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BGG랭킹
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CHILDRENSGAMES : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 1-6 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
7+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Heinz Meister
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아티스트
Chris Mitchell (I)
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인원
게임 소개
곱셈에 초점을 맞춘 교육용 게임입니다(최대 10 x 10).
게임의 주요 구성 요소는 30 "곱셈 주사위"- 주사위로, 3면에 곱셈 문제가 인쇄되어 있고, 그 반대쪽에 결과가 있다.
규칙 시트는 다음과 같은 세 가지 다른 게임 변형을 제안합니다.
1) 쌓기 곱셈 모험"
이 게임의 목적은 오벨리스크를 최대한 높이 쌓는 것이다.
플레이어들은 무작위로 선택한 두 개의 주사위를 교대로 던집니다. 만약 주사위 하나가 증식 문제를 보인다면, 플레이어는 그것을 풀어야 한다. 만약 두 주사위가 곱셈 문제를 보인다면, 플레이어는 어떤 문제를 풀지 선택할 수 있다. 만약 두 주사위가 곱셈 대신 숫자를 보여주면, 플레이어는 던지기를 반복한다. 플레이어가 문제를 올바르게 풀면(다른 플레이어가 다이 반대쪽에서 확인할 수 있음) 다음 플레이어에게 주사위를 넘겨주고, 다음 플레이어에게 주사위를 쌓기 위해 주사위를 넘긴다. 현역 선수가 곱셈을 풀지 못하면 오벨리스크 구축에 나서야 한다. 그럼 다음 선수 차례네요. 각 턴마다 오벨리스크에 다른 다이가 추가되는데, 다음 플레이어(활성 플레이어가 문제를 올바르게 풀 경우) 또는 활성 플레이어(정답이 틀릴 경우)가 이에 해당한다.
오벨리스크가 무너지면 게임은 끝난다. 오벨리스크에 주사위를 무너지지 않고 쌓아 올린 마지막 플레이어가 승리합니다. 오벨리스크가 무너지기 전에 모든 주사위를 쌓아두면 모두 함께 승리한다.
2) 곱셈 피라미드
이 변종의 목적은 피라미드를 완성하는 첫 번째가 되는 것이다.
주사위는 모든 플레이어에게 균등하게 배분됩니다. 플레이어들은 돌아가면서 그들의 주사위 중 두 개를 던집니다. 만약 주사위 하나가 증식 문제를 보인다면, 플레이어는 그것을 풀어야 한다. 만약 두 주사위가 곱셈 문제를 보인다면, 플레이어는 어떤 문제를 풀지 선택할 수 있다. 두 주사위 모두 곱셈 대신 숫자를 보여주거나 활성 플레이어가 곱셈을 풀지 못하면 차례를 잃는다. 만약 그들이 문제를 올바르게 풀면, 그들은 피라미드를 만들기 위해 주사위를 사용합니다. 그럼 다음 선수 차례네요.
피라미드를 빙빙 돌면서 주사위를 다 쓴 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다.
3) 속도 곱하기
이 게임의 목적은 피팅 곱셈 문제를 찾아 정확한 주사위를 잡는 것입니다.
첫 번째 플레이어는 4개의 주사위를 선택하고 곱셈 문제가 위를 향하게 하여 테이블에 올려놓습니다. 이어 (다른 선수들이 보지 않고) 결과를 보고 다시 갖다 놓는다. 그리고 나서 그들은 결과 중 하나를 말하고, 다른 모든 선수들은 이 결과에 맞는 곱셈으로 다이를 잡으려고 한다. 올바른 주사위를 잡은 플레이어가 이 주사위를 얻게 됩니다. 그리고 다음 선수는 주사위 4개를 고른다.
모든 주사위가 결정되면 게임이 종료됩니다. 주사위를 가장 많이 가진 플레이어가 게임을 이깁니다.
게임의 주요 구성 요소는 30 "곱셈 주사위"- 주사위로, 3면에 곱셈 문제가 인쇄되어 있고, 그 반대쪽에 결과가 있다.
규칙 시트는 다음과 같은 세 가지 다른 게임 변형을 제안합니다.
1) 쌓기 곱셈 모험"
이 게임의 목적은 오벨리스크를 최대한 높이 쌓는 것이다.
플레이어들은 무작위로 선택한 두 개의 주사위를 교대로 던집니다. 만약 주사위 하나가 증식 문제를 보인다면, 플레이어는 그것을 풀어야 한다. 만약 두 주사위가 곱셈 문제를 보인다면, 플레이어는 어떤 문제를 풀지 선택할 수 있다. 만약 두 주사위가 곱셈 대신 숫자를 보여주면, 플레이어는 던지기를 반복한다. 플레이어가 문제를 올바르게 풀면(다른 플레이어가 다이 반대쪽에서 확인할 수 있음) 다음 플레이어에게 주사위를 넘겨주고, 다음 플레이어에게 주사위를 쌓기 위해 주사위를 넘긴다. 현역 선수가 곱셈을 풀지 못하면 오벨리스크 구축에 나서야 한다. 그럼 다음 선수 차례네요. 각 턴마다 오벨리스크에 다른 다이가 추가되는데, 다음 플레이어(활성 플레이어가 문제를 올바르게 풀 경우) 또는 활성 플레이어(정답이 틀릴 경우)가 이에 해당한다.
오벨리스크가 무너지면 게임은 끝난다. 오벨리스크에 주사위를 무너지지 않고 쌓아 올린 마지막 플레이어가 승리합니다. 오벨리스크가 무너지기 전에 모든 주사위를 쌓아두면 모두 함께 승리한다.
2) 곱셈 피라미드
이 변종의 목적은 피라미드를 완성하는 첫 번째가 되는 것이다.
