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BGG랭킹
BGG전체 : 11992
WARGAMES : 1990
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.43 / 5
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디자이너
Juan Carlos Cebrián, Nicolás Eskubi
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아티스트
Nicolás Eskubi
-
인원
게임 소개
1940년 5월, 제2차 세계대전은 역사를 영원히 바꿀 전환기를 맞이했다; 독일 육군은 벨기에와 네덜란드라는 중립국을 통해 프랑스를 침공하여 무시무시한 마지노선을 피했다. 당대 최고의 군대라고 할 수 있는 프랑스 육군은 어떠한 위협도 받지 않는다고 느꼈다. 모든 예상과 달리 중립국은 빠르게 점령되었고, 영국 원정군은 됭케르크 해협 항구에서 거의 기적적으로 철수해야 했다. 프랑스는 두 달 만에 항복했다.
이 게임은 이러한 사건들을 재현하고 플레이어들이 전술적 수준에서 &ldquo의 가장 유명한 전투들을 재현할 수 있게 한다.Blitzkrieg”. &ldquo를 기준으로 합니다.Las Barricadas” 게임 시스템은 이 역사적인 시기를 모방하기 위해 추가된 새로운 규칙과 함께, 1940년 프랑스는 이 캠페인에 참여한 모든 군대의 보병, 탱크, 포병, 그리고 항공기가 참여하는 많은 즐거운 게임 시간을 약속한다.
나침반 게임 - 군사 시뮬레이션: 라 바타유 드 프랑스 1940
라 바타유 드 프랑스 1940은 당시의 사건을 재현하여 플레이어들이 서부 전선에서 가장 유명한 블리츠크리그 전투를 전술적 차원에서 재현할 수 있도록 한다. 플레이어는 각 시나리오의 전술 전투에서 연합군 또는 추축군의 지휘를 맡거나 솔리테어를 할 수 있다.
라 바타유 드 프랑스 1940은 스페인 내전에서 제2차 세계대전으로의 도약을 나타낸다. 라 바타유 드 프랑스 1940은 원래 전쟁 스톰 시리즈의 첫 번째 게임인 라스 바리케이다스에 사용된 시스템을 기반으로 하여, 제2차 세계 대전 시대에 맞게 새롭고 적응된 규칙을 통합한다. 워 스톰 시리즈는 이 분쟁에 포위된 군대에 속한 보병, 탱크, 포병, 항공기들 간의 치열한 전투를 약속한다.
워 스톰 시리즈
워 스톰 시리즈(War Storm Series)는 연합 무기 회사 수준의 전투를 시뮬레이션하기 위해 고안된 게임 시리즈이다. 시리즈의 각 게임에는 수많은 시나리오가 있으며, 이를 통해 플레이어는 중대급 전투나 대대급 전투를 시뮬레이션할 수 있다.
모든 워 스톰 시리즈 게임은 복잡성이 적당하고 카드놀이에 적합하다. 그 제도는 장교들의 역할을 강조한다. 장교들은 부대를 활성화하고, 다른 장교들과 그들의 부대와 협력하고, 포병 지원, 항공 지원, 연막, 도덕성 점검, 공격 조정 등을 할 수 있다. 특수 작전에 대한 규칙에는 향상된 위치, 참호, 참호, 교체 장교, 도로 봉쇄, 철조망, 지뢰 제거, 리액션 부대, 더블 타임 이동, 로드 업로드, 지뢰밭, 요새, 파편, 철조망, 드라군니, 대전차 배수구, 폰툰 브릿지 등이 포함된다. 다양한 부대에는 지도자, 보병, 정치위원, 사제, MMG, 박격포, 포병, AT포, 차량, 장갑차, 탱크, 항공기 근접지원대대, 항공기 폭격대대, 심지어 기병대가 포함된다.
워 스톰 시리즈 게임은 동시 실행, 또는 단순 "의 원칙에 기반을 두고 있다.턴과 "실시간"의 혼합 시스템인 WE GO"를 인용합니다. 플레이어는 유닛 리더를 활성화하여 많은 행동(발사, 공격, 이동, 조정 등)을 수행해야 합니다. 차례는 두 선수가 모두 활동을 마치면 끝난다. 30~40명의 군인을 대표하는 부대, 3-4개의 무기와 그 동반된 승무원(20~25명)을 나타내는 무기 부대, 3-5대의 차량 및 해당 승무원을 나타내는 AFvs-Transports로 구성된 중대 규모이다. 시나리오는 약 12분에서 15분 사이의 행동을 나타내는 교대로 나뉩니다. 회전은 다음 단계로 나뉩니다.
