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7US-China Clash: Modern Naval Battle Taiwan Strait (2021) -
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인원
2-0 명
BGG추천: 0+-0+ 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.33 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
미·중 충돌: 현대해전 대만해협은 본지 제74호 일·중·한·현대해전 삼국지와 같은 체계로 202x년 대만 인근 해상에서 발생할 수 있는 미·중 해군의 충돌을 기술하고 있다. 그것은 보드 시뮬레이션 게임이다.
표면함/잠수함 유닛은 1척당 1대씩이며, 각각의 개별함과 무기의 특성을 재현한다.
함대함, 함대공, 함대잠, 공대잠, 공대공 전투 등이 간단한 게임 시스템으로 재현돼 입체적인 현대 해전을 할 수 있다.
단시간에 플레이할 수 있는 3가지 소개 시나리오 외에도 각 무기를 광범위하게 결합한 전략기획을 묻는 캠페인 시나리오 1개가 첨부돼 다양한 플레이를 즐길 수 있다.
시나리오스
소개 시나리오 1: 진먼섬 방어 작전
소개 시나리오 2: 첫 번째 섬 체인을 뚫어라!
소개 시나리오 3: 위대한 배 거대주의의 유령 캠페인 시나리오: 대만해협에 위기가 다가오고 있다!
주제: 202x
게임 설계에서 대만 인근 해역에서 발생할 수 있는 미-중 해군 충돌 가능성: GJG 설계팀
카운터 수: 198피스
맵: 1풀맵
게임 지속시간: 16시간에서 3일(시나리오에 따라 다름)
유닛 크기: 1척당 1대(해군함)/수십 대의 항공기(항공기)
게임 범위: 대만 주변 해역과 전체 동중국해
시나리오: 3개의 도입 시나리오, 1개의 표준 시나리오
재생 시간: 1-3시간(시나리오에 따라 다름)
플레이어 수: 2명의 난이도(5단계, 5단계가 가장 높음): 2-3
— 사용자 요약(출판사의 일본어 설명에서 수정 및 수정)rion)
게임저널 81호 발행 게임.
표면함/잠수함 유닛은 1척당 1대씩이며, 각각의 개별함과 무기의 특성을 재현한다.
함대함, 함대공, 함대잠, 공대잠, 공대공 전투 등이 간단한 게임 시스템으로 재현돼 입체적인 현대 해전을 할 수 있다.
단시간에 플레이할 수 있는 3가지 소개 시나리오 외에도 각 무기를 광범위하게 결합한 전략기획을 묻는 캠페인 시나리오 1개가 첨부돼 다양한 플레이를 즐길 수 있다.
시나리오스
소개 시나리오 1: 진먼섬 방어 작전
소개 시나리오 2: 첫 번째 섬 체인을 뚫어라!
소개 시나리오 3: 위대한 배 거대주의의 유령 캠페인 시나리오: 대만해협에 위기가 다가오고 있다!
주제: 202x
게임 설계에서 대만 인근 해역에서 발생할 수 있는 미-중 해군 충돌 가능성: GJG 설계팀
카운터 수: 198피스
맵: 1풀맵
게임 지속시간: 16시간에서 3일(시나리오에 따라 다름)
유닛 크기: 1척당 1대(해군함)/수십 대의 항공기(항공기)
게임 범위: 대만 주변 해역과 전체 동중국해
시나리오: 3개의 도입 시나리오, 1개의 표준 시나리오
재생 시간: 1-3시간(시나리오에 따라 다름)
플레이어 수: 2명의 난이도(5단계, 5단계가 가장 높음): 2-3
— 사용자 요약(출판사의 일본어 설명에서 수정 및 수정)rion)
게임저널 81호 발행 게임.
US-China Clash: Modern Naval Battle Taiwan Strait is the same system as our magazine No. 74 Japan-China-Korea-Modern Naval Battle Three Kingdoms and describes the clash between the US and Chinese navy in the sea near Taiwan that may occur in 202x. It is a board simulation game.
The surface ship / submarine unit is one unit per ship, and the character characteristics of each individual ship and each weapon are reproduced.
Ship-to-ship, ship-to-air, ship-to-submarine, air-to-submarine, and air-to-air combat are reproduced with a simple game system, and you can play three-dimensional modern naval battles.
In addition to the three introduction scenarios that can be played in a short time, one campaign scenario that asks for strategy planning that combines each weapon on a wide range is attached, and you can enjoy various plays.
Scenarios
Introduction scenario 1: Kinmen Island defense operation
Introduction scenario 2: Break through the first island chain!
Introduction Scenario 3 : Ghost of the Great Ship Giantism
Campaign scenario: Crisis approaching the Taiwan Strait!
Topic: Possible US-China naval clashes in the waters near Taiwan in 202x
Game design: GJG Design Team
Number of counters: 198 pieces
Maps: 1 full map
Game duration: 16 hours to 3 days (depending on scenario)
Unit size: 1 unit per ship (naval vessels) / several to several dozen aircraft (aircraft)
Game scope: The waters around Taiwan and the entire East China Sea
Scenarios: 3 introductory scenarios, 1 standard scenario
Play time: 1-3 hours (depending on scenario)
Number of players: 2 players
Difficulty (5 levels, 5 being the highest): 2 - 3
—user summary (translated and adapted from publisher's Japanese description)
Issue game of Game Journal #81.
The surface ship / submarine unit is one unit per ship, and the character characteristics of each individual ship and each weapon are reproduced.
Ship-to-ship, ship-to-air, ship-to-submarine, air-to-submarine, and air-to-air combat are reproduced with a simple game system, and you can play three-dimensional modern naval battles.
In addition to the three introduction scenarios that can be played in a short time, one campaign scenario that asks for strategy planning that combines each weapon on a wide range is attached, and you can enjoy various plays.
Scenarios
Introduction scenario 1: Kinmen Island defense operation
Introduction scenario 2: Break through the first island chain!
Introduction Scenario 3 : Ghost of the Great Ship Giantism
Campaign scenario: Crisis approaching the Taiwan Strait!
Topic: Possible US-China naval clashes in the waters near Taiwan in 202x
Game design: GJG Design Team
Number of counters: 198 pieces
Maps: 1 full map
Game duration: 16 hours to 3 days (depending on scenario)
Unit size: 1 unit per ship (naval vessels) / several to several dozen aircraft (aircraft)
Game scope: The waters around Taiwan and the entire East China Sea
Scenarios: 3 introductory scenarios, 1 standard scenario
Play time: 1-3 hours (depending on scenario)
Number of players: 2 players
Difficulty (5 levels, 5 being the highest): 2 - 3
—user summary (translated and adapted from publisher's Japanese description)
Issue game of Game Journal #81.
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