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BGG랭킹
BGG전체 : 9410
THEMATIC : 1251
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인원
3-7 명
BGG추천: 4-7 명 -
게임시간
90-180 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.80 / 5
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디자이너
Joshua Gerald Balvin
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아티스트
Levi Hastings
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인원
게임 소개
연도는 1692년입니다. 비관주의와 편집증으로 가득 찬 분위기에서 살렘의 시민들은 영혼의 악마가 아니라 마음의 악마에 좌우된다. 독실한 청교도 공동체로 시작된 것이 불과 몇 달 만에 공포와 거짓말, 광신적인 정통으로 분열된 민족으로 전락했다. 세일럼의 거주민들은 그들 주변에서 지옥을 찾을 수 있다는 것을 재빨리 발견했다.
살렘은 살렘 마을을 포로로 잡은 편집증의 분위기를 자극한다. 플레이어들은 그들 사이에 마녀들이 있다고 가정하고 행동한다. 각 플레이어는 세일럼의 주민 6명을 통제하며, 그 중 3명은 마녀이다. 게임 플레이는 간단합니다: 마녀 마을에서 마녀를 제거하고 거주민들의 신상을 비밀로 유지하십시오.
경기는 4개월(6월–) 동안 4라운드에 걸쳐 진행된다.히스테리가 극에 달했던 1692년 9월) 각 라운드는 마녀 사냥과 마녀 재판의 두 부분으로 나뉘며, 그 뒤에 교수형이 뒤따른다. 마녀사냥 기간 동안, 플레이어들은 주민들을 감옥에 보내고 수감된 시민들을 위해 알리바이를 제공한다. 매 라운드가 끝날 때마다 모든 수감된 시민들은 재판을 받는다. 그리고 나서 선수들은 누가 교수형을 당할지 누가 살려줄지를 집단적으로 결정한다. 마을 사람들로부터 마녀를 가장 잘 구분하는 플레이어가 승리합니다!
세일럼 마녀 재판을 둘러싼 이야기가 전설이 되었지만, 이 게임의 모든 등장인물들은 세일럼 마녀 재판을 둘러싼 사건들에 의해 직접적으로 감동받거나 찢겨지거나 빼앗긴 실제 인물을 기반으로 한다. 게임 속 주민 42명 모두의 실제 이야기를 만들기 위해 광범위한 연구가 이루어졌다.
이 게임은 매사추세츠 세일럼에 특화된 사람들과 사건들에 초점을 맞추고 있지만, 비슷한 마녀 사냥이 메인과 코네티컷과 같은 먼 서부에서 일어나고 있었다. 확실히, 악마는 뉴잉글랜드에 왔다.
살렘은 살렘 마을을 포로로 잡은 편집증의 분위기를 자극한다. 플레이어들은 그들 사이에 마녀들이 있다고 가정하고 행동한다. 각 플레이어는 세일럼의 주민 6명을 통제하며, 그 중 3명은 마녀이다. 게임 플레이는 간단합니다: 마녀 마을에서 마녀를 제거하고 거주민들의 신상을 비밀로 유지하십시오.
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세일럼 마녀 재판을 둘러싼 이야기가 전설이 되었지만, 이 게임의 모든 등장인물들은 세일럼 마녀 재판을 둘러싼 사건들에 의해 직접적으로 감동받거나 찢겨지거나 빼앗긴 실제 인물을 기반으로 한다. 게임 속 주민 42명 모두의 실제 이야기를 만들기 위해 광범위한 연구가 이루어졌다.
이 게임은 매사추세츠 세일럼에 특화된 사람들과 사건들에 초점을 맞추고 있지만, 비슷한 마녀 사냥이 메인과 코네티컷과 같은 먼 서부에서 일어나고 있었다. 확실히, 악마는 뉴잉글랜드에 왔다.
The year is 1692. In an atmosphere of pessimism and charged paranoia, the citizens of Salem are at the mercy of demons – not demons of the soul, but demons of the mind. What began as a devout Puritan community devolved in a matter of months into a people torn apart by fear, lies, and fanatical orthodoxy. The residents of Salem quickly discovered that they could find Hell all around them.
Salem incites the atmosphere of paranoia that held the village of Salem captive. Players act with the assumption that there are witches among them (and, in this case, there will be). Each player controls six residents of Salem, three of whom are witches. Game play is simple: try to rid the village of witches and keep the identities of your own residents secret.
The game plays over the course of four rounds representing the four months (June–September 1692) in which the hysteria was at its height. Each round has two parts: a Witch Hunt and a Witch Trial, followed by hangings (the dates of which correspond to the four actual hangings that took place in Salem that year). During the Witch Hunt, players send residents to jail and provide alibis for their own jailed citizens. At the end of each round all jailed citizens stand trial. Players then collectively decide who is hanged and who is spared. The player who is most successful at discerning witches from villagers wins!
While the story surrounding the Salem witch trials has become something of a legend, every character in this game is based on a real person whose life was directly touched and in some cases torn apart or taken away by the events surrounding the Salem witch trials. Extensive research has been done to craft the real-life stories of all 42 residents in the game.
While this game focuses on the people and events specific to Salem, Massachusetts, similar witch hunts were taking place as far north as Maine and as far West as Connecticut. Surely, the devil had come to New England.
Salem incites the atmosphere of paranoia that held the village of Salem captive. Players act with the assumption that there are witches among them (and, in this case, there will be). Each player controls six residents of Salem, three of whom are witches. Game play is simple: try to rid the village of witches and keep the identities of your own residents secret.
The game plays over the course of four rounds representing the four months (June–September 1692) in which the hysteria was at its height. Each round has two parts: a Witch Hunt and a Witch Trial, followed by hangings (the dates of which correspond to the four actual hangings that took place in Salem that year). During the Witch Hunt, players send residents to jail and provide alibis for their own jailed citizens. At the end of each round all jailed citizens stand trial. Players then collectively decide who is hanged and who is spared. The player who is most successful at discerning witches from villagers wins!
While the story surrounding the Salem witch trials has become something of a legend, every character in this game is based on a real person whose life was directly touched and in some cases torn apart or taken away by the events surrounding the Salem witch trials. Extensive research has been done to craft the real-life stories of all 42 residents in the game.
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