명령 단계
이니셔티브 단계
활성화 단계
마커 제거 단계
이 게임은 동형 맵을 사용하며, 각각은 다른 맵에서 같은 길이의 가장자리에 정렬되어 있다. 이를 통해 플레이어가 설계한 시나리오를 포함하여 거의 무제한의 조합으로 모든 지형 상황을 만들 수 있다. 각각의 지도 육각은 대략 150미터에서 200미터의 거리를 나타냅니다.
제품 정보
복잡성: 보통(10명 중 5명)
카드놀이 적합성: 8
시간 척도: 1회전 = 12 - 15분
지도 축척: 1 16진수 = 150 - 200미터
단위 규모: 회사 및 3대-5대
플레이어: 2
게임 시간: 소규모 시나리오: 45분 이상
디자이너: 후안 카를로스 세브리안과 니코 에스쿠비
아티스트: 니코에스쿠비
구성 요소:
동형 지도 4개
카운터 4매(5/8" 중 2매 및 3/4" 중 2매)
규칙집 1권
12가지 시나리오가 포함된 6가지 시나리오 카드
차트 및 테이블 카드 2개
6면 주사위 2개
상자 및 뚜껑 세트 1개
이 게임은 이러한 사건들을 재현하고 플레이어들이 전술적 수준에서 &ldquo의 가장 유명한 전투들을 재현할 수 있게 한다.Blitzkrieg”. &ldquo를 기준으로 합니다.Las Barricadas” 게임 시스템은 이 역사적인 시기를 모방하기 위해 추가된 새로운 규칙과 함께, 1940년 프랑스는 이 캠페인에 참여한 모든 군대의 보병, 탱크, 포병, 그리고 항공기가 참여하는 많은 즐거운 게임 시간을 약속한다.
나침반 게임 - 군사 시뮬레이션: 라 바타유 드 프랑스 1940
라 바타유 드 프랑스 1940은 당시의 사건을 재현하여 플레이어들이 서부 전선에서 가장 유명한 블리츠크리그 전투를 전술적 차원에서 재현할 수 있도록 한다. 플레이어는 각 시나리오의 전술 전투에서 연합군 또는 추축군의 지휘를 맡거나 솔리테어를 할 수 있다.
라 바타유 드 프랑스 1940은 스페인 내전에서 제2차 세계대전으로의 도약을 나타낸다. 라 바타유 드 프랑스 1940은 원래 전쟁 스톰 시리즈의 첫 번째 게임인 라스 바리케이다스에 사용된 시스템을 기반으로 하여, 제2차 세계 대전 시대에 맞게 새롭고 적응된 규칙을 통합한다. 워 스톰 시리즈는 이 분쟁에 포위된 군대에 속한 보병, 탱크, 포병, 항공기들 간의 치열한 전투를 약속한다.
워 스톰 시리즈
워 스톰 시리즈(War Storm Series)는 연합 무기 회사 수준의 전투를 시뮬레이션하기 위해 고안된 게임 시리즈이다. 시리즈의 각 게임에는 수많은 시나리오가 있으며, 이를 통해 플레이어는 중대급 전투나 대대급 전투를 시뮬레이션할 수 있다.
모든 워 스톰 시리즈 게임은 복잡성이 적당하고 카드놀이에 적합하다. 그 제도는 장교들의 역할을 강조한다. 장교들은 부대를 활성화하고, 다른 장교들과 그들의 부대와 협력하고, 포병 지원, 항공 지원, 연막, 도덕성 점검, 공격 조정 등을 할 수 있다. 특수 작전에 대한 규칙에는 향상된 위치, 참호, 참호, 교체 장교, 도로 봉쇄, 철조망, 지뢰 제거, 리액션 부대, 더블 타임 이동, 로드 업로드, 지뢰밭, 요새, 파편, 철조망, 드라군니, 대전차 배수구, 폰툰 브릿지 등이 포함된다. 다양한 부대에는 지도자, 보병, 정치위원, 사제, MMG, 박격포, 포병, AT포, 차량, 장갑차, 탱크, 항공기 근접지원대대, 항공기 폭격대대, 심지어 기병대가 포함된다.
