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6.8Taiko! Samurai Warfare During the Age of the Country at War (1998) -
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Rod Thomson
-
아티스트
Colin Upton
-
인원
게임 소개
타이코!는 사무라이 군벌의 지휘와 통제 방법을 재현했는데, 이 군벌들은 일반적으로 후방에서 지휘하여 전투 진행 상황을 주시할 수 있었다. 그는 전투에 참여할 수 있지만(아마도 그의 부대 중 한 부대의 사기를 북돋아 주기 위해), 나머지 군대를 통제하는 능력은 저하될 것이며, 아마도 저녁에는 그의 명령을 따르지 못할 것이다.
15mm 수치를 염두에 두고 작성된 Taiko!는 6mm와 25mm로 쉽게 변환됩니다. 규칙은 두 단계의 전투, 즉 1:1 스케일과 50:1 스케일로 진행된다. 전자는 소규모 교전에 사용되며, 전사 부대가 교전하고, 패배한 적을 추격하고, 그리고 아마도 그들이 패배하고 쫓기는 것을 발견할 때 빠르고 혼란스러운 느낌을 가지고 있다. 50:1 척도는 봉건 시대나 부흥 시대 일본의 대규모 전투를 재현하는 데 이상적이다.
15mm 수치를 염두에 두고 작성된 Taiko!는 6mm와 25mm로 쉽게 변환됩니다. 규칙은 두 단계의 전투, 즉 1:1 스케일과 50:1 스케일로 진행된다. 전자는 소규모 교전에 사용되며, 전사 부대가 교전하고, 패배한 적을 추격하고, 그리고 아마도 그들이 패배하고 쫓기는 것을 발견할 때 빠르고 혼란스러운 느낌을 가지고 있다. 50:1 척도는 봉건 시대나 부흥 시대 일본의 대규모 전투를 재현하는 데 이상적이다.
Taiko! recreates the command and control methods of the samurai warlord, who, in the period covered by these rules, typically led from the rear where he could keep a watchful eye on the proceedings of the battle. While he can join the fray (perhaps to bolster the flagging morale of one of his units), his ability to control the rest of his army will suffer, maybe evening failing to follow his orders.
Written with 15mm figures in mind, Taiko! converts easily to 6mm and 25mm as well. The rules play to two levels of combat, 1:1 scale, and 50:1 scale. The former is used for small skirmish battles, and has a fast and chaotic feel to it as units of warriors engage, pursue their beaten foe, and then perhaps find themselves being beaten and pursued. The 50:1 scale is ideal for recreating the larger battles of feudal and/or renaissance Japan, with large formations of infantry and cavalry maneuvering around the battlefield under the control of their lord or one of his generals.
Written with 15mm figures in mind, Taiko! converts easily to 6mm and 25mm as well. The rules play to two levels of combat, 1:1 scale, and 50:1 scale. The former is used for small skirmish battles, and has a fast and chaotic feel to it as units of warriors engage, pursue their beaten foe, and then perhaps find themselves being beaten and pursued. The 50:1 scale is ideal for recreating the larger battles of feudal and/or renaissance Japan, with large formations of infantry and cavalry maneuvering around the battlefield under the control of their lord or one of his generals.
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