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BGG랭킹
BGG전체 : 7236
WARGAMES : 834
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.18 / 5
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디자이너
Harrison Brewer, Rex Brynen, Juliette Le Ménahèze, Brian Train
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아티스트
Nicolas Roblin
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인원
게임 소개
"우리가 간다, 니네베!"는 2017년 2월 19일부터 7월 9일까지 이라크 정부가 대시 군대로부터 모술의 서부 지역을 해방시키기 위한 전략/작전 레벨 게임이다. 이는 제2차 세계 대전 이후 가장 크고 어려운 도시 운영 중 하나였으며, 대시와 대시의 주요 패배로 기록되었다.이슬람 국가.따라서 게임은 낮은 복잡성과 이 중요한 전투에 대한 풍부하고 상세한 처리를 결합할 수 있다.
대부분의 워게임에서 승패를 가르는 게임인 '위 아 커밍(We Are Coming)'과 달리 니네베는 작전이 완료되는 속도, 이라크 정부군에 의한 사상자, 모술에게 가해진 부수적 피해 등 세 가지 주요 측면을 평가한다. 구시가지 점령은 더 빠르지만 민간인의 희생은 끔찍하다.
대부분의 워게임에서 승패를 가르는 게임인 '위 아 커밍(We Are Coming)'과 달리 니네베는 작전이 완료되는 속도, 이라크 정부군에 의한 사상자, 모술에게 가해진 부수적 피해 등 세 가지 주요 측면을 평가한다. 구시가지 점령은 더 빠르지만 민간인의 희생은 끔찍하다.
We Are Coming, Nineveh! is a tactical/operational-level game of the Iraqi government campaign to liberate the western area of the city of Mosul from the forces of Daesh between 19 February and 9 July 2017. This was one of the largest and most difficult urban operations of the post-WWII era, and marked a major defeat for Daesh and its so-called “Islamic State.” The game is thus able to combine low complexity (and hence be accessible to even neophyte wargamers) with a rich and detailed treatment of this important battle.
Unlike most wargames where there is a single measure for victory or loss, We Are Coming, Nineveh assesses three key aspects of the campaign: the speed at which the operation is completed, the casualties suffered by Iraqi government forces, and the collateral damage done to Mosul. One might outperform the historical case, capturing the Old City faster—but at a terrible civilian cost.
Unlike most wargames where there is a single measure for victory or loss, We Are Coming, Nineveh assesses three key aspects of the campaign: the speed at which the operation is completed, the casualties suffered by Iraqi government forces, and the collateral damage done to Mosul. One might outperform the historical case, capturing the Old City faster—but at a terrible civilian cost.
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