워 스톰 시리즈 게임은 동시 실행, 또는 단순 "의 원칙에 기반을 두고 있다.턴과 "실시간"의 혼합 시스템인 WE GO"를 인용합니다. 플레이어는 유닛 리더를 활성화하여 많은 행동(발사, 공격, 이동, 조정 등)을 수행해야 합니다. 차례는 두 선수가 모두 활동을 마치면 끝난다. 30~40명의 군인을 대표하는 부대, 3-4개의 무기와 그 동반된 승무원(20~25명)을 나타내는 무기 부대, 3-5대의 차량 및 해당 승무원을 나타내는 AFvs-Transports로 구성된 중대 규모이다. 시나리오는 약 12분에서 15분 사이의 행동을 나타내는 교대로 나뉩니다. 회전은 다음 단계로 나뉩니다.
명령 단계
이니셔티브 단계
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마커 제거 단계
이 게임은 동형 맵을 사용하며, 각각은 다른 맵에서 같은 길이의 가장자리에 정렬되어 있다. 이를 통해 플레이어가 설계한 시나리오를 포함하여 거의 무제한의 조합으로 모든 지형 상황을 만들 수 있다. 각각의 지도 육각은 대략 150미터에서 200미터의 거리를 나타냅니다.
제품 정보
복잡성: 보통(10명 중 5명)
카드놀이 적합성: 8
시간 척도: 1회전 = 12 - 15분
지도 축척: 1 16진수 = 150 - 200미터
단위 규모: 회사 및 3대-5대
플레이어: 2
게임 시간: 소규모 시나리오: 45분 이상
디자이너: 후안 카를로스 세브리안과 니코 에스쿠비
아티스트: 니코에스쿠비
구성 요소:
동형 지도 4개
카운터 4매(5/8" 중 2매 및 3/4" 중 2매)
규칙집 1권
12가지 시나리오가 포함된 6가지 시나리오 카드
차트 및 테이블 카드 2개
6면 주사위 2개
상자 및 뚜껑 세트 1개
In May, 1940, World War II took a turn that will change history forever—the German Army invaded France through the neutral countries of Belgium and Netherlands and thus avoiding the fearsome Maginot Line. The French Army, supposedly the best army of the time, felt far from any threat. Against all expectations, the neutral nations were quickly overrun, and the British Expeditionary Corps was forced to be evacuated, almost miraculously, from the channel port of Dunkirk. France capitulated in two months.
This game recreates those events and allows players to reproduce, at a tactical level, the most famous battles of the “Blitzkrieg”. Based on the “A las Barricadas” game system, with new rules added to simulate to this historical period, France 1940 promises many enjoyable hours of fierce game play involving infantry, tanks, artillery, and aircraft from all the armies that took part in this campaign.
Compass Games - Military Simulations: La Bataille de France 1940
La Bataille de France 1940 recreates the events of those days and allows the players to reproduce the most famous battles of the Blitzkrieg on the Western Front. at a tactical level. Players take command of either the Allied or Axis forces (or can play solitaire) in the tactical battles of each scenario.
La Bataille de France 1940 represents the jump of the War Storm Series from the Spanish Civil War into World War 2. Based on the system originally used in A las Barricadas!, the first game in the War Storm Series, La Bataille de France 1940incorporates new and adapted rules for the World War 2 era. The War Storm Series promises many hours of fierce fighting between the infantry, tanks, artillery and aircraft belonging to the armies enveloped in this conflict.
The War Storm Series
The War Storm Series is a game series designed to simulate combined arms company level combat. Each game in the series has numerous scenarios allowing players to simulate a number of company or battalion level combats.
All War Storm Series games are of moderate complexity with good solitaire suitability. The system emphasizes the role of officers. Officers can activate units, coordinate with other officers and their units, call for artillery support, air support, smoke screens, influence moral checks, coordinate assaults, and much more. Rules for special actions, include create improved positions, entrench, replace officers, road-blocks, clear wire, units in Reaction, double time movement, load-upload, minefields, fortifications, rubble, barbed wire, dragoon teeth, anti-tank ditch and pontoon bridges. The various units include leaders, infantry, political commissars, priests, MMGs, mortars, artillery, AT guns, vehicles, armored vehicles, tanks, aircraft close support squadrons, aircraft bombardment squadrons, and even cavalry.
