-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Davide Corradi
-
아티스트
Davide Corradi
-
인원
게임 소개
토치 & 블레이드(Torch & Blade)는 검과 주술 세계를 배경으로 한 펜과 종이, 카드놀이, 던전 발굴 게임이다. 귀한 전리품을 되찾고 힘든 탐험을 완수하기 위해 어둡고 위험한 지하감옥에 용감하게 대처하는 모험가들을 조종합니다. 이 게임은 연대기, 끝없는 연대기, 짧은 플레이 캠페인으로 진행될 수 있다. 당신이 어떤 게임 모드를 선택하든, 당신은 액트라고 불리는 여러 개의 개별 세션을 플레이하게 될 것입니다.
각 액트 동안 당신은 모험가를 무작위로 생성된 던전으로 안내할 것입니다. 단막 연주 시간은 규칙을 숙지하고 나면 60분에서 120분 사이여야 합니다.
연대기를 사용하는 동안 여러 문자를 번갈아 가면서 제어합니다. 어느 시점에서든 2~4명의 캐릭터 중 선택할 수 있는 캐릭터는 모두 굴복하거나 성공적으로 은퇴하고 새로운 모험가로 대체됩니다. 전체 연대기는 24막에서 192막 사이로 지속될 수 있으며, 대부분 그러한 극단의 중간에 해당된다.
짧은 플레이 캠페인을 통해 더 짧은 시간 내에 전체 캠페인을 완료할 수 있습니다. 당신은 그들이 굴복하거나 성공적으로 은퇴할 때까지 하나의 캐릭터를 통제할 것입니다. 이 게임 모드에서는 플레이어의 진행 상황을 제외하고 중요한 레거시 요소가 없습니다. 짧은 캠페인은 1막에서 8막까지 지속된다.
끝없는 크로니클을 사용하면 표준 크로니클의 레거시 요소를 유지할 수 있지만, 고정된 끝이 없습니다. 여러분은 끝없이 새로운 캐릭터를 계속해서 창조할 수 있고 지루해질 때까지 계속 플레이할 수 있습니다!
2021년 카드놀이 인쇄 및 놀이 대회를 위해 설계되었습니다.
각 액트 동안 당신은 모험가를 무작위로 생성된 던전으로 안내할 것입니다. 단막 연주 시간은 규칙을 숙지하고 나면 60분에서 120분 사이여야 합니다.
연대기를 사용하는 동안 여러 문자를 번갈아 가면서 제어합니다. 어느 시점에서든 2~4명의 캐릭터 중 선택할 수 있는 캐릭터는 모두 굴복하거나 성공적으로 은퇴하고 새로운 모험가로 대체됩니다. 전체 연대기는 24막에서 192막 사이로 지속될 수 있으며, 대부분 그러한 극단의 중간에 해당된다.
짧은 플레이 캠페인을 통해 더 짧은 시간 내에 전체 캠페인을 완료할 수 있습니다. 당신은 그들이 굴복하거나 성공적으로 은퇴할 때까지 하나의 캐릭터를 통제할 것입니다. 이 게임 모드에서는 플레이어의 진행 상황을 제외하고 중요한 레거시 요소가 없습니다. 짧은 캠페인은 1막에서 8막까지 지속된다.
끝없는 크로니클을 사용하면 표준 크로니클의 레거시 요소를 유지할 수 있지만, 고정된 끝이 없습니다. 여러분은 끝없이 새로운 캐릭터를 계속해서 창조할 수 있고 지루해질 때까지 계속 플레이할 수 있습니다!
2021년 카드놀이 인쇄 및 놀이 대회를 위해 설계되었습니다.
Torch & Blade is a pen and paper, solitaire, dungeon delving game set in a sword and sorcery world. You control intrepid adventurers braving dark and perilous dungeons in an attempt to bring back precious loot and complete arduous quests. The game can be played as a chronicle, an endless chronicle, or a short play campaign. No matter what game mode you choose, you will play several individual sessions, called acts.
During each act you will guide an adventurer through a randomly generated dungeon. The playing time for a single act, once you are familiar with the rules, should be between 60 and 120 minutes.
During a chronicle you will control several characters, alternating among them. At any point you will only have 2 to 4 active characters to pick from, and they will all either succumb or successfully retire and get replaced by new adventurers. A full chronicle can last anywhere between 24 and 192 acts, mostly falling around the middle of those extremes.
A short play campaign lets you complete a full campaign in a shorter time frame. You will control a single character until they either succumb or successfully retire. In this game mode there are no overarching legacy elements, apart from the progress made by your character. A short campaign lasts between 1 and 8 acts.
An endless chronicle lets you keep the legacy element of the standard chronicle, but it doesn't have a fixed end. You can keep creating new characters without end and keep playing until you get bored!
Designed for the 2021 Solitaire Print and Play Contest.
During each act you will guide an adventurer through a randomly generated dungeon. The playing time for a single act, once you are familiar with the rules, should be between 60 and 120 minutes.
During a chronicle you will control several characters, alternating among them. At any point you will only have 2 to 4 active characters to pick from, and they will all either succumb or successfully retire and get replaced by new adventurers. A full chronicle can last anywhere between 24 and 192 acts, mostly falling around the middle of those extremes.
A short play campaign lets you complete a full campaign in a shorter time frame. You will control a single character until they either succumb or successfully retire. In this game mode there are no overarching legacy elements, apart from the progress made by your character. A short campaign lasts between 1 and 8 acts.
An endless chronicle lets you keep the legacy element of the standard chronicle, but it doesn't have a fixed end. You can keep creating new characters without end and keep playing until you get bored!
Designed for the 2021 Solitaire Print and Play Contest.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
483
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18