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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-90 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
좀비, 뱀파이어, 운석은 운과 전략 사이의 매력적인 균형을 가진 종말론적 생존 보드 게임이다. 모든 플레이어들은 인간으로 시작해서 12개월 동안 종말론에서 살아남은 최초의 플레이어가 되기 위해 보드를 탐험한다. 하지만, 좀비 시티와 뱀파이어 묘지는 밖에 있고, 이 장소들을 발견한 플레이어들은 무시무시한 공포가 된다. 그리고 만약 그것이 여러분을 불안하게 만들 만큼 충분하지 않다면, 계속해서 게임의 방향을 바꾸는 성가신 운석들을 피하는 것을 즐기세요!
플레이어’s의 차례가 시작할 때, 그들은 6면체 이동 주사위를 굴려 그 많은 공간을 움직인다. 만약 그들이 탐사되지 않은 공간에 착륙한다면, 그들은 무작위로 위치를 끌어당겨 지도를 만듭니다. 위치는 요소, 마을, 산악, 좀비 시티 또는 뱀파이어 묘지로 구성될 수 있습니다. 그런 다음 인간 플레이어는 수집된 요소를 사용하여 서바이벌 포인트를 향하거나 차례를 마치기 전에 다른 플레이어를 공격할 방법을 결정합니다. 좀비’s의 턴에서는 이동 주사위를 굴려 롤링된 숫자보다 1개 적게 움직이지만 한 번에 최대 6개의 좀비를 제어할 수 있다. 그들의 차례는 모든 움직임과 공격이 사용될 때 끝난다. 뱀파이어는 주사위를 굴려 굴러온 숫자보다 1개를 더 움직이며 에너지를 빨아들이거나 에너지를 이용해 공격해 관을 얻을지 결정한다. 그들의 차례는 모든 움직임이나 공격이 사용될 때 끝난다.
플레이어가 무브먼트 다이스에서 SERVIVE!를 굴리는 시나리오에서는 플레이어가 자동으로 회전하기 전에 즉시 두 개의 좌표 주사위를 굴려 보드에 운석이나 서플라이 상자가 착륙하는 위치를 결정합니다.
게임은 플레이어가 종말론에서 살아남기 위한 요건을 달성하면 종료된다. 인간의 경우 12개월 분량의 보급품(원소, 공급 상자 및 방어의 조합)을 수집합니다. 좀비의 경우, 각 인간 마을에서 복제하고 6명의 좀비를 모두 도시로 돌려보냅니다. 뱀파이어는 '블러드 드롭스'와 '휴먼 코핀' 5개를 모두 얻어야 합니다
플레이어’s의 차례가 시작할 때, 그들은 6면체 이동 주사위를 굴려 그 많은 공간을 움직인다. 만약 그들이 탐사되지 않은 공간에 착륙한다면, 그들은 무작위로 위치를 끌어당겨 지도를 만듭니다. 위치는 요소, 마을, 산악, 좀비 시티 또는 뱀파이어 묘지로 구성될 수 있습니다. 그런 다음 인간 플레이어는 수집된 요소를 사용하여 서바이벌 포인트를 향하거나 차례를 마치기 전에 다른 플레이어를 공격할 방법을 결정합니다. 좀비’s의 턴에서는 이동 주사위를 굴려 롤링된 숫자보다 1개 적게 움직이지만 한 번에 최대 6개의 좀비를 제어할 수 있다. 그들의 차례는 모든 움직임과 공격이 사용될 때 끝난다. 뱀파이어는 주사위를 굴려 굴러온 숫자보다 1개를 더 움직이며 에너지를 빨아들이거나 에너지를 이용해 공격해 관을 얻을지 결정한다. 그들의 차례는 모든 움직임이나 공격이 사용될 때 끝난다.
플레이어가 무브먼트 다이스에서 SERVIVE!를 굴리는 시나리오에서는 플레이어가 자동으로 회전하기 전에 즉시 두 개의 좌표 주사위를 굴려 보드에 운석이나 서플라이 상자가 착륙하는 위치를 결정합니다.
게임은 플레이어가 종말론에서 살아남기 위한 요건을 달성하면 종료된다. 인간의 경우 12개월 분량의 보급품(원소, 공급 상자 및 방어의 조합)을 수집합니다. 좀비의 경우, 각 인간 마을에서 복제하고 6명의 좀비를 모두 도시로 돌려보냅니다. 뱀파이어는 '블러드 드롭스'와 '휴먼 코핀' 5개를 모두 얻어야 합니다
Zombies, Vampires, and Meteorites is an apocalyptic survival board game, with an engaging balance between luck and strategy. All players start off as Human and explore the board to be the first to survive 12 months of the Apocalypse. However, the Zombie City and Vampire Graveyard is out there and players who discover these locations become those fearsome horrors. And if that’s not enough to make you fret, then have fun dodging the pesky meteorites that continually change the course of the game!
At the start of a player’s turn, they roll the 6-sided Movement Dice and move that many spaces. If they land on an unexplored space, they pull at random a location and build the map. Locations can consist of Elements, Villages, Mountains, Zombie City, or Vampire Graveyard. Then, for a Human player, they decide how to use any collected Elements to work toward Survival Points or decide to attack another player before ending their turn. On a Zombie’s turn, they roll the movement dice, moving 1 less than the number rolled, but can control up to 6 Zombies in a single turn. Their turn ends when all movements and attacks are used. For the Vampire, they roll the movement dice, moving 1 more than the number rolled, and decide whether to Suck Blood for Energy or Attack a player using Energy to obtain a Coffin. Their turn ends when all movements or attacks are used.
In the scenario a player rolls a SURVIVE! on the Movement Dice, they immediately roll the two Coordinate dice to determine where a Meteorite or Supply Crate lands on the board before concluding that player’s turn automatically.
The Game ends when a Player achieves the requirements to survive the apocalypse. For the Human, it’s collecting 12 months of Supplies (a combination of Elements, Supply Crates, and Defenses). For the Zombie, it’s Replicating in each Human Village and returning all 6 Zombies to the City. And the Vampire must obtain Blood Drops and all 5 Human Coffins before concluding their turn in the Graveyard.
At the start of a player’s turn, they roll the 6-sided Movement Dice and move that many spaces. If they land on an unexplored space, they pull at random a location and build the map. Locations can consist of Elements, Villages, Mountains, Zombie City, or Vampire Graveyard. Then, for a Human player, they decide how to use any collected Elements to work toward Survival Points or decide to attack another player before ending their turn. On a Zombie’s turn, they roll the movement dice, moving 1 less than the number rolled, but can control up to 6 Zombies in a single turn. Their turn ends when all movements and attacks are used. For the Vampire, they roll the movement dice, moving 1 more than the number rolled, and decide whether to Suck Blood for Energy or Attack a player using Energy to obtain a Coffin. Their turn ends when all movements or attacks are used.
In the scenario a player rolls a SURVIVE! on the Movement Dice, they immediately roll the two Coordinate dice to determine where a Meteorite or Supply Crate lands on the board before concluding that player’s turn automatically.
The Game ends when a Player achieves the requirements to survive the apocalypse. For the Human, it’s collecting 12 months of Supplies (a combination of Elements, Supply Crates, and Defenses). For the Zombie, it’s Replicating in each Human Village and returning all 6 Zombies to the City. And the Vampire must obtain Blood Drops and all 5 Human Coffins before concluding their turn in the Graveyard.
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