War Storm Series games are based on the principle of simultaneous execution, or simply "WE GO", a hybrid system of turns and "real time". The players must activate unit leaders to perform many actions (fire, assault, move, coordinate, etc). A turn ends when both players have completed all their activations. The scale is company level with units representing groups of between 30 and 40 soldiers, weapons units represents groups of 3-4 weapons and their accompanying crews (20-25 soldiers), and the AFvs-Transports representing groups of 3 to 5 vehicles and their corresponding crews. Scenarios are divided into turns representing about 12-15 minutes of action. Turns are divided into the following phases:
Command Phase
Initiative Phase
Activation Phase
Marker Removal Phase
The game uses isomorphic maps, each of which are aligned to any edge of equal length on any other map. This allows for an almost unlimited number of combinations to create any terrain situation, including player designed scenarios. Each map hex represents a distance of approximately 150 to 200 meters.
Product Information
Complexity: Medium (5 out of 10)
Solitaire suitability: 8
Time Scale: 1 turn = 12 - 15 minutes
Map Scale: 1 hex = 150 - 200 meters
Unit Scale: Companies & 3-5 vehicles
Players: 2
Playing Time: Small Scenarios: 45 minutes and up
Designer: Juan Carlos Cebrian and Niko Eskubi
Artist: Niko Eskubi
Components:
4 Isomorphic Maps
4 Sheets of Counters (2 of 5/8" and 2 of 3/4")
1 Rulebook
6 Scenario Cards featuring 12 scenarios
2 Charts and Tables Cards
2 six-sided dice
One box and lid set
This game recreates those events and allows players to reproduce, at a tactical level, the most famous battles of the “Blitzkrieg”. Based on the “A las Barricadas” game system, with new rules added to simulate to this historical period, France 1940 promises many enjoyable hours of fierce game play involving infantry, tanks, artillery, and aircraft from all the armies that took part in this campaign.
Compass Games - Military Simulations: La Bataille de France 1940
La Bataille de France 1940 recreates the events of those days and allows the players to reproduce the most famous battles of the Blitzkrieg on the Western Front. at a tactical level. Players take command of either the Allied or Axis forces (or can play solitaire) in the tactical battles of each scenario.
La Bataille de France 1940 represents the jump of the War Storm Series from the Spanish Civil War into World War 2. Based on the system originally used in A las Barricadas!, the first game in the War Storm Series, La Bataille de France 1940incorporates new and adapted rules for the World War 2 era. The War Storm Series promises many hours of fierce fighting between the infantry, tanks, artillery and aircraft belonging to the armies enveloped in this conflict.
The War Storm Series
The War Storm Series is a game series designed to simulate combined arms company level combat. Each game in the series has numerous scenarios allowing players to simulate a number of company or battalion level combats.
All War Storm Series games are of moderate complexity with good solitaire suitability. The system emphasizes the role of officers. Officers can activate units, coordinate with other officers and their units, call for artillery support, air support, smoke screens, influence moral checks, coordinate assaults, and much more. Rules for special actions, include create improved positions, entrench, replace officers, road-blocks, clear wire, units in Reaction, double time movement, load-upload, minefields, fortifications, rubble, barbed wire, dragoon teeth, anti-tank ditch and pontoon bridges. The various units include leaders, infantry, political commissars, priests, MMGs, mortars, artillery, AT guns, vehicles, armored vehicles, tanks, aircraft close support squadrons, aircraft bombardment squadrons, and even cavalry.
War Storm Series games are based on the principle of simultaneous execution, or simply "WE GO", a hybrid system of turns and "real time". The players must activate unit leaders to perform many actions (fire, assault, move, coordinate, etc). A turn ends when both players have completed all their activations. The scale is company level with units representing groups of between 30 and 40 soldiers, weapons units represents groups of 3-4 weapons and their accompanying crews (20-25 soldiers), and the AFvs-Transports representing groups of 3 to 5 vehicles and their corresponding crews. Scenarios are divided into turns representing about 12-15 minutes of action. Turns are divided into the following phases:
Command Phase
Initiative Phase
Activation Phase
Marker Removal Phase
The game uses isomorphic maps, each of which are aligned to any edge of equal length on any other map. This allows for an almost unlimited number of combinations to create any terrain situation, including player designed scenarios. Each map hex represents a distance of approximately 150 to 200 meters.
Product Information
Complexity: Medium (5 out of 10)
Solitaire suitability: 8
Time Scale: 1 turn = 12 - 15 minutes
Map Scale: 1 hex = 150 - 200 meters
Unit Scale: Companies & 3-5 vehicles
Players: 2
Playing Time: Small Scenarios: 45 minutes and up
Designer: Juan Carlos Cebrian and Niko Eskubi
Artist: Niko Eskubi
Components:
4 Isomorphic Maps
4 Sheets of Counters (2 of 5/8" and 2 of 3/4")
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