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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-90 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Angel Vázquez
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아티스트
Angel Vázquez
-
인원
게임 소개
희망을 찾는 난민 게임은 플레이어들이 자원을 모으고, 안전한 길을 만들기 위한 구조물을 만들고, 난민들을 안전한 곳으로 인도하기 위해 함께 노력해야 하며, 동시에 "를 피해야 한다;그들의 방식대로 모든 것을 파괴하고 소비하는 전쟁의 그림자. 난민은 플레이어의 목숨을 걸고라도 안전한 장소에 도달해야 한다.
다중 및/pra 단일 작업에 사용할 수 있는 4가지 작업 포인트가 있습니다. 이러한 작업은 다음과 같습니다. 경로를 생성하는 타일 위의 리소스/위험 카드로 대표됩니다. 하지만 너는 돌아올 수 없다는 것을 조심해라.
-경로 타일에서 1개의 카드를 가져와 리소스를 복구합니다. 너무 많은 자원을 빼앗지 않도록 조심해라. 그렇지 않으면 민병대의 주의를 끌 것이다. “를 조심하세요;Hope Cards” 이것은 가장 가치 있는 자원이지만 또한 가장 취약하고 희소합니다.
-위험을 극복하는 데 필요한 리소스를 사용하여 타일에서 인접 타일로 그룹 또는 개인을 이동함으로써 사람을 안내합니다. 이것이 난민을 이동시킬 수 있는 유일한 방법이다.
-구조, 구조는 플레이어에게 이익을 제공하고 난민을 보호합니다; 당신은 특별한 행동을 얻기 위해 그것들을 만들어야 합니다. 이것은 당신과 당신의 동료 여행자들에게 도움이 될 것이다.
위험이 도사리고 있다! 순서를 마치면 경로가 잠재적인 리소스 및 위험을 나타내는 새 카드로 채워지지만, “가 표시되면;Shadow of War ” Card the Shadow of War가 당신을 향해 움직이며 &ldquo를 제거할 것입니다;Hope & rdquo;는 그들의 길을 가로막는 모든 것을 드러내고 파괴했다.
플레이어는 경로의 마지막 타일에 캠프 사이트를 구축하고 난민을 성공적으로 안내하면 게임에서 승리합니다.
하지만 어떤 조건이든 또는 여러 조건이 충족되면 플레이어는 게임에서 지게 됩니다:
-시판 덱이 부족하고 경로를 다시 채우기에 충분한 카드가 없습니다. 플레이어의 시간과 리소스가 부족합니다!
-The “전쟁의 그림자는 난민을 소비하고, 당신은 임무에 실패했다.
-모든 선수들이 심각한 부상을 입고 경로를 벗어났고, 그것은 계속하기에는 너무 큰 위험이었고, 당신은 난민을 버렸다.
-설계자의 설명
다중 및/pra 단일 작업에 사용할 수 있는 4가지 작업 포인트가 있습니다. 이러한 작업은 다음과 같습니다. 경로를 생성하는 타일 위의 리소스/위험 카드로 대표됩니다. 하지만 너는 돌아올 수 없다는 것을 조심해라.
-경로 타일에서 1개의 카드를 가져와 리소스를 복구합니다. 너무 많은 자원을 빼앗지 않도록 조심해라. 그렇지 않으면 민병대의 주의를 끌 것이다. “를 조심하세요;Hope Cards” 이것은 가장 가치 있는 자원이지만 또한 가장 취약하고 희소합니다.
-위험을 극복하는 데 필요한 리소스를 사용하여 타일에서 인접 타일로 그룹 또는 개인을 이동함으로써 사람을 안내합니다. 이것이 난민을 이동시킬 수 있는 유일한 방법이다.
-구조, 구조는 플레이어에게 이익을 제공하고 난민을 보호합니다; 당신은 특별한 행동을 얻기 위해 그것들을 만들어야 합니다. 이것은 당신과 당신의 동료 여행자들에게 도움이 될 것이다.