주사위는 모든 플레이어에게 균등하게 배분됩니다. 플레이어들은 돌아가면서 그들의 주사위 중 두 개를 던집니다. 만약 주사위 하나가 증식 문제를 보인다면, 플레이어는 그것을 풀어야 한다. 만약 두 주사위가 곱셈 문제를 보인다면, 플레이어는 어떤 문제를 풀지 선택할 수 있다. 두 주사위 모두 곱셈 대신 숫자를 보여주거나 활성 플레이어가 곱셈을 풀지 못하면 차례를 잃는다. 만약 그들이 문제를 올바르게 풀면, 그들은 피라미드를 만들기 위해 주사위를 사용합니다. 그럼 다음 선수 차례네요.
피라미드를 빙빙 돌면서 주사위를 다 쓴 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다.
3) 속도 곱하기
이 게임의 목적은 피팅 곱셈 문제를 찾아 정확한 주사위를 잡는 것입니다.
첫 번째 플레이어는 4개의 주사위를 선택하고 곱셈 문제가 위를 향하게 하여 테이블에 올려놓습니다. 이어 (다른 선수들이 보지 않고) 결과를 보고 다시 갖다 놓는다. 그리고 나서 그들은 결과 중 하나를 말하고, 다른 모든 선수들은 이 결과에 맞는 곱셈으로 다이를 잡으려고 한다. 올바른 주사위를 잡은 플레이어가 이 주사위를 얻게 됩니다. 그리고 다음 선수는 주사위 4개를 고른다.
모든 주사위가 결정되면 게임이 종료됩니다. 주사위를 가장 많이 가진 플레이어가 게임을 이깁니다.
An educational game focussing on multiplication (up to 10 x 10).
The game's main components are 30 "multiplication dice"- dice that have a multiplication problem printed on three sides, and the results on the opposite sides.
The rules sheet suggests three different variants that can be played:
1) "The stacking multiplication adventure"
The aim of this game variant is to build an obelisk as high as possible.
Players take turns throwing two randomly chosen dice. If one die shows a multiplication problem, the player has to solve it. If both dice show a multiplication problem, the player can choose which one to solve. If both dice show a number instead of a multiplication, the player repeats the throw. If the player correctly solves the problem (the other players can check on the opposite side of the die), he/she passes the die on to the next player, who uses it to start building an "obelisk" (by stacking one die onto the next). If the active player cannot solve the multiplication, he/she has to start building the obelisk. Then it is the next player's turn. Each turn, another die is added to the obelisk, either by the following player (if the active player correctly solves the problem), or by the active player (if their answer is incorrect).
The game ends when the obelisk collapses. The last player who managed to stack a die onto the obelisk without collapsing it wins the game. If the players manage to stack all dice before the obelisk collapses, they all win together.
2) The multiplication pyramid
The aim of this variant is to be the first to complete a pyramid.
The dice are evenly distributed among all the players. Players take turns throwing two of their dice. If one die shows a multiplication problem, the player has to solve it. If both dice show a multiplication problem, the player can choose which one to solve. If both dice show a number instead of a multiplication or if the active player can't solve the multiplication, they lose their turn. If they correctly solve the problem, they use the die to start building a pyramid (by stacking dice). Then it is the next player's turn.
The first player to have used up all their dice in buidling their pyramid wins the game.
3) Speed multiplication
The aim of the game is to find the fitting multiplication problem and grab the correct die.
The first player chooses four dice and puts them on the table with a multiplication problem facing up. He/she then has a look at the results (without the other players looking) and puts them back. They then say one of the results, and all the other players try to grab the die with the multiplication that fits this result. The player who grabs the correct die earns this die. Then the next player chooses four dice.
The game ends when all dice have been claimed. The player with the most dice wins the game.
The game's main components are 30 "multiplication dice"- dice that have a multiplication problem printed on three sides, and the results on the opposite sides.
The rules sheet suggests three different variants that can be played:
1) "The stacking multiplication adventure"
The aim of this game variant is to build an obelisk as high as possible.
Players take turns throwing two randomly chosen dice. If one die shows a multiplication problem, the player has to solve it. If both dice show a multiplication problem, the player can choose which one to solve. If both dice show a number instead of a multiplication, the player repeats the throw. If the player correctly solves the problem (the other players can check on the opposite side of the die), he/she passes the die on to the next player, who uses it to start building an "obelisk" (by stacking one die onto the next). If the active player cannot solve the multiplication, he/she has to start building the obelisk. Then it is the next player's turn. Each turn, another die is added to the obelisk, either by the following player (if the active player correctly solves the problem), or by the active player (if their answer is incorrect).
The game ends when the obelisk collapses. The last player who managed to stack a die onto the obelisk without collapsing it wins the game. If the players manage to stack all dice before the obelisk collapses, they all win together.
2) The multiplication pyramid
The aim of this variant is to be the first to complete a pyramid.
The dice are evenly distributed among all the players. Players take turns throwing two of their dice. If one die shows a multiplication problem, the player has to solve it. If both dice show a multiplication problem, the player can choose which one to solve. If both dice show a number instead of a multiplication or if the active player can't solve the multiplication, they lose their turn. If they correctly solve the problem, they use the die to start building a pyramid (by stacking dice). Then it is the next player's turn.
The first player to have used up all their dice in buidling their pyramid wins the game.
3) Speed multiplication
The aim of the game is to find the fitting multiplication problem and grab the correct die.
The first player chooses four dice and puts them on the table with a multiplication problem facing up. He/she then has a look at the results (without the other players looking) and puts them back. They then say one of the results, and all the other players try to grab the die with the multiplication that fits this result. The player who grabs the correct die earns this die. Then the next player chooses four dice.
The game ends when all dice have been claimed. The player with the most dice wins the game.
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