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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
60-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
M. McCloskey
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아티스트
Edmund Hudson
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인원
게임 소개
RI 작전은 1942년 일본의 포트모르즈비 상륙과 연합군의 반격을 모의한, 한두 명의 플레이어에게 적당한 복잡성의 전쟁 게임이다.
구성 요소(인쇄 필요, 카운터 조립 필요):
규칙집
차트 및 테이블
카드 설정
지도 2개(각각 인쇄 크기 11& x 17& 권장)
양면 장치 카운터 및 마커의 절반 시트 1개(전투 장치 74개 및 마커 12개)
양면 강도 마커의 하프 시트 1개(88 강도 마커)
기록 배경 및 디자이너 참고 사항
포괄적이고 예시된 놀이 예
규모 : 대대 및 중대
지도: 점 대 점 이동
타임 프레임: 주간 회전
솔리테어 적합성: 매우 높음
설계 특징: 전투 피로, 정글 및 산악 전쟁, 연합군 항공 수송, 일본 벙커 방어.
일본군은 남해군의 노련한 보병을 이용해 육로를 통해 포트 모레스비를 점령할 수 있다. 지형은 그것을 어려운 작업으로 만들 것이다. 만약 그들이 실패한다면, 연합군은 일본군을 바다로 몰아낼 목적으로 반격에 나설 것이다.
이 시스템은 어려운 지형에서의 오랜 전투가 전투부대에 미치는 영향에 초점을 맞춘다. 너무 오랫동안 쉬지 않고 싸우는 부대는 반격에 취약하다. 양측은 피로와 관련하여 병력을 관리해야 하며, 이는 전투 소모와 탄약 지출, 그리고 이 작전이 야기하는 병참상의 어려움을 나타낸다.
일본군이 포트 모레스비를 점령할 수 있을까? 이 시뮬레이션에서는 할 수 있지만 어렵습니다.
북부 해안에 대한 일본 교두보 부술 또한 도전하는 작업이다.
https://www.wargamevault.com/product/379181/Operation-RI?src에서 직접 디지털 다운로드를 통해 구입하십시오.
구성 요소(인쇄 필요, 카운터 조립 필요):
규칙집
차트 및 테이블
카드 설정
지도 2개(각각 인쇄 크기 11& x 17& 권장)
양면 장치 카운터 및 마커의 절반 시트 1개(전투 장치 74개 및 마커 12개)
양면 강도 마커의 하프 시트 1개(88 강도 마커)
기록 배경 및 디자이너 참고 사항
포괄적이고 예시된 놀이 예
규모 : 대대 및 중대
지도: 점 대 점 이동
타임 프레임: 주간 회전
솔리테어 적합성: 매우 높음
설계 특징: 전투 피로, 정글 및 산악 전쟁, 연합군 항공 수송, 일본 벙커 방어.
일본군은 남해군의 노련한 보병을 이용해 육로를 통해 포트 모레스비를 점령할 수 있다. 지형은 그것을 어려운 작업으로 만들 것이다. 만약 그들이 실패한다면, 연합군은 일본군을 바다로 몰아낼 목적으로 반격에 나설 것이다.
이 시스템은 어려운 지형에서의 오랜 전투가 전투부대에 미치는 영향에 초점을 맞춘다. 너무 오랫동안 쉬지 않고 싸우는 부대는 반격에 취약하다. 양측은 피로와 관련하여 병력을 관리해야 하며, 이는 전투 소모와 탄약 지출, 그리고 이 작전이 야기하는 병참상의 어려움을 나타낸다.
일본군이 포트 모레스비를 점령할 수 있을까? 이 시뮬레이션에서는 할 수 있지만 어렵습니다.
북부 해안에 대한 일본 교두보 부술 또한 도전하는 작업이다.
https://www.wargamevault.com/product/379181/Operation-RI?src에서 직접 디지털 다운로드를 통해 구입하십시오.
Operation RI is a print and play wargame of moderate complexity for one or two players, simulating the Japanese overland advance on Port Moresby in 1942 and the subsequent Allied counter-offensive.
Components (need to be printed, the counters require assembly):
Rulebook
Charts and tables
Set up cards
2 x maps (recommended print size 11" x 17" each)
1 x half sheet of double-sided unit counters and markers (74 combat units and 12 markers)
1 x half sheet of double-sided strength markers (88 strength markers)
Historical background and designer's notes
Comprehensive and illustrated examples of play
Scale: battalion and company
Map: point-to-point movement
Time frame: weekly turns
Solitaire suitability: very high
Design features: battle fatigue, jungle and mountain warfare, Allied air transport, Japanese bunker defences.
The Japanese have a chance to capture Port Moresby via the overland route using their seasoned infantry from the South Seas Force. The terrain will make it a difficult task. If they fail, the Allied forces will launch a counter-attack with the aim of driving the Japanese into the sea.
The system focuses on the effect prolonged periods of combat in difficult terrain had on combat units. Units which fight for too long without respite are vulnerable to counter-attack. Each side must manage their forces with respect to fatigue, which represents combat exhaustion and ammunition expenditure, and the inherent logistical difficulties this campaign posed.
Can the Japanese capture Port Moresby? In this simulation they can, but it is difficult.
Also challenging is the task of crushing the Japanese beachheads on the north coast.
Purchase via direct digital download at : https://www.wargamevault.com/product/379181/Operation-RI?src...
Components (need to be printed, the counters require assembly):
Rulebook
Charts and tables
Set up cards
2 x maps (recommended print size 11" x 17" each)
1 x half sheet of double-sided unit counters and markers (74 combat units and 12 markers)
1 x half sheet of double-sided strength markers (88 strength markers)
Historical background and designer's notes
Comprehensive and illustrated examples of play
Scale: battalion and company
Map: point-to-point movement
Time frame: weekly turns
Solitaire suitability: very high
Design features: battle fatigue, jungle and mountain warfare, Allied air transport, Japanese bunker defences.
The Japanese have a chance to capture Port Moresby via the overland route using their seasoned infantry from the South Seas Force. The terrain will make it a difficult task. If they fail, the Allied forces will launch a counter-attack with the aim of driving the Japanese into the sea.
The system focuses on the effect prolonged periods of combat in difficult terrain had on combat units. Units which fight for too long without respite are vulnerable to counter-attack. Each side must manage their forces with respect to fatigue, which represents combat exhaustion and ammunition expenditure, and the inherent logistical difficulties this campaign posed.
Can the Japanese capture Port Moresby? In this simulation they can, but it is difficult.
Also challenging is the task of crushing the Japanese beachheads on the north coast.
Purchase via direct digital download at : https://www.wargamevault.com/product/379181/Operation-RI?src...
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