위험이 도사리고 있다! 순서를 마치면 경로가 잠재적인 리소스 및 위험을 나타내는 새 카드로 채워지지만, “가 표시되면;Shadow of War ” Card the Shadow of War가 당신을 향해 움직이며 &ldquo를 제거할 것입니다;Hope & rdquo;는 그들의 길을 가로막는 모든 것을 드러내고 파괴했다.
플레이어는 경로의 마지막 타일에 캠프 사이트를 구축하고 난민을 성공적으로 안내하면 게임에서 승리합니다.
하지만 어떤 조건이든 또는 여러 조건이 충족되면 플레이어는 게임에서 지게 됩니다:
-시판 덱이 부족하고 경로를 다시 채우기에 충분한 카드가 없습니다. 플레이어의 시간과 리소스가 부족합니다!
-The “전쟁의 그림자는 난민을 소비하고, 당신은 임무에 실패했다.
-모든 선수들이 심각한 부상을 입고 경로를 벗어났고, 그것은 계속하기에는 너무 큰 위험이었고, 당신은 난민을 버렸다.
-설계자의 설명
The Refugee Searching for Hope, is a solo/cooperative game where players must work together to gather resources, build structures to create a safe path and guide the refugee to a safe place, meanwhile avoiding the "Shadow of War" that destroys and consumes everything in their way. The Refugee must reach the safe spot at any cost, even at the player's life.
On your turn you have 4 Action Points that can be spend in multiple and/pr a single action, these actions are:
-Advance on the pathway to discover the land, represented by cards of Resources/Hazards over tiles that create the pathway. But beware you cannot come back.
-Recover Resources, taking 1 Card from the pathway tiles. Be careful not to take too many resources or you will attract the attention of the militia. Look out for the “Hope Cards” this are the most valuable resources but also the most fragile and scarce.
-Guiding People, by moving a group or individual from a tile to an adjacent one by using the Resource necessary to overcome the Hazard. This is the only way to move the Refugee.
-Build a Structure, Structure provides benefits to the players and protection to the Refugee; you must build them to win special actions. This will help you and your fellow travellers.
The danger lurks! After you finish your turn, the pathway is filled with new card representing potential Resources and Hazards, but, if you reveal a “Shadow of War” Card the Shadow of War is going to move towards you, eliminating any “Hope” revealed and destroy everything in their way.
Players will win the game if they built a Campsite in the last tile of the pathway and guide successfully the Refugee to it.
But players will lose the game if any and/or multiple conditions are met:
-The Trial Deck runs out and there aren’t enough cards to refill the pathway, players run out of time and resources!
-The “Shadow of War” consumes the Refugee, you fail had fail your mission.
-All the players have been gravely injured and took out of the pathway, it was too much risk to continue, and you abandoned the refugee.
-description from designer
On your turn you have 4 Action Points that can be spend in multiple and/pr a single action, these actions are:
-Advance on the pathway to discover the land, represented by cards of Resources/Hazards over tiles that create the pathway. But beware you cannot come back.
-Recover Resources, taking 1 Card from the pathway tiles. Be careful not to take too many resources or you will attract the attention of the militia. Look out for the “Hope Cards” this are the most valuable resources but also the most fragile and scarce.
-Guiding People, by moving a group or individual from a tile to an adjacent one by using the Resource necessary to overcome the Hazard. This is the only way to move the Refugee.
-Build a Structure, Structure provides benefits to the players and protection to the Refugee; you must build them to win special actions. This will help you and your fellow travellers.
The danger lurks! After you finish your turn, the pathway is filled with new card representing potential Resources and Hazards, but, if you reveal a “Shadow of War” Card the Shadow of War is going to move towards you, eliminating any “Hope” revealed and destroy everything in their way.
Players will win the game if they built a Campsite in the last tile of the pathway and guide successfully the Refugee to it.
But players will lose the game if any and/or multiple conditions are met:
-The Trial Deck runs out and there aren’t enough cards to refill the pathway, players run out of time and resources!
-The “Shadow of War” consumes the Refugee, you fail had fail your mission.
-All the players have been gravely injured and took out of the pathway, it was too much risk to continue, and you abandoned the refugee.
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