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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-120 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Małgorzata Pluskota, Szymon Ryszkowski
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아티스트
Konrad Bednarek
-
인원
게임 소개
새로운 우주 경쟁에서 우주국을 운영하고 태양계를 탐사하는 턴제 전략. 각 플레이어는 5개의 우주 기관 중 하나의 역할을 맡고, 차례로 기술 트리에 기관을 개발하고, 로켓을 발사하고, 연구를 수행하고, 건물을 배치하거나, 파괴하는 것과 같은 9가지 가능한 행동 중 2가지를 수행할 수 있습니다.
게임보드는 태양계의 모형으로, 5개의 움직이는 링으로 구성되어 있다. 각각의 고리에는 태양계의 연속적인 물체들이 있고, 고리는 네모난 수로 나뉘어져서, 각각의 고리를 한 바퀴당 1제곱씩 회전시키고, 태양 주위의 궤도에서 행성과 로켓의 속도는 케플러의 법칙에 따라 유지된다!
모든 플레이어가 움직이면, 우리는 각각의 링을 회전시키고 행성과 로켓의 위치가 바뀝니다. 이것은 플레이어들이 그들의 임무를 최적화하고 귀중한 시간을 낭비하지 않기 위해, 실제 우주 기관들처럼 행성의 미래 위치를 예측하는 것을 배우고 로켓 발사를 미리 계획하는 것을 시작해야 한다는 것을 의미한다.
개발 트리는 우주 관광, 기지 건설, 사보타주 등 3개 분야로 나뉜다. 플레이어들은 우주 경쟁의 중요한 순간에 자금이 바닥나지 않도록 지속적으로 예산을 관리해야 한다. 또한, 각각의 우주 기관들은 다음과 같다. 미국, 러시아, 유럽, 중국, 일본은 그들만의 독특한 보너스가 있다.
—디자이너의 설명
게임보드는 태양계의 모형으로, 5개의 움직이는 링으로 구성되어 있다. 각각의 고리에는 태양계의 연속적인 물체들이 있고, 고리는 네모난 수로 나뉘어져서, 각각의 고리를 한 바퀴당 1제곱씩 회전시키고, 태양 주위의 궤도에서 행성과 로켓의 속도는 케플러의 법칙에 따라 유지된다!
모든 플레이어가 움직이면, 우리는 각각의 링을 회전시키고 행성과 로켓의 위치가 바뀝니다. 이것은 플레이어들이 그들의 임무를 최적화하고 귀중한 시간을 낭비하지 않기 위해, 실제 우주 기관들처럼 행성의 미래 위치를 예측하는 것을 배우고 로켓 발사를 미리 계획하는 것을 시작해야 한다는 것을 의미한다.
개발 트리는 우주 관광, 기지 건설, 사보타주 등 3개 분야로 나뉜다. 플레이어들은 우주 경쟁의 중요한 순간에 자금이 바닥나지 않도록 지속적으로 예산을 관리해야 한다. 또한, 각각의 우주 기관들은 다음과 같다. 미국, 러시아, 유럽, 중국, 일본은 그들만의 독특한 보너스가 있다.
—디자이너의 설명
Turn-based strategy about running a space agency and exploring the solar system in the new space race. Each player takes on the role of one of the 5 space agencies, and in his turn can perform two of the 9 possible actions, such as developing the agency on the technology tree, launching a rocket, conducting research, placing buildings, or sabotage.
The game board is a model of the Solar System, consisting of 5 movable rings. On each ring there are successive objects of the Solar System, and the rings are divided into such numbers of squares, that rotating each of the rings by 1 square per round, the speed of planets and rockets on their orbits around the Sun is maintained according to Kepler's law!
Once all players have made their move, we rotate each ring and the positions of the planets and rockets change. This means that players, in order to optimize their missions and not waste valuable time, must learn to predict the future position of planets and start planning rocket launches in advance, just like real space agencies.
Development tree is divided into three branches: space tourism, base construction and sabotage. Players have to manage their budget on an ongoing basis, so they don't run out of funds at the crucial moment of the space race. In addition, each of the space agencies: USA, Russia, Europe, China and Japan, has its own unique bonus.
—description from the designer
The game board is a model of the Solar System, consisting of 5 movable rings. On each ring there are successive objects of the Solar System, and the rings are divided into such numbers of squares, that rotating each of the rings by 1 square per round, the speed of planets and rockets on their orbits around the Sun is maintained according to Kepler's law!
Once all players have made their move, we rotate each ring and the positions of the planets and rockets change. This means that players, in order to optimize their missions and not waste valuable time, must learn to predict the future position of planets and start planning rocket launches in advance, just like real space agencies.
Development tree is divided into three branches: space tourism, base construction and sabotage. Players have to manage their budget on an ongoing basis, so they don't run out of funds at the crucial moment of the space race. In addition, each of the space agencies: USA, Russia, Europe, China and Japan, has its own unique bonus.
—description from the designer
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- Lv.22 서쪽
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2022-03-08 16:36:01
비공개로 등록된 댓글입니다.
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