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BGG랭킹
BGG전체 : 5869
STRATEGY : 2023
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인원
3-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.48 / 5
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디자이너
Giuseppe Baù, Leo Colovini
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아티스트
Michael Menzel
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인원
게임 소개
이 게임의 주제는 17세기 네덜란드의 경제와 문화 발전입니다.
이 게임은 네덜란드의 큰 게임 보드에서 여러 지방으로 나뉘어 진행된다. 또한 동인도와 서인도를 위한 박스가 있으며, 10개 주 중 2개 주(다양한 조합으로)를 나열하는 공간이나 플레이어들에게 일정한 수입을 가져다주는 수입 공간도 있다.
선수들의 목표는 33점의 승점을 획득하는 첫 번째 플레이어가 되는 것이며, 이 승점은 지방에서 영향력을 확장하거나 아티스트를 후원하거나 사업에 투자하거나 인디아에 식민지를 설립하거나 시민 진출을 위해 획득하는 것이다. 이것들은 6개의 덱 중 하나에서 카드를 구매함으로써 표현되며, 각각의 덱은 특별한 초점을 가지고 있다. 투자 카드는 다양한 가치의 세트를 수집하기 위한 더 큰 지불과 함께 현금 지불을 제공한다. 예술가들은 잠재적으로 큰 승리의 원천을 제공하지만, 그들이 지불하기 전에 여러 차례 후원(즉, 현금)을 필요로 한다. 식민지화 카드는 선박, 선장, 대포를 장비 원정대에 제공하여 승리 포인트를 얻고 고액 향신료 투자 카드 덱에 접근할 수 있도록 한다. 시민 카드는 지방 지사직(승리와 소득), 시민 개선(승리 포인트), 보드 트랙에서 토큰을 발전시키기 위한 정상적인 규칙을 변경할 수 있는 특별 조치 등을 제공할 수 있다. 공민 데크(예: 투자, 탐험 컴포넌트 등)의 일부 다른 덱에서도 작동하는 카드가 있다.
이 게임은 네덜란드의 큰 게임 보드에서 여러 지방으로 나뉘어 진행된다. 또한 동인도와 서인도를 위한 박스가 있으며, 10개 주 중 2개 주(다양한 조합으로)를 나열하는 공간이나 플레이어들에게 일정한 수입을 가져다주는 수입 공간도 있다.
선수들의 목표는 33점의 승점을 획득하는 첫 번째 플레이어가 되는 것이며, 이 승점은 지방에서 영향력을 확장하거나 아티스트를 후원하거나 사업에 투자하거나 인디아에 식민지를 설립하거나 시민 진출을 위해 획득하는 것이다. 이것들은 6개의 덱 중 하나에서 카드를 구매함으로써 표현되며, 각각의 덱은 특별한 초점을 가지고 있다. 투자 카드는 다양한 가치의 세트를 수집하기 위한 더 큰 지불과 함께 현금 지불을 제공한다. 예술가들은 잠재적으로 큰 승리의 원천을 제공하지만, 그들이 지불하기 전에 여러 차례 후원(즉, 현금)을 필요로 한다. 식민지화 카드는 선박, 선장, 대포를 장비 원정대에 제공하여 승리 포인트를 얻고 고액 향신료 투자 카드 덱에 접근할 수 있도록 한다. 시민 카드는 지방 지사직(승리와 소득), 시민 개선(승리 포인트), 보드 트랙에서 토큰을 발전시키기 위한 정상적인 규칙을 변경할 수 있는 특별 조치 등을 제공할 수 있다. 공민 데크(예: 투자, 탐험 컴포넌트 등)의 일부 다른 덱에서도 작동하는 카드가 있다.
The theme of this game is economic and cultural development in the Netherlands in the 17th century.
The game is played on a large game board of the Netherlands, divided into provinces. In addition, there are boxes for the East and the West Indies, and track round the edge of the board with the majority of spaces listing two of the ten provinces (in various combinations) that earn players varying amounts of income based on their influences in those provinces, or income spaces that earn players a flat income.
The aim of the players is to be the first player to earn 33 victory points, which are acquired through earning money to extend influence in the provinces, patronize artists, invest in businesses, establish colonies in the Indies, or obtain civic advancements. These are represented by purchasing cards from one of six decks, with each deck having a special focus. Investment cards provide cash payouts, with bigger payouts for collecting sets of different values (single cards are worth less than three-card sets). Artists provide a potentially large source of victory points, but require multiple turns of patronage (i.e., cash) before they pay out. Colonization cards provide ships, captains, and cannons to outfit expeditions to establish colonies which earn victory points and access to the higher-paying spice investment card deck. Civics cards can provide governorships in the provinces (victory points and income), civic improvements (victory points), a special action that allows the holder to alter the normal rules for advancing a token on the board track. There are cards that work with some of the other decks as well, in the civics deck (e.g., investments, expedition components, etc).
The game is played on a large game board of the Netherlands, divided into provinces. In addition, there are boxes for the East and the West Indies, and track round the edge of the board with the majority of spaces listing two of the ten provinces (in various combinations) that earn players varying amounts of income based on their influences in those provinces, or income spaces that earn players a flat income.
The aim of the players is to be the first player to earn 33 victory points, which are acquired through earning money to extend influence in the provinces, patronize artists, invest in businesses, establish colonies in the Indies, or obtain civic advancements. These are represented by purchasing cards from one of six decks, with each deck having a special focus. Investment cards provide cash payouts, with bigger payouts for collecting sets of different values (single cards are worth less than three-card sets). Artists provide a potentially large source of victory points, but require multiple turns of patronage (i.e., cash) before they pay out. Colonization cards provide ships, captains, and cannons to outfit expeditions to establish colonies which earn victory points and access to the higher-paying spice investment card deck. Civics cards can provide governorships in the provinces (victory points and income), civic improvements (victory points), a special action that allows the holder to alter the normal rules for advancing a token on the board track. There are cards that work with some of the other decks as well, in the civics deck (e.g., investments, expedition components, etc).
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