원의 보물을 훔치거나 수도원들을 살해하지 않도록 맥주와 벌꿀꿀로 돈을 벌어야 하는 것을 경계해야 한다!
린디스판 수도원의 전체 게임은 연도를 나타내는 4개의 게임 라운드에 걸쳐 진행되며, 매년 두 개의 액션 단계가 있고, 각각의 액션 단계 내에서 승려 주사위가 놓여진 다음 해결된다. 성지순례, 종교서 작성, 수도원 예배당 보물 의뢰, 이사회의 주사위 은퇴 등으로 점수가 매겨진다. 경기 종료 시 총점이 가장 높은 선수가 승자로 선언된다.
—디자이너의 설명
승려들은 주사위로 표현되며, 주사위의 바늘은 그들의 경험 수준을 나타낸다. 수사들이 각 라운드마다 행동 공간에 배치될 때, 그들의 핍은 그 행동 공간에서 사용할 행동 지점으로 변환된다. 매 라운드마다, 각 액션 스페이스에서 과반수를 차지하는 플레이어는 다이를 넣을 수 있는 능력을 포함하여 사용 가능한 보너스를 청구할 수 있다.
수도승들은 또한 해외의 성지 순례에 보내질 수도 있고, 희귀하고 생생한 잉크를 수집하여 그들의 성전에 사용하기 위해 집으로 가져갈 수도 있다. 수사들은 또한 바이킹들이 매년 여름마다 수도원을 습격하고, 그들이 수도원의 보물을 훔치거나 수도원들을 살해하지 않도록 맥주와 벌꿀꿀로 돈을 벌어야 하는 것을 경계해야 한다!
린디스판 수도원의 전체 게임은 연도를 나타내는 4개의 게임 라운드에 걸쳐 진행되며, 매년 두 개의 액션 단계가 있고, 각각의 액션 단계 내에서 승려 주사위가 놓여진 다음 해결된다. 성지순례, 종교서 작성, 수도원 예배당 보물 의뢰, 이사회의 주사위 은퇴 등으로 점수가 매겨진다. 경기 종료 시 총점이 가장 높은 선수가 승자로 선언된다.
—디자이너의 설명
Lindisfarne Monastery is a competitive euro-style dice worker placement game about monks working at a Christian monastery in the early Medieval period. Inspired by the real monastery of Lindisfarne, players work to create resources, feed themselves, and write religious texts for the library, culminating in the great Lindisfarne Gospels.
The monks are represented by dice, and the pips on the dice represent their level of experience. As the monks are placed on action spaces each round, their pips are converted to action points to spend in that action space. Each round, the player who has pip majority in each action space may claim an available bonus, which may include the ability to pip up a die.
Monks can also be sent in pilgrimage to holy sites overseas, and to collect rare, vivid inks to take home for use in their scriptorium. The monks must also beware the Vikings, who raid the monastery every summer, and who must be paid off in beer and mead, lest they steal the treasures of the monastery or murder the monks!
A full game of Lindisfarne Monastery is played over four game rounds, representing calendar years, where in each year there are two action phases, and within each action phase the monk dice are placed, and then resolved. Points are scored from pilgrimage, from writing religious texts, commissioning treasures for the monastery chapel, and for retiring monk dice from the board. The player with the highest total score at the end of the game is declared the winner.
—description from the designer
The monks are represented by dice, and the pips on the dice represent their level of experience. As the monks are placed on action spaces each round, their pips are converted to action points to spend in that action space. Each round, the player who has pip majority in each action space may claim an available bonus, which may include the ability to pip up a die.
Monks can also be sent in pilgrimage to holy sites overseas, and to collect rare, vivid inks to take home for use in their scriptorium. The monks must also beware the Vikings, who raid the monastery every summer, and who must be paid off in beer and mead, lest they steal the treasures of the monastery or murder the monks!
A full game of Lindisfarne Monastery is played over four game rounds, representing calendar years, where in each year there are two action phases, and within each action phase the monk dice are placed, and then resolved. Points are scored from pilgrimage, from writing religious texts, commissioning treasures for the monastery chapel, and for retiring monk dice from the board. The player with the highest total score at the end of the game is declared the winner.
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
467
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
334
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18