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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
120-180 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Sam A. Mustafa
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아티스트
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인원
게임 소개
라살은 초보자나 베테랑에게 적합한 전술 나폴레옹 게임으로 어떤 군대든 다른 군대와 싸우거나 역사적 시나리오를 플레이할 수 있다. 플레이어들은 보병, 포병, 기병 연대를 이끄는 사단 또는 군단 지휘관이다. 게임은 약 3시간 동안 진행되며, 양쪽에 약 12개의 유닛이 있는 수수한 테이블에서 유닛의 트랙에 방해 표시를 하는 것 외에 별도의 서류 작업 없이 진행된다.
두 번째 판은 기세와 인터럽트에 의해 추진되는 새로운 게임 시퀀스를 갖추고 있어 플레이어들이 어떤 순서로든, 매 턴마다 다르게 거의 모든 것을 할 수 있다. 일반 인물(즉, “you”)의 사용에 대한 완전히 새로운 규칙은 시퀀스에 대한 개입의 성격과 효과를 선택할 수 있도록 합니다. 교전은 하향식부터 재창조되었다. 양측은 척후병을 상대편의 스크린”에 기여하고, 각 턴마다 어느 쪽이 유리한지 판단한다. 그것은 결국 마모된 부대가 집결하거나, 사격수로부터 표적을 가리고, 심지어 포메이션을 바꾸려고 할 때 보병 부대를 저격하는 것을 막는 것은 말할 것도 없고, 운동량과 순서에 영향을 미친다. 움직임이 급격히 간소화되었습니다. 개별 유닛의 진화에 대해 걱정하기 보다는, 움직임은 적 근처에서 대형을 바꾸거나, 어려운 지형, 상호 침투 또는 공격과 같은 어려운 것들을 시도하면서 발생하는 일정 수의 “compliance”를 통해 A 지점에서 B 지점으로 이동하게 합니다. 전투가 더 결정적인 경험이 되도록 재설계되었다. 군대는 본국으로의 공격을 압박하거나, 낙담하여 양측의 사상자 수를 줄이면서 후퇴한다.
세컨드 에디션 라셀은 개인 유닛뿐만 아니라 전체 군사적인 노력을 하는 훨씬 더 총체적인 게임으로 모든 것이 영향을 미친다. 당신은 상대가 당신에게서 제어권을 빼앗으려고 하는 동안 사건의 순서와 속도를 조절합니다. 당신의 병사들이 성취할 수 있는 것은 단지 그것들을 옮기고 주사위를 굴리는 것만이 아니라, 당신이 군대를 이끌었던 전반적인 상황의 일부입니다.
두 번째 판은 기세와 인터럽트에 의해 추진되는 새로운 게임 시퀀스를 갖추고 있어 플레이어들이 어떤 순서로든, 매 턴마다 다르게 거의 모든 것을 할 수 있다. 일반 인물(즉, “you”)의 사용에 대한 완전히 새로운 규칙은 시퀀스에 대한 개입의 성격과 효과를 선택할 수 있도록 합니다. 교전은 하향식부터 재창조되었다. 양측은 척후병을 상대편의 스크린”에 기여하고, 각 턴마다 어느 쪽이 유리한지 판단한다. 그것은 결국 마모된 부대가 집결하거나, 사격수로부터 표적을 가리고, 심지어 포메이션을 바꾸려고 할 때 보병 부대를 저격하는 것을 막는 것은 말할 것도 없고, 운동량과 순서에 영향을 미친다. 움직임이 급격히 간소화되었습니다. 개별 유닛의 진화에 대해 걱정하기 보다는, 움직임은 적 근처에서 대형을 바꾸거나, 어려운 지형, 상호 침투 또는 공격과 같은 어려운 것들을 시도하면서 발생하는 일정 수의 “compliance”를 통해 A 지점에서 B 지점으로 이동하게 합니다. 전투가 더 결정적인 경험이 되도록 재설계되었다. 군대는 본국으로의 공격을 압박하거나, 낙담하여 양측의 사상자 수를 줄이면서 후퇴한다.
세컨드 에디션 라셀은 개인 유닛뿐만 아니라 전체 군사적인 노력을 하는 훨씬 더 총체적인 게임으로 모든 것이 영향을 미친다. 당신은 상대가 당신에게서 제어권을 빼앗으려고 하는 동안 사건의 순서와 속도를 조절합니다. 당신의 병사들이 성취할 수 있는 것은 단지 그것들을 옮기고 주사위를 굴리는 것만이 아니라, 당신이 군대를 이끌었던 전반적인 상황의 일부입니다.
Lasalle is a tactical Napoleonics game suitable for beginners or veterans in which any army can fight any other or you can play historical scenarios. Players are a division or corps commander leading battalions of infantry, batteries of artillery and regiments of cavalry. A game is an affair for about three hours’ play on a modest table with about a dozen units on each side with no paperwork other than marking disruption against a unit's track.
The second edition has a new sequence of play, driven by momentum and interrupts, allows players to do virtually anything in any order, differently every turn. Completely new rules for the use of the general figure (i.e. “you”) permit you to choose the personality and effect of your intervention in the sequence. Skirmishing has been reinvented from the top-down. The two sides contribute skirmishers to their opposing “screens” and each turn they determine which side’s screen has the advantage. That, in turn, affects the momentum and sequence, not to mention possibly preventing worn units from rallying, obscuring targets from shooters, or even sniping at infantry units as they try to change formations. Movement has been radically simplified. Rather than worrying about evolutions of individual units, movement gets you from point A to B with a certain number of “complications” that accrue as you try to do difficult things like changing formation near the enemy, moving through difficult terrain, interpenetrating, or attacking. Combat has been redesigned so that it is a more decisive either/or experience. Troops either press an attack home, or they are discouraged and fall back with few casualties to either side.
Second Edition Lasalle is a much more holistic game where you are playing not just individual units but rather an entire military effort, and everything affects everything else. You control the sequence and pace of events while your opponent tries to wrest that control from you. What your soldiers can accomplish is not just the result of moving them and rolling dice, but part of the overall situation into which you’ve led your army.
The second edition has a new sequence of play, driven by momentum and interrupts, allows players to do virtually anything in any order, differently every turn. Completely new rules for the use of the general figure (i.e. “you”) permit you to choose the personality and effect of your intervention in the sequence. Skirmishing has been reinvented from the top-down. The two sides contribute skirmishers to their opposing “screens” and each turn they determine which side’s screen has the advantage. That, in turn, affects the momentum and sequence, not to mention possibly preventing worn units from rallying, obscuring targets from shooters, or even sniping at infantry units as they try to change formations. Movement has been radically simplified. Rather than worrying about evolutions of individual units, movement gets you from point A to B with a certain number of “complications” that accrue as you try to do difficult things like changing formation near the enemy, moving through difficult terrain, interpenetrating, or attacking. Combat has been redesigned so that it is a more decisive either/or experience. Troops either press an attack home, or they are discouraged and fall back with few casualties to either side.
Second Edition Lasalle is a much more holistic game where you are playing not just individual units but rather an entire military effort, and everything affects everything else. You control the sequence and pace of events while your opponent tries to wrest that control from you. What your soldiers can accomplish is not just the result of moving them and rolling dice, but part of the overall situation into which you’ve led your army.
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